2026-09-21, 11:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det är det mest sannolika... Eller, är en vit, tjock kvinna med blåfärgat hår och näspiercing...
Om en person kan få 628 människor som inte brukar rösta att ta sig till valurnorna och skriva hans namn på en lapp, så inser man att några grupper som gått under radarn har stor mak i Sverige. Sannolikt också i statliga verk som Migrationsverket.
Citera
2026-09-21, 11:56
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Det var SD som såg till att denna somalier blev kvar i landet samtidigt som de importerade 200000 till vänsterröstare, en nivå som SDs partiledare för övrigt anser vara en "bra nivå". Att rösta på SD är att vilja att ovanstående sker.

Du tror SD ville det? Det så många inte förstår eller vet är att de gjorde allt för att inga nya medborgarskap skulle delas ut men det accepterar inte borgarna. Så de försökte få igenom så mycket de kunde av sin politik. SD hade inte makten att stoppa invandringen.
Citera
2026-09-21, 11:59
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Har man väl tagit ställning för AfS (eller dito) så går man ej tillbaka till SD.

Jag röstade faktiskt ett val på AfS och håller egentligen med dem mer än SD. Problemet är att tom SD ville stoppa invandringen helt under Tidö men ingen borgare accepterade det. Samma kommer hända om AfS kommer in i riksdagen. Då har man delat SD rösten och invandringspolitiken blir densamma. När Tidö förlorade så blir det bara ännu värre. Så AfS, SD eller något annat parti kommer aldrig få igenom sin invandringspolitik.
Citera
2026-09-21, 11:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om en person kan få 628 människor som inte brukar rösta att ta sig till valurnorna och skriva hans namn på en lapp, så inser man att några grupper som gått under radarn har stor mak i Sverige. Sannolikt också i statliga verk som Migrationsverket.

Så är det och att systemet är "riggat" för att manipuleras å det grövsta.
Citera
2026-09-21, 12:00
Medlem
Citat:
Denna parodi får naturligtvis följdverkningar. Ett parti som är garanterat bra för Sverige (SD) ska helst inte ha makt. Ett parti som infiltreras av Somalier (V) får gärna makt. Resultatet kommer att synas i det svenska samhället på något sätt med dåliga beslut, och det är de fattiga som får lida mest.
Jag tror inte att M, Kd, C eller L bryr sig om fattiga och jag tror inte att S, V och Mp bryr sig om svenska fattiga. Sistnämnda grupp bryr sig bara om "fattiga" när de går att köpa med ett hundben som valboskap.

SD försökte åtminstone få till stånd en omröstning om ett moratorium för att neka medborgarskap under fyra års tid tills de nya medborgarskapslagarna kom på plats, sjuklövern röstade ned det.
Citera
2026-09-21, 12:01
Medlem
Citat:
Det var SD som såg till att denna somalier blev kvar i landet samtidigt som de importerade 200000 till vänsterröstare, en nivå som SDs partiledare för övrigt anser vara en "bra nivå". Att rösta på SD är att vilja att ovanstående sker.
Min gissning är att det var en invandrare på mig.verket som gav honom medborgarskap och att SD gjorde vad de kunde. Trots allt, det var sjuklövern som röstade ned motionen om moratorium.
Citera
2026-09-21, 12:04
Medlem
Citat:

Antar att andra partier är avundsjuka. Vore intressant att veta hur han lyckats med detta. Men man får ju personrösta så inget olagligt, bara ovanligt.
Citera
2026-09-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
SD försökte ändra reglerna för medborgarskap i november 2022 men de fick nej från L, KD och M.
Tack för att du bekräftar mitt argument.
Citera
2026-09-21, 12:05
Medlem
Barentss avatar
Jag läser aldrig aftonbladet men gick på skoj in där. Inte ett ord om denna nyhet. Som kan avgöra hela det svenska riksdagsvalet 4 år framåt, och som är en av de första ledtrådarna till klanmakt i Sverige. En okänd människa kuppas in i riksdagen.

Läser aldrig DN. Inte ett ord om denna nyhet. Huvudnyheten är "”Liten fjutt hud kvar på klitoris”.

Läser aldrig sydsvenskan. De har EN rad om detta: "Vänsterpartist inkryssad – okänd i partiet

Fantastiskt hur förljuget Sverige fortfarande är när det gäller invandring. Jag trodde vi städat upp bland förnekelse och lögner.
Senast redigerad av Barents 2026-09-21 kl. 12:10.
Citera
2026-09-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det meningslöst att rösta på AfS eller Örebropartiet till riksdagen av samma anledning. Problemet blir bara då att en röst på AfS eller Örebropartiet blir ett indirekt stöd för vänsterblocket. Därför islamisterna slutade rösta Nyans.
En röst på SD 2022 var med facit i hand ett direkt stöd för vänsterblocket, ditt argument håller inte tyvärr.
Citera
2026-09-21, 12:09
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
En röst på SD 2022 var med facit i hand ett direkt stöd för vänsterblocket, ditt argument håller inte tyvärr.
Näppeligen, du borde nog tänka ett varv till tror jag.
Citera
2026-09-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är aldrig försent att se ljuset.

Även om jag kan tycka att Allards omvälvelse vid 27 års ålder är i senaste laget.
Och, för mig, ligger honom i fatet.

Jag menar, vad krävdes, liksom?
Min gissning?
Egna erfarenheter.

Andras dög inte.

Nej. Varken han eller jag har bytt värderingar. Han kommer från ett vänsterröstande hem. Jag från ett till hälften rött, till hälften blått. Men den blåa sidan tyckte det var vulgärt att prata politik så det enda jag hört i hela min uppväxt är propaganda för den röda sidan.
Jag har exakt samma värderingar som då.
Men det jag insett är att det som är vettigt inte ligger på någon rödgrön sida, knappt heller på den blå. Det handlar om kritiskt tänkande, anti-korruption, anti-slöseri med skatter, anti-dumhet.
Allard har sagt att skatter inte var något man slösade med i Arbetarrörelsens början.
Han gick ju inte med i Ung Vänster för att han trodde på korruption, idioti och falskt godhetssignalerande, han menade allvar och upptäckte att de flesta andra inte gjorde det eller var stendumma och naiva.
Så är det för mig också. Flera av mina fd röda vänner har gjort samma resa, de som då är kritiskt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in