Citat:
Ursprungligen postat av
Marsvinsbaronessan
Pallalercp är för en gångs skull inte helt cp. Vet inte vad personen hade skrivit men det stämmer att skilleras pratat om det hyfsat nyligen på stream. Vet dock inte vilken, men har hört det sägas även tidigare.
Men det är svårt att jämföra utan att veta vilka uttalanden den stämningen grundade sig i för det ena målet och utan ett avgörande i det andra. Det är ju inte alltid klandervärt att stämma någon. Jag har tex svårt att tänka mig att den som skrev i Haveristernas tråd bara hade återpostat vad någon rik person med ett större följe var källan till - för att han inte vågade ge sig på den. Som Jocke gör.
Jag är emot att man som Jocke attackerar, hänger ut eller stämmer icke offentliga personer som bara uttrycker sin åsikt, så som Jocke gör.
Men om man kommer med grova anklagelser så som rask gjorde mot sina offer ser jag inge problem med en stämning.
Och det är det jag försökt fråga cp, utan att cp kan svara, har den personen Skilleras stämt bara uttryckt sin åsikt eller kommit med grova anklagelser.
Det stora problemet med Jockes jakt på anonyma konton är att Jocke hänger ut personens namn, andra sociala medier, att Jocke hotar den personen, hans galna fans hotar den personen, osv. Det blir en sinnessjuk hets jakt med trakasserier.
I Skilleras fall verkar han låta lagen sköta det, och ingen verkar ens veta något om denna påstådda stämning eller vem som blir stämd.
Så om den informationen som kommit fram stämmer så är det extremt stor skillnad på hur Jocke och skilleras beter sig.
Jag har även bett cp bevisa att skilleras betet sig som Jocke, men det verkar han inte kunna.