2026-09-19, 11:57
Medlem
Att vilja ha fred är inte alls att stödja Ryssland. Men om EU vore måna om Ukrainas folk skulle samtliga ha erbjudits medborgarskap i EU för länge sedan. Att miljoner unga män och kvinnor har dött för en linje på kartan är en större katastrof för Ukrainas folk än att bli av med sitt territorium.
Citera
2026-09-19, 13:03
Medlem
knarkhitlers avatar
Lyckligtvis har SÄPO folk som har koll på Flashbacks servrar, så i ett skymningsläge kommer alla de där dårarna att samlas ihop och låsas in.

Det är därför det byggs nya fängelser.
Citera
2026-09-19, 14:19
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Att vilja ha fred är inte alls att stödja Ryssland. Men om EU vore måna om Ukrainas folk skulle samtliga ha erbjudits medborgarskap i EU för länge sedan. Att miljoner unga män och kvinnor har dött för en linje på kartan är en större katastrof för Ukrainas folk än att bli av med sitt territorium.
Men DU stöder ju putin och ryssland..

Den sortens " fred" du och kreml vill ha är ett språkbruk hämtat från Orwell.

Angående trådens ämne, det är de sämsta av de sämsta, och inte sällan quislingar och patrask som stöttar putin i Sverige.
Citera
2026-09-19, 15:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Att vilja ha fred är inte alls att stödja Ryssland.
Men det är Ryssland som invaderat Ukraina. Eller hur?

Citat:
Men om EU vore måna om Ukrainas folk skulle samtliga ha erbjudits medborgarskap i EU för länge sedan.
Varför då? Ukrainare vill vara i Ukraina men fria från Ryssland.

Citat:
Att miljoner unga män och kvinnor har dött för en linje på kartan är en större katastrof för Ukrainas folk än att bli av med sitt territorium.
Kan du tycka, som tycker att Ryssland kan ta över.
Men ukrainarna har inte samma syn på saken.
Men om du har så flexibel syn på mitt och ditt. Jag tar allt du äger och har. Ge mig adressen så kan jag tömma allt av värde.
Ok?

Citat:
.
Citera
2026-09-19, 17:13
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Men DU stöder ju putin och ryssland..

Den sortens " fred" du och kreml vill ha är ett språkbruk hämtat från Orwell.

Angående trådens ämne, det är de sämsta av de sämsta, och inte sällan quislingar och patrask som stöttar putin i Sverige.

Kan du nämna några överhuvudtaget som du inte håller med om i ukrainakrigsfrågan där du samtidigt erkänner att de heller inte stödjer Ryssland?
Citera
2026-09-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssArsle
Finns väll en runt 15 fakta resistenta träskmänniskor I Sverige som stödjer Ryssland.

Flera postar dynga flitigt här på flashback.

Jag tänker mer på offentliga personer eller bara de som framstår med sitt riktiga namn. Att vara anonym på ett forum kan lika gärna betyda att man vara trollar, så det ger jag noll för.
Citera
2026-09-19, 18:46
Medlem
Citat:

OM fred önskades så vore det mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder och erlägga adekvat skadestånd för all förstörelse, lidande och död hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat... Det vore väl rimligt, och i enlighet med folkrätten?

En katastrof för Ukrainas folk vore givetvis att bli föremål för den psykotiske dvärgen i kreml och hens totalitära regims förtryck. Varför anser du att någon överhuvudtaget (det kuvade ryska folket inkluderat) skall tvingas utsättas för, och leva (eller dö) under kremls ondska?
Citera
2026-09-19, 20:55
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kan du nämna några överhuvudtaget som du inte håller med om i ukrainakrigsfrågan där du samtidigt erkänner att de heller inte stödjer Ryssland?
Frågan låtet både obegriplig och samtidigt ledande.

Har du slutat slå din man?
Senast redigerad av GustavAnder 2026-09-19 kl. 21:12.
Citera
2026-09-20, 03:59
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag tänker mer på offentliga personer eller bara de som framstår med sitt riktiga namn. Att vara anonym på ett forum kan lika gärna betyda att man vara trollar, så det ger jag noll för.
Som sagt cirka 15 personer i Sverige stödjer Ryssland och dess terrorbombing. En uppskattning, kan vara färre.
Citera
2026-09-20, 06:42
Medlem
Lyssna på det här avsnittet av ”Krash eller konsensus”. Medverkar gör Professorn i statsvetenskap, Peo Hansen och låter exakt som många av våra neutrala skribenter här på forumet.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kriget-i-ukraina-vapen-eller-diplomati

Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Citera
2026-09-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Lyssna på det här avsnittet av ”Krash eller konsensus”. Medverkar gör Professorn i statsvetenskap, Peo Hansen och låter exakt som många av våra neutrala skribenter här på forumet.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kriget-i-ukraina-vapen-eller-diplomati

Lyssnade på avsnittet, mina tankar. Jag skulle inte hävda att Peo Hansen stödjer Putin eller Ryssland. Man får ju lite vibbar av naiv fredis pga viss floskler, men annars var de ju sakliga i det här samtalet.

Men i slutet när de säger att de står väldigt långt ifrån varandra kan nog sammanfatta hela den svenska debatten i ämnen om stödet till Ukraina. De som är för stödet vill nog ofta inte förstå de som vill se en annan lösning. Sen de som är för ett minskat stöd/slut på stödet verkar inte förstå att man inte ska lita på Ryssland som motpart i en förhandling.
Citera
2026-09-20, 17:12
Medlem
Comitiums avatar
.
.

Det är väl inga svenskar som stöder Putin. Det fanns en del snedseglare förr, men de har ju tystnat nu. Det finns ju faktiskt inget som är värt att stödja i Putinland. De många torrdassen? Förtrycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in