2026-09-20, 14:02
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Lägg av själv. Dom kommer att ta allt,dom tar allt som dom får sätta tassarna i.
Paketet tar dom givetvis.
Men så länge han nekar så kommer han inte åka dit.
Det är ett ringa dopingbrott = snäppet värre än att cykla mot röd gubbe.
Dom lyfter inte ett finger för att utreda det om han nekar, jag lovar dig.
Jag är själv med om det då och då.
Citera
2026-09-20, 14:21
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Husis skulle han få innan förhör isåntfall 😅
Testas måste de ha skäliga misstankar, vilket ett brev inte är då vem som helst kan beställa vad som helst till vem som helst ...
👆 exakt.
Folk verkar inte förstå vilken oändlig mängd paket som tas varje månad nu efter nya lagen "försök till ringa narkotikabrott" uppkommit av nåt ljushuvud.
Posten är full med låtsaspoliser som öppnar var och varannat vadderat kuvert.
Dom kommer ändra på det här för som lagstiftningen ser ut nu så måste polisen åka ut till sorteringscentralen.
Titta på paketet och säga: "Ja titta det är knark/doping".
Starta en förundersökning, sen lägga ner förundersökningen eller sträcka sig till att ringa mottagaren och fråga: "Har du beställt knark/doping? Nähe ok, då lägger vi ner förundersökningen, ha det bra hej då."
Detta tar skitmycket resurser i byråkratilandet Sverige.

Det är tom ovanligt att man blir kallad på förhör, jag har ALDRIG blivit det.
Antingen lägger dom ner skiten automatiskt eller så ringer dom och frågar och sen lägger ner skiten.
Nu verkar tullen vara inblandad eftersom det verkar vara beställt från utlandet, förmodligen därför dom orkar kalla till förhör. Tullen tar inte i närheten av mängden paket som posten gör.
Men samma princip gäller här.
VID RIMLIGA MÄNGDER såklart.
Tar dom ett hg amfetamin eller 500 ampuller, ja då är vi uppe i normalgraden och det innebär lite hårdare tag.
Jag är själv dömd till bla dopingbrott av normalgraden och beroende på mängd och andra brott och tidigare brottslighet så pendlar det mellan dagsböter eller ett kortare fängelsestraff.
Då är det ALLTID bättre att bli dömd till ett kortare fängelsestraff för det är = skyddstillsyn som tidigare ostraffad, det innebär att man slipper svindyra dagsböter.
Då behöver man bara betala kostnad för ev. analys av preparaten och 800 till brottsoffer fonden.

Jag räknar kallt med att 1/3 av det man beställer blir taget av låtsaspoliser på posten. Matten säger sig självt vad dom gör med alla tusentals bötesbrott.
Citera
2026-09-20, 14:38
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Paketet tar dom givetvis.
Men så länge han nekar så kommer han inte åka dit.
Det är ett ringa dopingbrott = snäppet värre än att cykla mot röd gubbe.
Dom lyfter inte ett finger för att utreda det om han nekar, jag lovar dig.
Jag är själv med om det då och då.

Nej det är inte enbart ett ringa dopingbrott eftersom handlingen även innefattar smuggling.

Just doping är något som med fördel helst beställs inrikes. Till skillnad från narkotika så finns det inget som heter "försök till dopingbrott", så därför är sannolikheten större att ärendet läggs ned om det upptäcks doping i ett inrikesbrev.
Citera
2026-09-20, 15:04
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Nej det är inte enbart ett ringa dopingbrott eftersom handlingen även innefattar smuggling.

Just doping är något som med fördel helst beställs inrikes. Till skillnad från narkotika så finns det inget som heter "försök till dopingbrott", så därför är sannolikheten större att ärendet läggs ned om det upptäcks doping i ett inrikesbrev.
FEL.
Min vän fick 6000 ksalol beslagtagna i tullen. Det slutsde med ett förhör på Skavsta, min vän nekade, end of story.
Edit: och som jag skrev tidigare så tas ca 1/3 av mina försök till dopingbrott av post/polis. ALDRIG ens blivit kallad på förhör.

TS får gärna uppdatera när ärendet är nerlagt.
Det kommer hända med 100% säkerhet.
Senast redigerad av Jeffrey.D 2026-09-20 kl. 15:15.
Citera
2026-09-20, 15:14
Medlem
isgetens avatar
Citat:
FEL.
Min vän fick 6000 ksalol beslagtagna i tullen. Det slutsde med ett förhör på Skavsta, min vän nekade, end of story.

Va menar du? Att föra in illegala varor över landsgränsen är inte att anses som ett smugglingsbrott bara för din "vän" fick sitt ärende nedlagt?

Just narkotika kan ha en negativ inverkan på intelligensen sägs det. Som tur är det oftast övergående, fast då krävs ju att man avhåller sig från narkotika.
Citera
2026-09-20, 15:16
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Va menar du? Att föra in illegala varor över landsgränsen är inte att anses som ett smugglingsbrott bara för din "vän" fick sitt ärende nedlagt?

Just narkotika kan ha en negativ inverkan på intelligensen sägs det. Som tur är det oftast övergående, fast då krävs ju att man avhåller sig från narkotika.
Slut på argument?
Jag älskar att bevisa killgissare fel 😅❤️
Citera
2026-09-20, 15:21
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Slut på argument?
Jag älskar att bevisa killgissare fel 😅❤️

Ja, du har verkligen bevisat hur det kan gå när man som du själv gissar runt på forum.
Citera
2026-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, det stämmer inte. Dopningspreparat går under dopningslagen inte narkotikalagstiftningen. Det är bara för TS att neka.

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Kallad på förhör till tullen eller polisen? Det beror på om det är ett läkemedelsklassat eller narkotikaklassat preparat det handlar om. Tullen kan väl bara utfärda böter.

Tullen
Citera
2026-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
FEL.
Edit: och som jag skrev tidigare så tas ca 1/3 av mina försök till dopingbrott av post/polis. ALDRIG ens blivit kallad på förhör.

Kommer hålla dig uppdaterad Jeffrey
Citera
2026-09-20, 17:20
Medlem
Citat:
Det intressanta är hur du betalade? Använde du krypto eller kort? Krypto är svårare att härleda till dig fast de kommer se att du handlat krypto och du får frågor om det antagligen under förhöret. Matchar summan du köpte krypto för summan av vad dopingen ungefär kostar så är det inte till din fördel. Handlade du med kort är det rätt kört.

Betalade med krypto
Citera
2026-09-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Ampuller låter mer som dopingbrott.
TS varför i helvete beställde du från utlandet ge mig en god anledning. Husis lär du slippa iallafall dom hade redan varit och knackat på annars.

Dessa jag beställde ifrån har funnits ett bra tag på HB, köpte utav dom tidigare utan problem. Visste inte att dom skickade från utlandet. Fick reda på nu i efterhand att dom dropshippar..
Citera
2026-09-20, 17:34
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, det stämmer inte. Dopningspreparat går under dopningslagen inte narkotikalagstiftningen. Det är bara för TS att neka.

Varför ska han neka för? Har man begått ett brott ska man stå för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in