2026-09-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Var inte oroliga!

Absolut ingenting kommer att hända!

Tack då vet vi , vi är i trygga händer 🙏
Citera
2026-09-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Var inte oroliga!

Absolut ingenting kommer att hända!

...sa ryssråttorna 12 timmar före de invaderade Ukraina.
Citera
2026-09-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Sverige har redan gått ut med tydliga råd om beredskap för kris och krig. TS blandar däremot riktiga händelser med rena spekulationer och får det att låta som att ett NATO–Ryssland-krig är nära.

Är du förberedd ifall något skulle ske?
T.ex strömavbrott eller hacking av Ryssarna eller Ai 🤖 eller dylikt
Citera
2026-09-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Men EU och NATO har ju tjatat om att de vill ha krig i flera år nu. Samt alla false flags vi har haft med påstådda attacker av Ryssland.

Vi har en äkta fiende och den fienden finns i London.

Nej vatnik. Det finns bara en krigshetsare och det är apan, tillika din husse, Putin.
Citera
2026-09-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Sant 😂 men under 5 år hur mycket har det krigats, verkar gått väldigt trögt
Citera
2026-09-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missyy1247
Är du förberedd ifall något skulle ske?
T.ex strömavbrott eller hacking av Ryssarna eller Ai 🤖 eller dylikt

Poängen här är att man varnat, TS påstod att så inte var fallet. Men du kan vara lugn jag klarar mig
Citera
2026-09-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag tror inte NATO eller EU vill ha en direkt konflikt med Ryssland. Just nu rustar man och i det här läget så är man inte redo för en konflikt. Det finns ej heller några planer på att ta något ryskt territorium.

Personligen skulle jag gärna se att Finland passade på att ta tillbaka Karelen om olyckan är framme så att säga.
Boris Johnson har ju varit aktiv med stt stoppa freden. Han har haft den rollen om man förstår. Europa vill definitivt ha krig. Ryssland vill det inte.
Citera
2026-09-20, 16:16
Medlem
Galejans avatar
Lol, det blir naturligtvis inget krig. Trams. NATO är USA och Trump kommer inte att anfalla Ryssland. Europa skulle säkert gärna vilja men har inte material eller folk nog. Putin hade inte hanterat ett krigiskt Europa med samma silkesvantar som han hanterat broderfolket i Ukraina. Det hade varit tungt bombardemang av städer som Stockholm, Helsingfors och Warszawa. Hundratusentals hade dött första veckan och då kan ni ju tänka er hur fredsskadade svennar hade vrålat i högan sky.

Det finns inte på världskartan att det blir ett krig mot Ryssland nu. Glöm det. Det här är rena gissningar från MÖP-ar på Youtube, vilket är vad TS länkar till.

Tramstråd.
Citera
2026-09-20, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det här är problemet med många svennar, ni tror att ni har någon chans mot Ryssland men i verkligheten kommer Ryssland göra slarvsylta av svennarna. Ni har inga pengar, inga vapen, inget krig på 200 år, inget organitoriskt tänkande, kan inte tänka klart över huvud taget. Det enda ni har är en slags övertro på er själva utan någon tidigare referens.

Om ni går i krig mot Ryssland måste ni tänka som om ni gjorde det ensamma för det är stor chans att ni hamnar i samma situation som Ukraina, dvs helt beroende på vapen från utlandet och dessa kommer bara säga blankt nej för de har inga till er.

Länder som t.ex. Spanien, Portugal, Italien och troligtvis Frankrike kommer se till att hålla sig utanför eftersom de inte vill och känner sig inte särskilt hotade av Ryssland. Macron kommer de göra sig av med.

Med facit i hand dvs. vi ser hur dåliga ryssarna är mot Ukraina så dristar jag mig till att påstå att Sverige ensamt skulle knäcka ryska trashanksarmén på några veckor. Vi skulle döpa om Moskva till nuevo estockholmo
Citera
2026-09-20, 16:22
Medlem
Ryssland-vinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Med facit i hand dvs. vi ser hur dåliga ryssarna är mot Ukraina så dristar jag mig till att påstå att Sverige ensamt skulle knäcka ryska trashanksarmén på några veckor. Vi skulle döpa om Moskva till nuevo estockholmo

Varför skulle Moskva upptas i den kristna gemenskapen genom dop? Är de inte redan kristna där?

Och att byta till ett spanskt (felstavat) namn, vad är din tanke här?

Karl XII försökte. Det gick inte så bra.

Napoleon Bonaparte försökte. Det gick inte så bra.

Adolf Hitler försökte. Det gick inte så bra.
Citera
2026-09-20, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssland-vinner
Varför skulle Moskva upptas i den kristna gemenskapen genom dop? Är de inte redan kristna där?

Och att byta till ett spanskt (felstavat) namn, vad är din tanke här?

Karl XII försökte. Det gick inte så bra.

Napoleon Bonaparte försökte. Det gick inte så bra.

Adolf Hitler försökte. Det gick inte så bra.

Ingen kan leva på gamla meriter, idag är ryssarna ett tragiskt trasproletariat. Och det vet du också.
Citera
2026-09-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in