2026-09-20, 14:18
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
"Nu väntas Abdulkani utsättas för interna påtryckningar om att frivilligt lämna platsen till Lakso enligt en källa med god insyn i partiet, uppger lokaltidningen" Så svaret är förmodligen ja om inte källan är en rasistnazist som bara hittar på.

Om så sker är det rätt uppenbart vad som har hänt och MP är de verkliga rasisterna.

Det här är det roligaste som hänt på länge. En massa PK-bögar får konsekvenser av sitt handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är faktisk ganska exakt vad som står...

"Enligt uppgifter till Eskilstuna Kuriren finns det dock ett internt missnöje med utfallet, och partiledningen uppges nu vilja försöka korrigera resultatet i efterhand.

– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa till tidningen."
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
Testat att läsa ts? Kanske även den tidningsartikel som finns länkad där?

Det är fortfarande 'bara' rykten eller förväntningar från okänt håll.

Ska inte säga att känner många miljöpartister men jag har alltid haft en 'känsla' kring vad de är för typ av människor. Jag är intresserad av miljöfrågor men specifikt vill jag att i princip samtliga vattenkraftverk i Sverige ska rivas.

Mitt intryck är att miljöpartister diskuterar på ett ärligt sätt. Det går inte in för att 'vinna' om något inte utmynnar i en debatt förstås. Men vilken politiker skulle inte det?

Känns väldigt långsökt att någon ledning att tala om ens skulle komma på tanken att ifrågasätta ett valresultat där det ändå var 4:e namnet i partiets egen lista som kryssades.

Sen ser man ju intentionen många i tråden har, man vill få saker att framstå som något de inte är.

Att valresultatet diskuteras är fullständigt självklart.

Skulle det mot förmodan finnas invändningar mot valresultatet från Miljöpartiets sida kommer vi säkerligen få en bra motivering också.

Tänk om Eva Goës gömde Mohammed kom "ensamkommande", ni tror inte att sådant påverkar mer?
Citera
2026-09-20, 14:25
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Men det är ju, som alla vi svenskar vet, hon, hennes parti, och alla andra partier i den rödgröna sidan som är de "mörka krafterna".

Du menar att Svenskar började kuvas av makten först för 100 år sedan?!

Du tycker att allt det arbetarrörelsen lyckades åstadkomma under 1900-talets första hälft är skit?

Om du sedan tror att de "mörka krafterna" är partier så, eh, grattis!
Citera
2026-09-20, 14:41
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är faktisk ganska exakt vad som står...

"Enligt uppgifter till Eskilstuna Kuriren finns det dock ett internt missnöje med utfallet, och partiledningen uppges nu vilja försöka korrigera resultatet i efterhand.

– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa till tidningen."

Ha! Om påtryckningar sker har vi en politisk vilde om 5... 4... 3...
Citera
2026-09-20, 14:42
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Ska inte säga att känner många miljöpartister men jag har alltid haft en 'känsla' kring vad de är för typ av människor. Jag är intresserad av miljöfrågor men specifikt vill jag att i princip samtliga vattenkraftverk i Sverige ska rivas.

Mitt intryck är att miljöpartister diskuterar på ett ärligt sätt. Det går inte in för att 'vinna' om något inte utmynnar i en debatt förstås. Men vilken politiker skulle inte det?

Känns väldigt långsökt att någon ledning att tala om ens skulle komma på tanken att ifrågasätta ett valresultat där det ändå var 4:e namnet i partiets egen lista som kryssades.

Sen ser man ju intentionen många i tråden har, man vill få saker att framstå som något de inte är.

Skulle det mot förmodan finnas invändningar mot valresultatet från Miljöpartiets sida kommer vi säkerligen få en bra motivering också.

Tänk om Eva Goës gömde Mohammed kom "ensamkommande", ni tror inte att sådant påverkar mer?

Time will tell.
Min bild av MP stämmer inte överens med din bild av MP.
Således är ingen av bilderna korrekt innan den kan styrkas med faktiska förhållanden.
Citera
2026-09-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Det är såhär media fungerar. De citerar anonyma källor. Inget ovanligt alls. I detta fallet är det inte heller så att det är Samnytt utan helt vanlig msm. Du är väl inte en sån som misstror msm? Det vet vi ju alla vilka det är som misstror msm......
Citera
2026-09-20, 14:54
Medlem
SvettigArabs avatar
Jag är emot både negrer och personval. Men nu är det som det är, och det vore skamligt av det jävla Miljöpartiet och ta bort negern. Snacka om att inte leva som man lär.
Citera
2026-09-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
S och C påverkades inte alls i detta valet. C är ju ett parti för svenska PK-kvinnor på Södermalm så de lär inte påverkas i framtiden heller. S däremot kan faktiskt få problem om de inte påverkas. Tidigare vet jag att det var någon afrikan i Eskilstuna (S) som klagade på att invandrare duger som väljare (röstboskap höhö) och dörrknackare inför valen, men sen är det svenskar som får de politiska finjobben. Om S ska rikta in sig på att fortsätta vara de arbetslösa invandrarnas röst så måste de nog acceptera ett befolkningsutbyte i sin egen riksdagsgrupp också. Dock blir ju frågan varför de skulle göra det, för karriärpolitikerna driver ju främst befolkningsutbytet just för att säkra sina finjobb och inte för att de ska gå till någon inflyttad hottentott. Det här kommer att bli en mycket svår fråga för S. Ann-Sofie Hermansson (S) här i Göteborg fick ju lämna politiken och börja köra sopbil för att hon kom på kant med islamister om jag minns rätt.

V och MP är mer idealistiska partier så där tror jag faktiskt att svenskarna kommer att ge med sig.
Det finns väl en gräns även för idealism. Minns Kakabaveh som brydde sig mer om Kurdistan än V:s egen politik. Och hon lyckades få god utväxling på sitt riksdagsmandat eftersom Magdalena Andersson är sosse och sätter makten framför allt. Nu har Riksdagen fått tre nya ledamöter med hjälp av klanröstning, en arab och två somalier. Var ligger deras lojaliteter? (He asked knowingly.)

Det är häpnadsväckande att det går att ta sig från en icke valbar plats till ett riksdagsmandat med blott några hundra röster. Det bör ställas i relation till att ett riksdagsmandat motsvarar ca 20k röster. (Men det hjälpte inte Markus Allard, eftersom partiet inte klarade spärren.)

Slutligen måste man fråga sig om de upprepade skandalerna med antisemitiska kandidater från V var en bug eller feature? Det var kanske en medveten del av valkampanjen riktad mot muslimer att då och då låta antisemitism "avslöjas" inom V. Budskapet är ju ganska tydligt: "Rösta på V, vi hatar också judar."
Citera
2026-09-20, 14:58
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Kan den här ledamoten tala och förstå svenska? Får vi se den första ledamoten med tolk i talarstolen?

Varför ska han behöva kunna svenska? Det finns viktiga och samhällsviktiga jobb där svenska inte alltid är ett krav. Jag ser hellre att en läkare eller någon som arbetar med äldre kan göra sig förstådd på svenska av patienten eller den äldre än att en riksdagsledamot kan det.
Citera
2026-09-20, 15:10
Medlem
SvettigArabs avatar
Leila Ali Elmi gjorde ju inte direkt succé i riksdagen när hon blev inkryssad 2018. Hon verkade lätt förståndshandikappad.
Citera
2026-09-20, 15:19
Medlem
shitholecitizens avatar
Rätt åt dem. Hoppas innerligt att alla svenska i V och MP blir utybyta mot en mohammed. De tror inte på folkutbytet, men likt förbannat kommer de att börja gnälla om ett politiskt folkutbyte snart när de själva blir drabbade.
Senast redigerad av shitholecitizen 2026-09-20 kl. 15:24.
Citera
2026-09-20, 15:29
Medlem
Sextiopluss avatar
Om de inkryssade anses för radikala kan de vara ointresserade av partidiciplinen. Det betyder att några bli politiska vildar som kommer att ställa till problem.
Citera
2026-09-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gissningsvis har det blivit lite av ett uppvaknande för vissa svenska V och Mp-ledamöter när de har upptäckt att invällarna inte nöjde sig med partisedeln till riksdagsvalet utan också personkryssade in en egen klanmedlem.

Således, "interna källor" inom Mp gör gällande att visst missnöje råder med att deras förstakandidat blev nedpetad av invällare på plats nummer 4. Vem kunde väl tro att klanröstandet skulle göra sig gällande inom dessa partier till sådan grad att de egna svenskarna inom partiet blir bortknuffade!

Hur tror ni att S, C, V och Mp hanterar detta hotet, kommer de som Mp försöka med alla medel att försöka pressa bort dem, eller kommer de att acceptera det som fait accompli? Finns det någon chans att de vaknar upp?
Unnar dem så gärna att svettas över ett för dem oväntat problem. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Demokratin kommer försvinna genom demokratiska val.V, MP och S är de partier som är "infiltrerade"
Rätt åt dem🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Partier som valt att profilera sig hårt bland parallellsamhällen kommer få godta att dessa nya medborgare så småningom tar över partiet. Om det här inte var vad de önskade så får man ifrågasätta deras konsekvenstänk. Kan inte låta bli att känna lite skadeglädje
Att partiet Nyans försvann, påvisar bara att allt var uppgjort. När alla röstglada som nu gått över till V med flera vänsterpartier och rotat sig där, så återuppstår antagligen Nyans och tar över ett gäng ”färdigskolade” politiker, eller att de själva gaddar ihop sig mot de tröga svenskarna och tar över inriktningen på V och MP. Då blir det svettigt för S och C
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Utåt kan de rödgröna inte presentera någon kritik, de kan ju inte säga att den inkryssade inte är lämplig.
Möjligtvis kan alla partier arbeta för att ta bort möjligheten att kryssa in ledamöter överhuvudtaget. På så sätt är det Partiets ledning som bestämmer vilka som skall företräda dem och inte någon besvärlig väljare med andra idéer.
För att det inte skall låta så illa kan partierna hävda risk för nazirysk SD-hatsvans infiltration, eller någon annat politiskt korrekt godtagbar anledning
Det här ”problemet” är roligare att följa än så kallade ”roliga” tv-program.
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Hans valrörelse i Dalarna bedrevs tydligen på somaliska så antingen kan han inte svenska eller så kommer hans väljare inte förstå vad han säger i riksdagen
Man kan ju alltid hoppas😆
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
”I Sverige, i vårt gemensamma land, håller vi ihop. Och vi backar aldrig när mörka krafter försöker splittra oss.” Säger idag Magdalena Andersson.
Men det är ju, som alla vi svenskar vet,[/b]hon, hennes parti, och alla andra partier i den rödgröna sidan som är de "mörka krafterna"[/b]Det är ju hon som splittrar Sverige][/b]
Vanliga svenskar har för länge sen tröttnat på sossarna! Räkna bort "utlänningsrösterna" så blir det inte mycket kvar av socialdemokratin!
Det känns som att demokratin inom en överskådlig framtid kommer att försvinna i Sverige. Det är väl det som händer när den blir så demokratisk att den inte blir styrbar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in