2026-08-07, 20:27
Medlem
Hej,
Nu har jag officiellt startat en sida för Nathalies historia från olyckshändelsen och framåt.
här kan ni läsa om första dagen än så länge och hur jag uppfattade den från mitt perspektiv.

Nathalie är vid liv och återhämtar sig så bra hon kan. hon är snart klar med första steget, att få tukt på brännskadorna, hon har en del sår kvar att behandla innan hon går vidare till det andra skadorna.
p.g.a multitrauma vill man inte gå vidare innan brännskadorna är under kontroll p.g.a den höga infektionsrisken det medbringar.

följ FB-sidan för uppdatering utav hennes tillstånd och vad som händer hos oss.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61592290483786

Mvh Thobias Lagergren.
Citera
2026-09-08, 13:55
Medlem
Telestos avatar
Rätt lång artikel i HN-appen idag.
Bör komma i HN i morgon. Åtkommlig via Pressreader som många bibliotek ger tillgång till via "lånekortet".
Sök efter Hallands Nyheter inne i Pressreader

Med risk för lite för mycket Citat

Citat:
Det har gått drygt tre månader sedan olyckan inträffade. Sedan dess har Nathalie flyttats mellan flera avdelningar och sjukhus. Delar av kroppen är fortfarande omplåstrad och ena foten har amputerats.

Hur lång tid hon kommer behöva vara kvar innanför vårdens väggar finns det inget svar på. Hon har tappat räkningen på hur många operationer hon genomgått och fler väntar.

– Det har blivit väldigt många operationer. I början var det ut och in från operationer hela tiden.

Citat:
Vid tidpunkten är Nathalie på väg mot en bänk där hon tänkt sätta sig bredvid några andra besökare.

Föraren kommer i hög hastighet mot besökarna. Han styr undan. Istället träffas Nathalie och husväggen bakom.

– Jag hann bara se den komma. Det fanns ingen tid att ta ett steg fram eller bak.

Nathalie hamnar under fordonet, som exploderar.

– Med den enorma smällen tänkte man direkt att nu finns det risk att hon är borta, säger Thobias.

Men Nathalie lever och är medveten. Efter att hon skyddat ansiktet med händerna viftar hon med armarna för att få hjälp.
Citera
2026-09-20, 16:37
Medlem
Vad har framkommit om orsaken till olyckan?
Vad var MC-förarens intention?
Vilken var dödsorsaken hos föraren?
Har arrangören inget ansvar alls för det inträffade? Vad har framkommit kring detta?
Citera
2026-09-21, 09:59
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Vad har framkommit om orsaken till olyckan?
Vad var MC-förarens intention?
Vilken var dödsorsaken hos föraren?
Har arrangören inget ansvar alls för det inträffade? Vad har framkommit kring detta?

Bra frågor, undrar också detta.
Det enda jag har kunnat läsa mig till i media är att det inte var planerat att starta MC:n. Så det måste ha skett på Mc-förarens ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in