2026-09-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad vet ni mer om det politiska stjärnskottet Mohamed Abdukardir Ali?
Blir han en välbehövlig tillgång för Vänsterpartiet i riksdagen?
Vad vet ni om hans resor till Somalia där han har sammanträtt med den somaliska regeringen?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mohamed-abdukardir-ali-inkryssad-for-v-okand-i-partiet/

haha only in sweden.
ja det är nästan jag tror något fuffens ligger bakom hur denna blev inkryssad, men nu är jag bara fördomsfull enligt Moderaterna och svensk media
Citera
2026-09-21, 11:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Synes som att public (dis)service bara är vänliga mot V inför val men inte när det sen kommer till konkret regeringsbildning. Nu när valet är över "hittar" media plötsligt olika problem kring V vilket givetvis är ämnat att få V att inse att de bör backa och som vanligt snällt acceptera en stödjande roll utan att de i princip får något alls tillbaka. Ytterst remarkabelt egentligen hur media konstant (förutom vid regeringsbildning....) lyckas missa alla de varningstecken som vi andra ser kring partiet V, med t ex judehat, islamism och allmänt livsfarliga ekonomiska idéer. Men som sagt; V behövs som pall att kliva på för att S (och Mp+C) ska få den maktposition public (dis)service vill att de ska ha.

Med den disrespekt som finns mellan partierna i den rödgröna röran är det svårt att se en väg framåt för dem. Det skulle krävas en närmast masochistisk acceptans hos V att åter bli trampade på.

Med ovan nämnda sagt kan givetvis inte ett parti med judehatare, islamister och till på råga för V själva okända kandidater tas in i en regering. Snacka om trojansk häst. Men alla som ville kunde se dessa problem lååångt innan valet. V har länge fiskat i grumliga vatten och då får man fångst därefter.
Så är det naturligtvis. Nooshi är ju "såå gullig" och där kan inte ligga några hundar begraven, unga kvinnor är alltid goda per definition. Den perfekta maskeringen för ett parti. Spelar ingen roll hur många Palestina-älskare man hittar inom V, "det här är nog den sista" enligt narrativet i media.

Det som känns värst är ju att narrativet är tvärt emot mot SD. Oavsett hur mycket de rensar så förutsätts de ändå vara ruttna av media och C-tanterna.

Nu hade för en gångs skulle C-tanterna rätt! man ska inte sitta vid bordet med V. De kommer att lura brallorna av dig.

Denna parodi får naturligtvis följdverkningar. Ett parti som är garanterat bra för Sverige (SD) ska helst inte ha makt. Ett parti som infiltreras av Somalier (V) får gärna makt. Resultatet kommer att synas i det svenska samhället på något sätt med dåliga beslut, och det är de fattiga som får lida mest.
Senast redigerad av Barents 2026-09-21 kl. 11:49.
Citera
2026-09-21, 11:47
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
V har ju bara vänster alternativet. C skulle ju kunna ingå i både en vänsterkonstellation, mittenkonstellation och en högerkonstellation. Jag skulle säga att C har en starkare position.
Håller med dig. Folk tror att motståndet mot SD övertrumfar all sakpolitik. Kanske kan fungera en period men i längden handlar det om att få igenom så mycket politik som möjligt och det gör man med hjälp av Tidö.
Citera
2026-09-21, 11:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Systemet får naturligtvis inte kritiseras för hårt av de som lever på det men jag anar att under ytan kommer kontroller, utredningar och undersökningar av förtroendevalda att öka och infiltrerade myndigheter kommer utredas och föreslås läggas ner på grund av "att de inte längre fungerar som det ursprungligen var tänkt" som i frågan om de klan- och nätverksinfiltrerade Sis-hemmen.

Misstroendet mellan kommer öka mellan förtroendevalda (som kan ha röstats in genom kupper och infiltration och som inte litar på myndigheter), myndigheter (som infiltrerats eller som får till uppdrag att utreda förtroendevalda och andra myndigheter och privata aktörer) och privata aktörer och underleverantörer (som är täckmantel för brottslighet eller terrorism eller som inte får chansen på grund av skambud).
Det lustiga är att det inte är särskilt svår att hitta en klan-medlem. Han heter inte Andersson iallafall. I detta konkreta fall antar jag att expressen följer upp med att ta reda på exakt hur han kom in på V:s vallista och det scoopet kommer att visa hur ruttet V är i grunden. Och jag känner på mig att det gäller även MP och delvis S.

Finns högvis med underliga namn på okända riksdagsmän inom V och MP. Någon på FB kan väl göra en komplett lista och troligen kan man googla fram deras insatser och se om de är "svenskar" eller inte.

Väldigt bra att expressen alltid granskar riksdagsmännen över lag, t.ex vilka som finns hos kronofogden eller är dömda för brott. Så man inte kan smita undan i riksdagen.
Senast redigerad av Barents 2026-09-21 kl. 11:51.
Citera
2026-09-21, 11:48
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
På sätt och vis är väl det här bra för oss som hoppas på tidö i och med att det kan göra centern mer benägen att luta åt höger - iaf mer benäget att inte låta V sitta i riksdagen. Men jag kanske tänker fel.

Du tänker förhoppningsvis rätt. Det lär vara ganska hopplöst för den rödgröna oppositionen att hålla ihop den här skaran av potentiella vildar som kanske upptäcker sin makt nu när mandatfördelningen är så pass jämn mellan blocken.

Man kan ju alltid hoppas på att C tröttnar på det gamla vänstergänget och inser vilken politik de har mer gemensamt med. Visst, det är pest eller kolera. Men det vore väl ”en väg framåt i en ny riktning”. Inte bara för C, utan även för Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det med... Mycket skumt!

låt mig gissa, handläggaren på migrationsverket som godkände detta har ett efternamn på något somalieklingande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Förhoppningsvis så röstar man inte på AfS eller Örebro partiet till riksdagen åtminstone och väljer SD istället. Men jag tror inte det blir nyval. Tyvärr är V i en rekordstark position så jag tror C kommer vika sig. Men det är två enormt envisa partier.
Det var SD som såg till att denna somalier blev kvar i landet samtidigt som de importerade 200000 till vänsterröstare, en nivå som SDs partiledare för övrigt anser vara en "bra nivå". Att rösta på SD är att vilja att ovanstående sker.
Citera
2026-09-21, 11:49
Medlem
avulsions avatar
Kommer han att beviljas tolk i riksdagen?
Citera
2026-09-21, 11:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Det var SD som såg till att denna somalier blev kvar i landet samtidigt som de importerade 200000 till vänsterröstare, en nivå som SDs partiledare för övrigt anser vara en "bra nivå". Att rösta på SD är att vilja att ovanstående sker.

SD försökte ändra reglerna för medborgarskap i november 2022 men de fick nej från L, KD och M.
Citera
2026-09-21, 11:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
låt mig gissa, handläggaren på migrationsverket som godkände detta har ett efternamn på något somalieklingande

Ja, det är det mest sannolika... Eller, är en vit, tjock kvinna med blåfärgat hår och näspiercing...
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Du tänker förhoppningsvis rätt. Det lär vara ganska hopplöst för den rödgröna oppositionen att hålla ihop den här skaran av potentiella vildar som kanske upptäcker sin makt nu när mandatfördelningen är så pass jämn mellan blocken.

Man kan ju alltid hoppas på att C tröttnar på det gamla vänstergänget och inser vilken politik de har mer gemensamt med. Visst, det är pest eller kolera. Men det vore väl ”en väg framåt i en ny riktning”. Inte bara för C, utan även för Sverige.
C måste nu välja mellan ett parti som jobbar för mer svenskhet. Och ett parti som har åtminstone en klanmedlem med skulder hos kronofogden och som inte ens är svensk medborgare. Svårt val.

Någon som har en lista på alla riksdagsmän som inte är svenska medborgare?
Citera
Medlem
SvettigArabs avatar
Kommer Khat att legaliseras i Sverige nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in