2026-09-21, 07:40
Medlem
Har inte förstått hur avsnitten sänds på Play. Veckans alla avsnitt utom örådsdelen släpps söndagar? Örådsdelen på torsdagar? Korrekt?
Citera
2026-09-21, 08:07
Medlem
Festligt att de har fått med en plattjordare.
Citera
2026-09-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrumpRiddaren
Varför använder programledaren högskoleord som bottenslammet i tittarskaran inte förstår? Har han inte koll på vilka som är målgrupp.

Han borde byta till annan sociolekt, blanda in engelska och ofta utbrista "oh, maj gadd".
Citera
2026-09-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Dessa dumheter har införts för att produktionen skall kunna styra säsongen mer, och inte låta slumpen och deltagarna välja hur det skall gå.

Ja det måste vara därför gränslandet är med, men tyvärr har det ju förstört hela programidén.
Citera
2026-09-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarsd
Allvarligt nu. Gå inte in och läs här innan man sett avsnitten bara? Det är la fan inte svårare än så. Fattar seriöst inte vad problemet är.

Btw. Lag nord vann senaste Robinsontävlingen

Skärp dig!
Spoilerfunktionen finns sen tidigare av anledning! Stavas programhaveri!
Dessutom verkar TV4 inte ha ngn jävla sammanhängande kontinuitet i sitt sändningsupplägg från gång till annan gällande Plus versus Play!

Du tänker alltså att DU är entitled att klämma alla avsnitt (inkl. Öråd tydligen)
måndagar 00:01 och för att DU ska få fritt spelrum skall alla PLAY:are hålla sig borta till söndagarna 00:01…!??

YEY, Du får hela veckan för dig själv 👏….
GRATULERAR!

Spoilare kommer anmälas av trådare här!
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-09-21 kl. 12:21.
Citera
2026-09-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Har inte förstått hur avsnitten sänds på Play. Veckans alla avsnitt utom örådsdelen släpps söndagar? Örådsdelen på torsdagar? Korrekt?

Stämmer.
Men du menar Play Plus eller vad det heter, betalversionen.

Tv -> Dag för dag
Play -> Dag för dag (men släpps vid dyngsbryt tror jag)
Play Plus -> Som du skriver ovan

Den vettigaste taktiken är alltså att antingen ha Play Plus och gå in här och titta när man bränt av alla redan släppta avsnitt eller mellan torsdag och söndag för att slippa spoilers.
Citera
2026-09-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Stämmer.
Men du menar Play Plus eller vad det heter, betalversionen.

Tv -> Dag för dag
Play -> Dag för dag (men släpps vid dyngsbryt tror jag)
Play Plus -> Som du skriver ovan

Den vettigaste taktiken är alltså att antingen ha Play Plus och gå in här och titta när man bränt av alla redan släppta avsnitt eller mellan torsdag och söndag för att slippa spoilers.

Då PLAY’s Öråd sänds söndagar kl 00:01 skulle alla övriga, med ditt resonemang, aldrig kunna gå in på tråden iom Plus:arnas nästkommande avsnitt hunnit släppas samma söndag!
Komplett osynkad rundgång!

Varför skapar inte Plus:are egen tråd?? Istället för att alla andra ska anpassa sig efter minoritet?
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-09-21 kl. 13:46.
Citera
2026-09-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1

Vanliga Play’s samtliga avsnitt sänds samma dygn som de linjära:
Mån - Tors kl 00:01 (korta avsnitten)
Söndag kl 00:01 (Örådet)
Citera
2026-09-21, 14:29
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
En sanslöst trist säsong så här långt. Vissa är man redan skitless på. Speciellt dom som hängt i gränslandet ett tag. Kärringen där är ju helt vidrig.
Citera
2026-09-21, 14:33
Medlem
Oavsett forumregler så löper man mycket stor risk att bli spoilad om man går in här innan man sett avsnitt som andra kunnat se. Jag är utan abb vissa säsonger och nu Plus. Oavsett så går jag aldrig in här om det lagts ut avsnitt som jag själv inte sett.
Det vore oerhört korkat att göra så. Att gå in i tråden.
Hur tänker man då? "Hoppas, hoppas det inte finns idioter på FB som spoilar" Dream on.

Låt alla skriva så snart det lagts ut. Så går man in här och tycker när man sett det som sänts
Citera
2026-09-21, 14:42
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Skärp dig!
Spoilerfunktionen finns sen tidigare av anledning! Stavas programhaveri!
Dessutom verkar TV4 inte ha ngn jävla sammanhängande kontinuitet i sitt sändningsupplägg från gång till annan gällande Plus versus Play!

Du tänker alltså att DU är entitled att klämma alla avsnitt (inkl. Öråd tydligen)
måndagar 00:01 och för att DU ska få fritt spelrum skall alla PLAY:are hålla sig borta till söndagarna 00:01…!??

YEY, Du får hela veckan för dig själv 👏….
GRATULERAR!

Spoilare kommer anmälas av trådare här!
Halloj!
Är du trådpolis här eller? Och vad betyder "entitled"?
Visst, det är surt när folk spoilar & så men ta nu & coola ner dej lite så blir allt bra ska du se.
Själv tycker jag den här säsongen lovar på gott och ont vad det
gäller paktande. Fast jag gillar inte det. Paktandet alltså.
Kärringen Sofia på Gränslandet, Vilken jävla sopa.
Jag gillar heller inte Christopher & Juliette.
Jag är jävligt glad över att snorungen Reinfeldt var tvungen att lämna.
Gillar inte lipbögen Milo. Åk hem till mormor.
Må så vara att Siri (enligt henne själv då) kom till Sverige när hon var 5-åring.
Man känner igen en thai-hora när man ser henne.
Gillar Fredrik än så länge.
Devin & icke nämnda deltagare väntar jag med att kommentera.
Citera
2026-09-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrumpRiddaren
Varför använder programledaren högskoleord som bottenslammet i tittarskaran inte förstår? Har han inte koll på vilka som är målgrupp.

Det är väl bara bra, vet man inte vad han menar får man använda sökmotor.

Gränslandet avsnitt 6:

Senast redigerad av padarocket 2026-09-21 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in