2026-09-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Bra att de gör vad de kan för dig. Men jag tänkte på en sak i ett av dina tidigare inlägg: det gick bra med diverse saker, sedan blev det konflikt. Alla konflikter kan inte lösas, men en del kan det. Har du sökt hjälp för detta? Hjälp att navigera i relationer, privata och professionella.

Själv lever jag på max halvfart. Har varit svårt sjuk vid 40 och blev sedan inte mig lik. Att försörja sig, dammsuga hjälpligt och hålla räkenskaperna i ordning tar 80-90 procent av all min kraft. Då blir man mentalt så understimulerad att man försvagas ytterligare, tyvärr.
Den medicinen jag tar är till för att minimera konflikter till vardags. Ibland uppstår det konflikter ändå i mitt liv men inte lika ofta som tidigare. Konflikter har varit en röd tråd i mitt liv och kan knytas till diverse diagnoser. Redan som barn var det konflikter då och då. Som femåring under en period fick jag cisordinol. Typ under ett år. Falu barnpsyk. Där var jag under ett år. Innan dess flera fosterhem. Efter det flera fosterhem.

Tack för din post. Lycka till!
Citera
2026-09-20, 15:11
Medlem
Nej, her praktisera vi delayed gratification

Men levande känner jag mig iallafall, så ja, jag lever livet fullt ut.
Man kan leva livet fullt ut fastän att man är på standby.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-20 kl. 15:19.
Citera
2026-09-20, 17:16
Medlem
slagskotts avatar
Händer inte så mycket efter jobbet, städa/ut med hund/middag/
Ev. Övertidsarbete, snittar 50 timmar per vecka.
På fredagarna samlas grabbarna för discgolf och öl, fortnite kl 22 och sent i säng.
Lördagar gör jag och sambon något ihoå på dagen och dricker vin med vänner på kvällen. Söndagar finner vi på något ihop mem
Idag har jag lekt med grabbarna.

Tråkigt øiv när man läser sin egma text
Citera
2026-09-21, 05:20
Medlem
Har fan faktiskt lust att säga upp mig själv från samhället lite. Bryr mig inte om det här skit livet och att liksom jobba med att vara jävla förlorarna som vi är idag. Alla är så jävla åsnor att man inte kan tro det.
Kan fan inte bry mig mindre vid det här laget. Inte undra på att ingen tycker om er jävla töntar.
Citera
2026-09-21, 06:31
Medlem
Ja. Jag lever livet fullt ut. Mest så är det bara er det är fel på och inte mig.
Citera
2026-09-21, 10:57
Medlem
2560ps avatar
Skulle nog säga att jag levt fullt ut, alla mina mål och drömmar är uppfyllda så nu går livet mest på tomgång. Trist i sig, och alltför långt kvar till pension så att man äntligen kan få bli fri nån jävla gång.
Citera
2026-09-21, 11:05
Medlem
När du arbetar och betalar skatt är alla nöjda vad du säger
Annars är allt du gör fel
Med det sagt jag försöker mer och mer ta bort det jag gör tittar inte på tv jobbar inte försöker undvika människor men nu är det åxå omöjligt så snart ska jag väl arbeta gratis på nått slaveri eller mongo åtgärd, eller helt bostads lös och dö i kylan
Dvs en parasit eller jag får ju inga pengar men snart har dom en ny slav som kan plocka skit åt överheten.
Sjuk utan ersättning är det finaste som finns hehe

Jag var ju iofs hos en syrianska tror jag läkare men han verkar inte kunna mycke mer än lyssna . Åtgärd noll. Haha ja svensken är soppgubbar och invandrare låtsas läkare, kan inte bli bättre 🤣

Sen ska jag säga vad jag hatar mest hund ryckare dvs hundägare och bänk sittare (spioner) på låtsas hehe
Det är faan inte klokt hur människan lever och är nöjda 🤔

Det blir skönt att lämna nen här låtsas leken.
Senast redigerad av troligengud 2026-09-21 kl. 11:33.
Citera
2026-09-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Skulle nog säga att jag levt fullt ut, alla mina mål och drömmar är uppfyllda så nu går livet mest på tomgång. Trist i sig, och alltför långt kvar till pension så att man äntligen kan få bli fri nån jävla gång.
Låter bra det! Så du har ingen Bucket List?
Citera
2026-09-21, 11:20
Medlem
nonameds avatar
Har inte levt en drägligt liv i ett decennium för att dom drogar mig. Innan var livet drägligt.
Citera
2026-09-21, 11:23
Medlem
Comitiums avatar
Om jag lever livet fullt ut? Absolut. Jag har honung i yougurten. Bara en sådan sak!
Citera
2026-09-21, 11:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Låter bra det! Så du har ingen Bucket List?

Nja, inte så bra som det låter. Jag har inget att se fram emot eller drömma om :/

Nej, dessvärre inte. Jag skulle vilja vinna massa pengar så jag kunde sluta jobba, men det räknas ju inte eftersom man knappast kan ha det som ett mål, haha
Citera
2026-09-21, 12:50
Medlem
En av mina högsta önskningar är att bli av med ångestattacker som bara kommer som en blixt från en klar himmel. Har under en period tagit en stesolid förebyggande tillsammans med morronmedicinen vid sju halv åtta. Inga attacker på ett tag nu men för en stund sen kom en attack så jag fick ta en stesolid till idag. Det kanske blir en stesolid till om en halvtimme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in