Citat:
Ursprungligen postat av
burkeen
Husis skulle han få innan förhör isåntfall 😅
Testas måste de ha skäliga misstankar, vilket ett brev inte är då vem som helst kan beställa vad som helst till vem som helst ...
👆 exakt.
Folk verkar inte förstå vilken oändlig mängd paket som tas varje månad nu efter nya lagen "försök till ringa narkotikabrott" uppkommit av nåt ljushuvud.
Posten är full med låtsaspoliser som öppnar var och varannat vadderat kuvert.
Dom kommer ändra på det här för som lagstiftningen ser ut nu så måste polisen åka ut till sorteringscentralen.
Titta på paketet och säga: "Ja titta det är knark/doping".
Starta en förundersökning, sen lägga ner förundersökningen eller sträcka sig till att ringa mottagaren och fråga: "Har du beställt knark/doping? Nähe ok, då lägger vi ner förundersökningen, ha det bra hej då."
Detta tar skitmycket resurser i byråkratilandet Sverige.
Det är tom ovanligt att man blir kallad på förhör, jag har ALDRIG blivit det.
Antingen lägger dom ner skiten automatiskt eller så ringer dom och frågar och sen lägger ner skiten.
Nu verkar tullen vara inblandad eftersom det verkar vara beställt från utlandet, förmodligen därför dom orkar kalla till förhör. Tullen tar inte i närheten av mängden paket som posten gör.
Men samma princip gäller här.
VID RIMLIGA MÄNGDER såklart.
Tar dom ett hg amfetamin eller 500 ampuller, ja då är vi uppe i normalgraden och det innebär lite hårdare tag.
Jag är själv dömd till bla dopingbrott av normalgraden och beroende på mängd och andra brott och tidigare brottslighet så pendlar det mellan dagsböter eller ett kortare fängelsestraff.
Då är det ALLTID bättre att bli dömd till ett kortare fängelsestraff för det är = skyddstillsyn som tidigare ostraffad, det innebär att man slipper svindyra dagsböter.
Då behöver man bara betala kostnad för ev. analys av preparaten och 800 till brottsoffer fonden.
Jag räknar kallt med att 1/3 av det man beställer blir taget av låtsaspoliser på posten. Matten säger sig självt vad dom gör med alla tusentals bötesbrott.