2026-09-20, 09:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jag håller helt med! Ville bara bekräfta ATT han uttalat att han letat upp och stämt minst en person på Flashback. Men av Haveristernas tråd att döma, speciellt för några år sedan, var det nog inte bara att personen sagt att skilleras kan stämma folk och delat någon annans story om en fest som definitivt har ägt rum.

När jag tänker efter kan jag faktiskt inte komma på någon annan heller som får lika lätt ont i stjärten som Jockiboi. Och det är uppenbart att Jocke själv förstår att den här stämningen är patetisk, med tanke på att han måste skicka ut sin fucking pitbull till att överdriva allt för att stämningen ska verka legitim, trots att de offentliga handlingarna talar emot.

I verkligheten: A har delat en story om Jockes egna video från en partykryssning. I storyn står att han festar med minst en minderårig och bjuder henne på alkohol.

Anjo: HON HAR KALLAT JOCKE PEDOFIL!!!!!!!

Hatar när man ska säga "langare" men samtidigt tänker på sin äckliga kompis och råkar säga "pedofil" istället.
Frågan är om Jocke och Anjo begår förtal när de påstår att A har anklagat Jocke för att begå brott när A inte alls sagt det?
De påstår ju att A har anklagat Jocke för att begå dataintrång, t.o.m tidningar har ju skrivit om hur A ska ha anklagat Jocke för att begå dataintrång. Vilket är något A aldrig sagt.
Det påstås även att A sagt att Jocke har hotat och begått övergrepp på folk, när det inte heller stämmer.
Och nu senast påstås det att A har sagt att Jocke är pedofil, vilket inte heller stämmer.

A borde verkligen kolla upp sina möjligheter att stämma Jocke och Anjo för förtal.

Jag gillar också hur Jocke säger att han inte kommenterar pågående mål, samtidigt har han kommenterat till var enda tidning som skrivit om det.
Hans advokat gick ju t.o.m ut i tidning och spred uppgifter om deras försök att slippa stämningen av mamman.

Mr jag-vill-bara-bli-lämnad-ifred fortsätter som vanligt att göra allt för att inte bli lämnad ifred
Citera
2026-09-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Frågan är om Jocke och Anjo begår förtal när de påstår att A har anklagat Jocke för att begå brott när A inte alls sagt det?
De påstår ju att A har anklagat Jocke för att begå dataintrång, t.o.m tidningar har ju skrivit om hur A ska ha anklagat Jocke för att begå dataintrång. Vilket är något A aldrig sagt.
Det påstås även att A sagt att Jocke har hotat och begått övergrepp på folk, när det inte heller stämmer.
Och nu senast påstås det att A har sagt att Jocke är pedofil, vilket inte heller stämmer.

A borde verkligen kolla upp sina möjligheter att stämma Jocke och Anjo för förtal.

Jag gillar också hur Jocke säger att han inte kommenterar pågående mål, samtidigt har han kommenterat till var enda tidning som skrivit om det.
Hans advokat gick ju t.o.m ut i tidning och spred uppgifter om deras försök att slippa stämningen av mamman.

Mr jag-vill-bara-bli-lämnad-ifred fortsätter som vanligt att göra allt för att inte bli lämnad ifred
Jag skulle tro att det går att klassa som förtal ja. Kanske inte för Jockes del, han har väl rätt att i stämningsansökan säga att han känner att A anklagat honom för dataintrång. Men att för Anjo som inte är part i målet att gå ut och påstå det som en sanning är förmodligen förtal. Inte för att en åklagare skulle bry sig, men A skulle förmodligen få ett par tusen i ett förenklat tvistemål, gissar jag.

Men ja, jag tycker det är roligt hur Jocke härjar i Anjos chatt exempelvis, samtidigt som han skriver att han inte kommer nämna personerna vid namn eller bemöta något. Han tror ju att det slår honom fri från eventuell retorsion, "titta här, det är ensidigt och inte alls ett internetdrama!"

Han begriper inte att det i allra högsta grad räknas, om man deltar i chatten i en flera timmar lång livestream som uteslutande handlar om de här personerna, uppmanar följarna att kontakta media, pratar om sin jätteriktiga polisutredning om olaga förföljelse och delar med sig av en mapp (även publikt) med 6000 skärmdumpar som han maniskt samlat in. För att inte glömma hur mycket han bölat i sin podd, och på Motvikts kanal etc etc.

Varför har han inte en förmyndare? Han lider ju uppenbart av en mycket funktionsvarierad hjärna.
Citera
2026-09-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Lägg av, Jocke är schyst!

Jag känner inte Jocke, så det är möjligt att han faktiskt är schyst. Speciellt mot folk han gillar.

Men vad exakt ska folk lägga av med? Ska tråden bara vara en enda stor hyllningskör? Även folk som ogillar Jocke, eller bara vissa saker som han säger och gör, de har också rätt att få komma till tals. Precis som berättigad kritik etc. Han är en offentlig person, och borde försöka tåla granskning och kritik.
Citera
2026-09-20, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Tror bara dom tänke folk skulle bli rädda men det gick så där.
Jag fattar ff inte vad dessa prints ska tillföra. Tror inte någon inblandad vet.

Ja, det föll rätt så platt, även om det skulle finnas något de inte har med där som blivit något för polisen att jobba vidare med.

Men ärligt talat, man bör försöka tänka efter och förstå hur man ska formulera sig, som lagen är skriven är det riskabelt att peka ut folk som pedofiler, våldtäktsmän osv.

Gillar man inte juridiska problem ska man hålla armlängds avstånd från såna anklagelser.

Det gäller även när man delar eller kommenterar andras anklagelser, som typ det Anneli gjorde. Det är alltid en risk att det tolkas på annat sätt än det var tänkt, och att det ses som att man spridit förtal.
Citera
2026-09-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Ja, det föll rätt så platt, även om det skulle finnas något de inte har med där som blivit något för polisen att jobba vidare med.

Men ärligt talat, man bör försöka tänka efter och förstå hur man ska formulera sig, som lagen är skriven är det riskabelt att peka ut folk som pedofiler, våldtäktsmän osv.

Gillar man inte juridiska problem ska man hålla armlängds avstånd från såna anklagelser.

Det gäller även när man delar eller kommenterar andras anklagelser, som typ det Anneli gjorde. Det är alltid en risk att det tolkas på annat sätt än det var tänkt, och att det ses som att man spridit förtal.

Anneli kan aldrig åtalas för hur andra tolkar hennes storys. Tolkningar är betraktarens, ingen annans. Sen har hon ju aldrig sagt att han är pedofil
Citera
2026-09-20, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Anneli kan aldrig åtalas för hur andra tolkar hennes storys. Tolkningar är betraktarens, ingen annans. Sen har hon ju aldrig sagt att han är pedofil

Någon sådan immunitet har hon absolut inte.

Det om pedofil var ett exempel.
Citera
2026-09-20, 12:38
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:

Är inte det fetade sånt som Joz fick utstå från Jockiboi och hans krigare?
Citera
2026-09-20, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
Är inte det fetade sånt som Joz fick utstå från Jockiboi och hans krigare?
Du tror kanske att jag gillar något Anjo och Jockiboi gör?

Det jag skrev gäller alla som lyder under svensk lag.

Joz hade väl inte ork, pengar eller kunskap. Vad har det med mitt resonemang att göra?
Citera
2026-09-20, 13:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Nu behöver ju Anjo se över hur han formulerar sig när han beskyller folk.

Anneli har aldrig påstått att Jocke är pedofil såsom Anjo påstår.

Jocke påstår att Anneli anklagar honom för dataintrång. Men det stämmer inte vilket man tycker att hans advokat borde ha kunnat upplyst honom om.

Eller har han luffaradvokat som bara tankar honom på pengar?
Citera
2026-09-20, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu behöver ju Anjo se över hur han formulerar sig när han beskyller folk.

Anneli har aldrig påstått att Jocke är pedofil såsom Anjo påstår.

Jocke påstår att Anneli anklagar honom för dataintrång. Men det stämmer inte vilket man tycker att hans advokat borde ha kunnat upplyst honom om.

Eller har han luffaradvokat som bara tankar honom på pengar?

Poängen är att man gör gott i att försiktig med hur man formulerar sig och vad man delar i såna här ämnen, inte vad Anjo gjort, eller vad advokaten har för kompetens och så vidare.

Speciellt om man skriver om saker som är kopplat till en rik ömhudad rättshaverist.
Citera
2026-09-20, 13:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Återigen din dumma jävel, kolla din ursprungliga post kring ämnet och se vad jag har skrivit och inte.
Du försöker flytta målstolparna vilket är oärligt.

Allt jag påstått är att Axel precis som Jockibli letat rätt på flashbackares anonyma konto och utöver det stämt personen. Jag har inte nämnt något om att Axel skulle ha hängt ut någon, om han på så sett skiljer sig från Jockiboi så bra för han.

Bevisa hur Axel bölman betett sig som Jockiboi förutom då det jag skrivit ovan?
Återigen hur dum i huvudet är du?
Den Axel stämde har han en privat historia med. Om du menar M*g**s.
Citera
2026-09-20, 13:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Poängen är att man gör gott i att försiktig med hur man formulerar sig och vad man delar i såna här ämnen, inte vad Anjo gjort, eller vad advokaten har för kompetens och så vidare.

Speciellt om man skriver om saker som är kopplat till en rik ömhudad rättshaverist.
Tur då att Cissi har råd att skita i sånt.

Btw så skulle Anneli kunna stämma Anjo för att han påstår att att Anneli anklagar Jocke för att vara pedofil.

Ju fler stämningar desto mer cirkus för oss att bevittna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in