Citat:
Ursprungligen postat av
Snickesnacki
Suck… du kan prova att neka dig ur ett beslag av doping adresserat till dig om du redan är dömd för dopingbrott. Testa det du.
Fast har man redan domar i belastningsregistret och kanske är arbetslös eller har rätt dålig lön så är det inte så så farligt med lite dagsböter.
Så utifrån den aspekten förstår jag hur du resonerar och att du inte är särskilt orolig . Du är ju redan stämplad som brukare av doping och/eller knarkare med allt vad det innebär.
Öööh det har jag nekad mig ur ett flertal gånger trots 2 dopingdomar så vad är grejen med det??
Herregud det är ett litet ringa dopingbrott, har du aldrig varit med om någonting lille vän?
Ja jag är stämplad som både knarkare och dopingmissbrukare mm.
Förmodligen räknas jag som våldsam då oxå eftersom jag är dömd för misshandel oxå.
Vad har det med saken att göra?
Det är alltid bättre med skyddstillsyn än dagsböter imo. Domen får man ju ändå.
Frivården måste man springa till i ett år oavsett. Spelar ju ingen roll vad straffet blir, en dom är en dom.
Att man blir dömd till skyddstillsyn (vilket jag blivit många gånger) eller fängelse har nada betydelse för någonting.
Jag fick min första dom när jag var 19.
Det är 25år sen. Jag har arbetat heltid sen innan jag fyllde 19. Har bytt jobb minst 10 gånger och aldrig haft någe som helst problem att byta jobb när jag känner för det trots mina fåniga domar.
Det räcker att tjäna 500k om året för att komma upp i ca 40k i dagsböter och det är skittråkigt att betala.
MEN, on topic TS behöver inte oroa sig ett dugg. Det läggs ner. Oavsett ev. tidigare dopingdomar.
Så gå och snyt dig lille vän.