2026-09-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Ja ok.
Skumt att det aldrig händer mig då.
Bara 3 gånger i år iof.
Sist så hade dom redan lagt ner förundersökningen när jag ringde upp förundersökningensledaren.
Jag behövde inte ens neka.

Du sitter och killgissar och har ingen som helst erfarenhet av detta, det märks.

Posten har dille på att anmäla paket iom den nya lagen.
Det finns inte i närheten av resurser att utreda dom tusentals paket i veckan posten öppnar och anmäler.

Du tror på riktigt att polisen lägger ner mantimmar på ett bötesbrott?
Gå och snyt dig.

Att få fram ditt kontoutdrag görs med några få knapptryck så det är inte mycket mer jobb än att ta paketet i beslag.

Och folk döms varje vecka för smuggling via posten. Titta upp det själv.

Är du så dum att du tror att polis och tull helt ser mellan fingrarna vid brott som bara ger böter? Varför är det i så fall så många som döms för bruk av narkotika med allt arbete det innebär med provtagning och så vidare.

Bevisningen i tullärende är i regel kontoutdrag plus beslaget. Det räcker för att du ska dömas.

De som säljer doping skriver i regel ut företagsnamnet på paketet, vilket underlättar för tullens utredare. Samma sak med psilocybin-svamp från Holland där beslagen har trappats upp rejält nu.

Om du nu har fått tre paket med doping beslagtagna bara i år så kan du räkna med att du förr eller senare kommer bli kallad på förhör och att ditt kontoutdrag kommer kontrolleras om du fortsätter beställa.

Har du betalat med kort så åker du dit.

Att förundersökningen är nedlagd betyder för din kännedom inte att den inte kan öppnas upp igen. Ju fler paket du har fått beslagtagna desto mindre marginaler har du för att förneka brott.
Senast redigerad av Snickesnacki 2026-09-20 kl. 18:09.
Citera
2026-09-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
👆 exakt.
Folk verkar inte förstå vilken oändlig mängd paket som tas varje månad nu efter nya lagen "försök till ringa narkotikabrott" uppkommit av nåt ljushuvud.
Posten är full med låtsaspoliser som öppnar var och varannat vadderat kuvert.
Dom kommer ändra på det här för som lagstiftningen ser ut nu så måste polisen åka ut till sorteringscentralen.
Titta på paketet och säga: "Ja titta det är knark/doping".
Starta en förundersökning, sen lägga ner förundersökningen eller sträcka sig till att ringa mottagaren och fråga: "Har du beställt knark/doping? Nähe ok, då lägger vi ner förundersökningen, ha det bra hej då."
Detta tar skitmycket resurser i byråkratilandet Sverige.

Det är tom ovanligt att man blir kallad på förhör, jag har ALDRIG blivit det.
Antingen lägger dom ner skiten automatiskt eller så ringer dom och frågar och sen lägger ner skiten.
Nu verkar tullen vara inblandad eftersom det verkar vara beställt från utlandet, förmodligen därför dom orkar kalla till förhör. Tullen tar inte i närheten av mängden paket som posten gör.
Men samma princip gäller här.
VID RIMLIGA MÄNGDER såklart.
Tar dom ett hg amfetamin eller 500 ampuller, ja då är vi uppe i normalgraden och det innebär lite hårdare tag.
Jag är själv dömd till bla dopingbrott av normalgraden och beroende på mängd och andra brott och tidigare brottslighet så pendlar det mellan dagsböter eller ett kortare fängelsestraff.
Då är det ALLTID bättre att bli dömd till ett kortare fängelsestraff för det är = skyddstillsyn som tidigare ostraffad, det innebär att man slipper svindyra dagsböter.
Då behöver man bara betala kostnad för ev. analys av preparaten och 800 till brottsoffer fonden.

Jag räknar kallt med att 1/3 av det man beställer blir taget av låtsaspoliser på posten. Matten säger sig självt vad dom gör med alla tusentals bötesbrott.

Suck… du kan prova att neka dig ur ett beslag av doping adresserat till dig om du redan är dömd för dopingbrott. Testa det du.

Fast har man redan domar i belastningsregistret och kanske är arbetslös eller har rätt dålig lön så är det inte så så farligt med lite dagsböter.

Så utifrån den aspekten förstår jag hur du resonerar och att du inte är särskilt orolig . Du är ju redan stämplad som brukare av doping och/eller knarkare med allt vad det innebär.
Senast redigerad av Snickesnacki 2026-09-20 kl. 18:17.
Citera
2026-09-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Varför ska han neka för? Har man begått ett brott ska man stå för det.
Så man begår ett brott så att man sedan kan erkänna det enligt dej?
Citera
2026-09-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Va menar du? Att föra in illegala varor över landsgränsen är inte att anses som ett smugglingsbrott bara för din "vän" fick sitt ärende nedlagt?

Just narkotika kan ha en negativ inverkan på intelligensen sägs det. Som tur är det oftast övergående, fast då krävs ju att man avhåller sig från narkotika.
Självklart kan det anses det som smuggling brott, däremot kommer dom inte lägga ner resurser på att bevisa något som dom vet till 99% att dom inte kan bevisa.
Om jag beställer ett paket i ditt namn och tullen tar det, tror du att du kommer åka på doping brott och smugglings försök då ?

Självklart finns det genier som erkänner när tullen ringer eller skickar brev och det är endast såna som åker fast på det...
Citera
2026-09-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Att få fram ditt kontoutdrag görs med några få knapptryck så det är inte mycket mer jobb än att ta paketet i beslag.

Är du så dum att du tror att polis och tull helt ser mellan fingrarna vid brott som bara ger böter? Varför är det i så fall så många som döms för bruk av narkotika med allt arbete det innebär med provtagning och så vidare.

Bevisningen i tullärende är i regel kontoutdrag plus beslaget. Det räcker för att du ska dömas.

De som säljer doping skriver i regel ut företagsnamnet på paketet, vilket underlättar för tullens utredare. Samma sak med psilocybin-svamp från Holland där beslagen har trappats upp rejält nu.

Om du nu har fått tre paket med doping beslagtagna bara i år så kan du räkna med att du förr eller senare kommer bli kallad på förhör och att ditt kontoutdrag kommer kontrolleras om du fortsätter beställa.

Att förundersökningen är nedlagd betyder för din kännedom inte att den inte kan öppnas upp igen. Ju fler paket du har fått beslagtagna desto mindre marginaler har du för att förneka brott.

Vad snackar du om ?
1. Även om polisen har kontoutdrag så ska dom kunna koppla kontoutdrag till att det är kriminella som använder det för att sälja JUST DET som finns i paketet
2. Bankerna som används är från utlandet vilket betyder att Sverige måste samarbeta med ett annat land. Ett land som inte kommer ge ut det då doping är lagligt i de mesta länder som detta skickas ifrån.
3. Krypto kan de spåra till en plånbok, men de måste då bevisa att den plånboken används för kriminell verksamhet
4. Du behöver skäliga misstankar för att få ut kontoutdrag ( åter igen vem som helst kan beställa vad som helst i vem som helst namn )!
Och det är en en Åklagare som beslutar det... Tullen kan inte få fram det med några knapptryck som du påstår ...

Hans konto kan kontrolleras 100 gånger det är polisens jobb att bevisa vad han köpt. Lycka till med det för små saker...

Skicka fupar där kontoutdrag och till beslag ENBART har lett till dom.

I regel när tullen tätar ett paket, är det större mängd gör man husis. Hittar man något på husis tar man blodprov / urin därefter börjar utredningen med kontoutdrag osv ...

Sitter här och chansar på saker du har noll koll på, vad tjänar du på det ?
Senast redigerad av burkeen 2026-09-20 kl. 18:52.
Citera
2026-09-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvndare254273
Dessa jag beställde ifrån har funnits ett bra tag på HB, köpte utav dom tidigare utan problem. Visste inte att dom skickade från utlandet. Fick reda på nu i efterhand att dom dropshippar..

Ah hör vad du säger. Så fult när dom inte är tydliga på HB med det.
Citera
2026-09-20, 19:05
Medlem
Citat:
Suck… du kan prova att neka dig ur ett beslag av doping adresserat till dig om du redan är dömd för dopingbrott. Testa det du.

Fast har man redan domar i belastningsregistret och kanske är arbetslös eller har rätt dålig lön så är det inte så så farligt med lite dagsböter.

Så utifrån den aspekten förstår jag hur du resonerar och att du inte är särskilt orolig . Du är ju redan stämplad som brukare av doping och/eller knarkare med allt vad det innebär.
Suck... Så om jag ogillar en person som har dopingbrott på sig redan. Så kan jag beställa hem 4 testo till han tipsa tullen( hej jag hörde en kille på gymmet säga till sin vän att han beställt hem doping , han heter *** *** )
så kommer han åka på det.. fan va smart du är riktigt geni 😁

Eller bara beställa tills det fastnar av sig själv

Ibland är ni mäniskor så smarta så man blir helt varm i kroppen 😁

NEJ bara för du har något i registret så måste fortfarande POLISEN bevisa att personen beställt det...
Mn är född med en hjärna av en anledning. Använd den

Vem som helst kan beställa vad som helst i vem som helst namn.
Senast redigerad av burkeen 2026-09-20 kl. 19:11.
Citera
2026-09-20, 19:12
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:

Öööh det har jag nekad mig ur ett flertal gånger trots 2 dopingdomar så vad är grejen med det??
Herregud det är ett litet ringa dopingbrott, har du aldrig varit med om någonting lille vän?

Ja jag är stämplad som både knarkare och dopingmissbrukare mm.
Förmodligen räknas jag som våldsam då oxå eftersom jag är dömd för misshandel oxå.
Vad har det med saken att göra?

Det är alltid bättre med skyddstillsyn än dagsböter imo. Domen får man ju ändå.
Frivården måste man springa till i ett år oavsett. Spelar ju ingen roll vad straffet blir, en dom är en dom.
Att man blir dömd till skyddstillsyn (vilket jag blivit många gånger) eller fängelse har nada betydelse för någonting.
Jag fick min första dom när jag var 19.
Det är 25år sen. Jag har arbetat heltid sen innan jag fyllde 19. Har bytt jobb minst 10 gånger och aldrig haft någe som helst problem att byta jobb när jag känner för det trots mina fåniga domar.
Det räcker att tjäna 500k om året för att komma upp i ca 40k i dagsböter och det är skittråkigt att betala.

MEN, on topic TS behöver inte oroa sig ett dugg. Det läggs ner. Oavsett ev. tidigare dopingdomar.
Så gå och snyt dig lille vän.
Citera
2026-09-20, 19:19
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:

Du har fel i nästan allt du skriver så lägg ner nu.
När man åker på pissprov så blir man dömd för ringa dopingbrott eller narkotikabrott. Eller båda.
TS har inte och kommer inte behöva lämna något UP.
Jag har fått många paket beslagtagna dom senaste 20 åren.
Jag är dömd ett flertal gånger för dopingbrott och narkotikabrott men aldrig pga ett beslagtaget paket.

Har du egen erfarenhet där DU har varit med om att du blivit dömd för ett paket så dela gärna med dig.
Annars kan du sluta sitta och killgissa när du inte har varit med i verkligheten öht.
Som sagt, gå och snyt dig.
Citera
2026-09-20, 19:22
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Vad snackar du om ?
1. Även om polisen har kontoutdrag så ska dom kunna koppla kontoutdrag till att det är kriminella som använder det för att sälja JUST DET som finns i paketet
2. Bankerna som används är från utlandet vilket betyder att Sverige måste samarbeta med ett annat land. Ett land som inte kommer ge ut det då doping är lagligt i de mesta länder som detta skickas ifrån.
3. Krypto kan de spåra till en plånbok, men de måste då bevisa att den plånboken används för kriminell verksamhet
4. Du behöver skäliga misstankar för att få ut kontoutdrag ( åter igen vem som helst kan beställa vad som helst i vem som helst namn )!
Och det är en en Åklagare som beslutar det... Tullen kan inte få fram det med några knapptryck som du påstår ...

Hans konto kan kontrolleras 100 gånger det är polisens jobb att bevisa vad han köpt. Lycka till med det för små saker...

I regel när tullen tätar ett paket, är det större mängd gör man husis. Hittar man något på husis tar man blodprov / urin därefter börjar utredningen med kontoutdrag osv ...

Det är finniga snorungar som sitter och killgissar.
Dom kommer ut i verkligheten dom med en dag.
Eller så lever dom ett liv i okunskap där dom kan sitta tro att dom har svar på saker dom uppenbarligen inte har varit med om eller har en aning om.
Citera
2026-09-20, 20:06
Medlem
NuclearReactors avatar
Känns som att alla bara killgissar här med tanke på att ni skriver ”polisen” hela tiden. Har ni verkligen varit misstänkta för smuggling eller kallade till förhör hade ni vetat att det var Tullen, det står ju på lappen? Tullen är en helt annan myndighet, de har sina egna resurser och är experter på smuggling liksom.
Citera
2026-09-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Vad snackar du om ?

Oftast är det inte svårare än att det står på kontoutdraget vilken säljare det är som du har fört över pengar till. På samma sätt som det står ”Lidl” på ditt kontoutdrag när du handlat på Lidl.

Sedan kontrollerar de ordersedel och information på paketet mot vad som framkommit av kontoutdrag. Ibland står inte företagsnamnet rätt ut men det går att koppla texten på kontoutdraget till en försäljare av dopingmedel med hjälp av google.

Med kryptovaluta är det naturligtvis annorlunda. Ingen har påstått något annat Einstein.

Om det kommer ett paket till tullen där du står som mottagare och det paketet innehåller doping eller narkotika så är det tillräckligt för att du ska anses vara skäligen misstänkt.

Det är inte åklagare utan tullens utredare som beslutar om att ta in kontoutdrag. De har egna förundersökningsledare som har befogenhet att ta paket i beslag och hämta in kontoutdrag. Det är en extremt simpel åtgärd som görs hela tiden idag.

Det kommer domar varje vecka där någon döms för smuggling via posten. Kolla i valfri rättsdatabas.
Senast redigerad av Snickesnacki 2026-09-20 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in