2026-09-21, 16:04
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En linjär ökning är troligare än en exponentiell. Speciellt då SD redan äger invandringsfrågan, vilket skiljer Sverige från andra länder där Alternativ för land X kunnat växa utan profilerad konkurrens.

Varför inte en logistisk kurva(S-formad kurva)? Så i början en exponentiell.
Citera
2026-09-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Samtidigt som du inte kan komma på en enda sak med Tidöpolitiken som faktiskt är bra.

Lägsta antal asylsökande sen 80talet.

Lägsta beviljade medborgarskap per månad någonsin (max 100 per månad).

Lägsta beviljade uppehållstillstånd sen 2005 (endast 75 000 och kommer minska ännu mer med nya lagen om skärpt villkor om anhöringsinvanring)

Lägsta skattetryck i 50 år.

Första gången som en regering sänker skatt på arbete, ISK sparande, pension, mat, bensin och el.

Lägsta antal skjutningar någonsin.

Första månad någonsin utan en dödskjutning i sverige (augusti 2026).

Och många andra bra saker som Tidö har gjort.

Tyvärr ni rödgrönas stödhjul har inte tillräcklig begåvning att första vad Tidö har gjort för Sverige.
Citera
2026-09-21, 17:30
Medlem
Tack till alla som vågar tänka utanför boxen och stödja oss på ASF. Ni tror på något som kan förändra!!! En röst på SD är en bortkastad röst.
Citera
2026-09-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tack till alla som vågar tänka utanför boxen och stödja oss på ASF. Ni tror på något som kan förändra!!! En röst på SD är en bortkastad röst.

Rödgröna sörjan tackar nyttiga idioternas bortkastade röster
Citera
2026-09-22, 00:39
Medlem
Ska vi se var det blir av att Ambition Sverige kommer till AfS.
Citera
2026-09-22, 05:58
Medlem
skillnads avatar
Även om det kan vara bra på sikt att konkurrerande partier utanför riksdagen blir färre så känns det spontant som att AfS inte vinner mycket på att "gå samman" med ett parti som Ambition Sverige. Risken finns att det kommer in folk i partiet som försöker påverka och liberalisera frågor som är centrala för AfS framgång.
Citera
2026-09-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Även om det kan vara bra på sikt att konkurrerande partier utanför riksdagen blir färre så känns det spontant som att AfS inte vinner mycket på att "gå samman" med ett parti som Ambition Sverige. Risken finns att det kommer in folk i partiet som försöker påverka och liberalisera frågor som är centrala för AfS framgång.

Jag tror det är noll risk.
Börjar man rucka på EU och NATO-motståndet samt den storskaliga återvandringen så är existensberättigandet borta? Då kan man ju lika gärna rösta på Bögern.

Men risken däremot är att partiet fylls på med halvmongoloida idioter likt Pansarmongot Jeff Ahl och Christian Peterson. Vet inte om Ambition Sverige har några lösa kanoner, ja Elsa Widding får väl räknas in där.
Citera
2026-09-22, 11:51
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand medverkar i Frihetsnytt angående nyheten om Elsa Widding / Ambition Sverige:
Citat:
Ambition Sverige in i AFS? Nu avslöjar Kasselstrand vad som kan hända
Elsa Widding har meddelat att hon avgår som partiledare för Ambition Sverige och uppmanat partiet att gå samman med Alternativ för Sverige. Gustav Kasselstrand berättar hur AfS ser på beskedet, vilka frågor partierna har samsyn kring och vad som kan hända framöver. Han betonar samtidigt att AfS politik ligger fast och att inget ännu är formellt beslutat.
https://youtu.be/ek-auNNvWag?si=zRryWk0Ao4OhQIWQ

Tidigare i dag sände Frihetsnytt även ett annat relaterat program:
Citat:
JUST NU! Elsa Widding vill närma sig AFS – Vad har hänt?
Elsa Widding meddelar att hon lämnar som partiledare för Ambition Sverige och förordar samtidigt att partiet närmar sig Alternativ för Sverige. Vad innebär det för de båda partierna, och kan en sammanslagning förändra spelplanen inför nästa val?
https://youtu.be/KezKvsZZ-ec?si=t8UQUkr6E9Rf2D5c

En kommentar från Kasselstrand på plattformen X:
Citat:
Elsa Widding meddelar att hon kommer att avgå som partiledare för Ambition Sverige, och föreslår nu att partiet går ihop med Alternativ för Sverige.

Vi har kortfattat diskuterat saken i partistyrelsen ikväll och ser positivt på att Elsa tar med sig partiet till oss.

Alternativ för Sverige är det klart större och mer erfarna partiet, med en mer välutvecklad och kraftfull organisation. Vi fortsätter med samma partinamn och samma politiska profil som vi redan har. Vi breddar och fördjupar gärna vår politik, men vi kommer inte att ändra inriktning eller tona ned några frågor som vi nu driver. Det tror jag heller inte att Elsa förväntar sig, men jag förtydligar ändå detta för alla läsare.

Elsa och hennes parti, med medlemmar och tusentals väljare, är givetvis välkomna till Alternativ för Sverige. Här finns en framtid för den som vill arbeta emot globalism och för nationellt självbestämmande.

Jag och Alternativ för Sverige vill gärna dra nytta av det engagemang och den kompetens som finns i Ambition Sverige. Som partiledare kommer jag prioritera att övergången går smidigt till, om de på stämman beslutar att gå över till oss.

Utdrag ur Elsas text:

"Min absoluta rekommendation till stämman, som jag också ser som den enda realistiska vägen framåt, kommer att vara att ge styrelsen i uppdrag att jobba för ett samgående med Alternativ för Sverige (AFS) och att tillsammans med dem utarbeta en gemensam valplattform.

AFS har på alla punkter gått emot globalismen och vi ligger mycket nära dem i våra politiska uppfattningar."
https://x.com/gustavkassel/status/2102137619836809536
Citera
2026-09-22, 11:56
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Börjar man rucka på EU och NATO-motståndet samt den storskaliga återvandringen så är existensberättigandet borta? Då kan man ju lika gärna rösta på Bögern.

Men risken däremot är att partiet fylls på med halvmongoloida idioter likt Pansarmongot Jeff Ahl och Christian Peterson. Vet inte om Ambition Sverige har några lösa kanoner, ja Elsa Widding får väl räknas in där.
Angående Elsa Widding så skriver Kasselstrand ett par rader på X:
Citat:
Hon skriver i texten att hon på grund av sitt hälsoläge inte ämnar vara politiskt engagerad i någon betydande roll, så det är nog en ickefråga just nu.
Citera
2026-09-22, 12:53
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen

Liten kanske men noll risk, njae. I ett litet/bräckligt parti som AfS räcker det att man ruckar på en enda av sina profilfrågor så kan spänningar i partiet skapas. Något jag personligen tror illasinnade krafter kommer försöka med för att hindra partiet gå över 1% målet. Med det sagt är det bra att det förs lite debatt om detta nu så dessa frågetecken i största mån kan redas ut i förebyggande syfte.

Roligt att du nämner pansarmongot, Jeff. Han fick sig just en känga av GK för att vara en politisk motståndare och vilja partiet illa, oavsett vad partiet gör. Fötroendeingivande respons från Kasselstrand.
Citera
2026-09-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om jag inte räknar helt fel så ökade AFS med 61% (procent, inte procentenheter) från föregående val. Med den utvecklingen så är det inte många val tills de är inne i riksdagen.

AfS är inne i riksdagen år 2042 om de ökar med 61 procent varje val.
Citera
2026-09-22, 17:07
Medlem
Jaha, nu börjar valkampanjen signalerar Gustaf Kasselstrand för valet 2030. På deras X-konto är målet att komma in i riksdagen 2030. Så, Afs och Gustaf vill sänka även den möjligheten för Tidö. Jaja, oppositionspartierna lärde sig EN sak till detta valet och det var att göra sig av med småpartierna som hade del i deras förlust 2022. Nyans och Yuksel verkar ge upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in