Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Och det här vet du för att? Eller är det ett ”jag tycker” som saknas precis som vanligt i dina inlägg?
Det är fullständigt hysterisk humor när du påstår att du kan något om förvaltningsrätt och skriver sådan total rappakalja i tråden.
Ett par leriga gummistövlar förstår förmodligen mer om förvaltningsrättsliga spörsmål än det du uppvisar i tråden.
Hör du, Ugglan, istället för att bara gå till personangrepp och attackera mig kan du inte för en gångs skull förklara exakt vad som är fel i det jag faktiskt säger?!
Jag förklarar ju precis vad Lex Sarah är och vad det inte är. Men ni systemriddare har ju fått för er den helt vridna och felaktiga idén att IVO per automatik kopplas in så fort det görs en Lex Sarah-anmälan. Det stämmer ju helt enkelt inte!
Så här ser verkligheten ut:
Många anmälningar läggs ner efter första interna granskningen.
Många anmälningar leder till att man konstaterar ett missförhållande, varpå kommunen upprättar en intern handlingsplan (det kan handla om utbildning för personal som klantat till det, eller bättre internkontroll i chefsledet innan beslut klubbas).
Och var är din principfasthet, Ugglan? Varför sitter ni knäpptysta när er kompis Totius påstår att media hittar på alltihop?! Totius påstår på fullt allvar att SVT, Sveriges Radio och NA skulle ha suttit och tillverkat falska citat och hittat på en helt egen Lex Sarah-text! Det är ju en synnerligen grov anklagelse som förstås är helt osann.
Ingen av er systemriddare sa emot Totius när han spritsade ut den konspirationsteorin. I stället ger du dig på mig som är den enda i den här tråden som faktiskt förklarar hur Lex Sarah fungerar i verkligheten: som ett i huvudsak internt kvalitetsledningssystem där IVO oftast inte blandas in över huvud taget!
Sluta attackera budbäraren och bemöt sakfrågan i stället!