2026-09-20, 10:26
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Döljs min tråd från aktuella ämnen? Den här tråden låg i topp igår kväll på aktuella ämnen och har just nu över 60 läsare som gör att den borde ligga i topplaceringarna. Ändå syns inte tråden där. Har den medvetet dolts från att visas?

Nu kommer kriget mellan NATO och Ryssland, är ni redo? (2026-09-19)
(FB) Nu kommer kriget mellan NATO och Ryssland, är ni redo? (2026-09-19)
Citera
2026-09-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Döljs min tråd från aktuella ämnen? Den här tråden låg i topp igår kväll på aktuella ämnen och har just nu över 60 läsare som gör att den borde ligga i topplaceringarna. Ändå syns inte tråden där. Har den medvetet dolts från att visas?

Skumt faktiskt.
Citera
2026-09-20, 11:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag tänkte på det igår kväll.

Enligt flera moderatorer är vissa ämnen/delforum bortplockade från att automatiskt hamna på ”Nyheter”. Tråden måste i såna fall flyttas upp dit av den moderator.
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-09-20 kl. 11:45.
Citera
2026-09-20, 11:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Den ligger under "AKTUELLT", 104 läsare.
Citera
2026-09-20, 12:55
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Säkert Myndigheten för civilt försvar som har begärt det för att inte sprida panik i samhället.

Det skulle vara ytterst anmärkningsvärt. Flashback står för yttrandefrihet, inte myndighets censur.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Är du så sugen på att få 15 minutes of fame som flashback kändis?

Nej, men det är märkligt och jag undrar självklart varför.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den ligger under "AKTUELLT", 104 läsare.

Nej, den syns inte under aktuella. Populära syns den däremot i just nu.
Citera
2026-09-20, 12:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Nej, den syns inte under aktuella. Populära syns den däremot i just nu.
Ser det nu, märkligt. Ser den inte under "Populära" heller...
Citera
2026-09-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ser det nu, märkligt. Ser den inte under "Populära" heller...

Ligger under populära men inte under aktuella även nu.
Citera
Igår, 14:21
Administrator
admins avatar
Citat:

Trådstarten påstår att det blir krig mellan NATO och Ryssland.
Vilket inte stämmer, även om det kan bli så senare.

Rubriken uppfattades som en trollrubrik, och tillhör den sortens rubriker som är skapad för att få många klick. Jag ser inga skäl till att vi bör uppmuntra sådant beteende.

Orsaken till att vi för en massa år sedan ersatte "Heta ämnen" med "Aktuella ämnen" var bl.a. för att slippa rubriker som dessa. Nu är kanske detta ett dåligt exempel, men knäppa rubriker med knäppa frågor skapar många klick.

Att starta trådar baserat på att Ryssland är krig med Nato, med datum när det började, känns väl inte så jätteseriöst om du frågar mig, och jag tycker det är oklokt att belöna sådant beteende.

Ifall rubriken hade varit saklig och neutral så hade tråden givetvis inte plockats bort från Aktuella ämnen.

admin
Citera
Igår, 17:59
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Trådstarten påstår att det blir krig mellan NATO och Ryssland.
Vilket inte stämmer, även om det kan bli så senare.

Rubriken uppfattades som en trollrubrik, och tillhör den sortens rubriker som är skapad för att få många klick. Jag ser inga skäl till att vi bör uppmuntra sådant beteende.

Orsaken till att vi för en massa år sedan ersatte "Heta ämnen" med "Aktuella ämnen" var bl.a. för att slippa rubriker som dessa. Nu är kanske detta ett dåligt exempel, men knäppa rubriker med knäppa frågor skapar många klick.

Att starta trådar baserat på att Ryssland är krig med Nato, med datum när det började, känns väl inte så jätteseriöst om du frågar mig, och jag tycker det är oklokt att belöna sådant beteende.

Ifall rubriken hade varit saklig och neutral så hade tråden givetvis inte plockats bort från Aktuella ämnen.

admin

Jag avskyr också clickbait, både här och i övrigt. Det var faktiskt inte min tanke med rubriken, utan åt det raljerande hållet, även om frågeställningen var seriös. Datumet satte jag för att visa att det var en aktuell tråd, med tanke på senaste veckans utveckling. Tack för ett utförligt svar och jag har förståelse för resonemanget bakom det även om det misstolkats och det var inte min avsikt. Men med tanke på att du misstolkade det, så förstår jag att alla inte förstår hur jag tänkte. Att sätta rubriker är inte alltid så enkelt, men skall ta till mig kritiken och bättra mig.

PS. Har sett tidigare att moderatorer ändrat rubriker de inte är nöjda med. Varför gjordes inte det istället?
Citera
Igår, 19:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag avskyr också clickbait, både här och i övrigt. Det var faktiskt inte min tanke med rubriken, utan åt det raljerande hållet, även om frågeställningen var seriös. Datumet satte jag för att visa att det var en aktuell tråd, med tanke på senaste veckans utveckling. Tack för ett utförligt svar och jag har förståelse för resonemanget bakom det även om det misstolkats och det var inte min avsikt. Men med tanke på att du misstolkade det, så förstår jag att alla inte förstår hur jag tänkte. Att sätta rubriker är inte alltid så enkelt, men skall ta till mig kritiken och bättra mig.

PS. Har sett tidigare att moderatorer ändrat rubriker de inte är nöjda med. Varför gjordes inte det istället?

Moderatorer ändrar i stort sett endast rubriker som RP:as. Din clickbaitrubrik kanske inte RP:ats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in