2026-09-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Så lagar är inget man behöver följa?

Om man har rotat sig i Sverige är de bästa både för individen och för Sverige att de får stanna.
Citera
2026-09-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om man har rotat sig i Sverige är de bästa både för individen och för Sverige att de får stanna.
Var de inte rotade i landet de en gång kom ifrån? I så fall är det väl bäst att de vänder i dörren.
Citera
2026-09-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Var de inte rotade i landet de en gång kom ifrån? I så fall är det väl bäst att de vänder i dörren.

Krig, svält och förföljelse är inte något som någon vill återvända till.
Citera
2026-09-20, 13:27
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Krig, svält och förföljelse är inte något som någon vill återvända till.
Och varför inbillar de sig att de har rätt att oinbjudna flytta till Sverige?
Citera
2026-09-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Och varför inbillar de sig att de har rätt att oinbjudna flytta till Sverige?

Varför inbillar sig högern att flyktingar inte har rätt att komma hit?
Citera
2026-09-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag använder inte AI. Jag gav länken men du har så stängt psyke att du inte ens såg den. En psykolog har sammanställt listan.

Ditt svar, trots bara sex rader text, uppfyller åtminstone:
1. Closed-mindedness
2. Poor listening skills
4. Lack of curiosity
5. Poor problem-solving skills
7. Impulsivity
8. Overconfidence
9. Poor emotional regulation
10. Lack of self-awareness
11. Inability to learn from mistakes
12. Difficulty understanding different perspectives

Har debatterat med ett antal tomtar på FB, men jag tror nog du tar priset för mest korkade..
Du har ingenting att komma med. Klistrar in en allmän lista 2 ggr och försöker förolämpa mig för att du inte har några argument. Det kan vilken idiot som helst göra..

https://magica.com/youtube-summarizer/12-signs-of-an-unintelligent-person-understanding-cognitive-limitations-eGU-y-H_aFE

Går inte att ta dig på allvar.."jobbat med politik i 40 år"
Citera
2026-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
99% integreras alldeles utmärkt. 1% gör det kanske inte, men det är ingen skillnad jämfört med människor som bott här i generationer eller MC-gäng för den delen. Där har 1% outlaws till och med blivit ett begrepp.

Din 1% är ett önsketänkande eller rent ut sagt dravel, skulle kunna påstå att 70% inte är inergrerade där man lever utan jobb eller kontakt med svenska samhället...redan på 00 talet fanns affärer där man varken pratar eller förstår svenska samma sak gällande bank, vårdcentral där man har arabtalande personal. Men visst kom med en källa som visar att det endast 1% som lever i ett parallell samhälle.
Citera
2026-09-20, 14:03
Medlem
Citat:
Första generationen kanske inte släpps in ordentligt, men sedan blir det marginell skillnad.

Nu är det vetenskapligt bevisat att både 2 och 3 generationen inte integreras och som dessutom blir brottslingar! Vad får du dina tokerier ifrån?

Du gissar ju bara!
Citera
2026-09-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Nu är det vetenskapligt bevisat att både 2 och 3 generationen inte integreras och som dessutom blir brottslingar! Vad får du dina tokerier ifrån?

Du gissar ju bara!

Alla flyktingar jag känner är väl integrerade. Har jobb och barn som är duktiga i skolan.
Citera
2026-09-20, 14:29
Medlem
Citat:
Alla flyktingar jag känner är väl integrerade. Har jobb och barn som är duktiga i skolan.

Kom med fakta istället...samma sak som att jag skulle säga att alla utlänningar som jag känner är brottslingar eller fuskar med bidrag på ett eller annat sätt och då känner jag en hel del.
Citera
2026-09-20, 14:30
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Varför inbillar sig högern att flyktingar inte har rätt att komma hit?

Om du tar fram en jordglob så kan du se att första säkra land aldrig kan vara Sverige. Enligt samtliga FN deklarationer (som handlar om flyktingar) är det första säkra land. Punkt slut
Citera
2026-09-20, 14:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Har debatterat med ett antal tomtar på FB, men jag tror nog du tar priset för mest korkade..
Du har ingenting att komma med. Klistrar in en allmän lista 2 ggr och försöker förolämpa mig för att du inte har några argument. Det kan vilken idiot som helst göra..

https://magica.com/youtube-summarizer/12-signs-of-an-unintelligent-person-understanding-cognitive-limitations-eGU-y-H_aFE

Går inte att ta dig på allvar.."jobbat med politik i 40 år"
11. Inability to learn from mistakes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in