2026-09-20, 11:07
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
En somalier förklarade för något år sedan att de röstar på Miljöpartiet de gröna för att grön är islams färg.

Det är väl bara en liten del av anledningen till att de röstar MP. Det största skälet är att MP är naiva idioter och att ett islamskt maktövertagande, sker enklast via deras nyttiga idioti.
Citera
2026-09-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Mohamed Abdukani har naturligtvis stort engagemang i miljöfrågor. Varför skulle MP annars placera honom så högt på sin Sörmlandslista? Och MP-väljarna i Sörmland anser att detta politiska stjärnskott har mycket mer att ge än vad Linus Lakso har. Det ska bli spännande att se Abdukanis starka politiska utspel i riksdagsdebatterna, där han med emfas driver MP:s hjärtefrågor. Grattis, MP!

Och uppgifter om att det finns ett internt tryck inom MP att frivilligt avsäga sig sin plats till förmån för Lakso tror vi naturligtvis inte på. MP är ett DEMOKRATISKT parti som ALDRIG skulle frångå DEMOKRATISKA VÄRDERINGAR.
Det kan bero på att man inte har så många medlemmar utan är glad att kunna visa en lång lista med kandidater?
Citera
2026-09-20, 11:08
Medlem
Mohammed i Borlänge verkar vara styrelseledamot i detta vilande aktiebolag som registrerades 1987.

https://krafman.se/afritech-growth-aktiebolag/5562391671/sammanfattning
Citat:
Verksamhet:
Att bidra med tekniska lösningar och ny teknik för hållbarstatsutveckling i afrikanska länder, som stödjer ett merrättvist, effektivt och långsiktigt hållbart statsskick.

Men så mycket mer hittar man inte.
Citera
2026-09-20, 11:10
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletin
Enligt uppgifter till Eskilstuna Kuriren finns det dock ett internt missnöje med utfallet, och partiledningen uppges nu vilja försöka korrigera resultatet i efterhand.

– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa till tidningen.

Om detta stämmer är det både obehagligt och antidemokratiskt, och det luktar unken rasism. Ni får gärna rösta på oss, men vi nordbor styr. Försök inte ta platsen från oss. Med tanke på alla diskussioner om ”valboskap” borde etablerade medier verkligen hugga på detta och granska MP:s partiledning.
Citera
2026-09-20, 11:13
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashcanSweden
Mohammed i Borlänge verkar vara styrelseledamot i detta vilande aktiebolag som registrerades 1987.

https://krafman.se/afritech-growth-aktiebolag/5562391671/sammanfattning

Men så mycket mer hittar man inte.
Ingen skugga ska egentligen falla över honom som individ, han gör bara det som är bäst för sig själv och sin klan.

De verkliga bovarna är de som har möjliggjort det här haveriet.
Citera
2026-09-20, 11:18
Medlem
Spännande att de inte nämner denna femprocentsgrej på valmyndighetens sida om personröstning. Jag trodde jag rösta på översta kandidaten om jag tog lappen utan namn.
Citera
2026-09-20, 11:47
Medlem
9zs avatar
Hur länge kommer det dröja innan det blir slagsmål i plenisalen? Vi har väl alla sett hur det kan se ut i andra länder när ledamöter flyger på varandra. Nu är vi ett steg närmare. Innan kunde det vara lite gaphalsar på läktaren men nu hoppas jag det blir lite aktion! *Sarkasm
Citera
2026-09-20, 12:03
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Verkligen. Men kul system vi har i Sverige. En okänd blir inkryssad bara för att han har samma namn som profeten.
V kvinnorna och andra i rödgröna röran får överväga om namnbyte till Aisha eller Khadidja
(lite äldre och rikare så Centern favorit?) känns mer optimalt.
Citera
2026-09-20, 12:10
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Hahahahahah.. så jävla skojigt.. alla dessa fucking retards och landsförrädare i riksdagen som nu tvingas käbbla med en massa somalier och annat.. i 4 år.

Vi som checkat ut och skiter i att betala skatt och bidra framöver slipper iaf ha dessa låg iq idioter i våra liv : )

Haha håller med. Blir Asien för mig 2027

Kanske kommer tillbaka efter 2030
Citera
2026-09-20, 12:10
Medlem
Demokrati fungerar inte när det råder oenighet om vilka som ingår i "demos".

Alla vet egentligen att klanröstande somalier inte ingår i det som historiskt sett varit demos här i Sverige.

Sossarna, vänsterpartiet, massmedia kämpar djärvt på med att säga att alla medborgares röster är lika mycket värda och att det är jätteupprörande att någon inte verkar hålla med om detta, osv.

Men de vet också. Deras politik har skadat den svenska demokratin något enormt. Och de och vi har bara börjat skörda frukterna av detta.
Citera
2026-09-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Mursal Isa är faktiskt riktigt vettig (trots att han är MP). Har hört honom debattera ett par gånger. Och han är absolut ingen islamistkramare. https://www.avestatidning.com/avesta/is-mannen-fran-borlange-dod-mursal-isa-vill-straffa-alla-overlevande-atervandare-vi-maste-vara-harda /

Den här Mohammed på v-listan vet jag inget om. Hoppas han kan svenska i allafall.

Att Mursal Isa är vettig betyder inget för rasisterna här, han är somalier och då är han per automatik en värdelös afrikan och muslim som enbart förtjänar förakt och hån.
Citera
2026-09-20, 12:46
Medlem
Det känns ju i min mening inte som något kuppförsök. Muhammed är ändå #2 som MPs kandidat till kommunfullmäktige i Eskilstuna. Det är knappast någon hobbypolitiker.

Det är folkets röster som avgör vilka som ska företräda partiet i riksdagen. Löjligt att påstå att han ska ge upp sin plats.

Måhända att Muhammed företräder andra frågor mot vad Linus Lakso företräder. Tycker inte det gör någon skillnad.
Plats 4 på riksdagslistan är dessutom ingen okänd politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in