Citat:
Ursprungligen postat av
PuffOchPiff
Städfirmor är heller ingen garant för att det blir bra. Anlitade en städfirma för 5-6 år sen, och det blev förjävligt. De kom tillbaka och gjorde om det, denna gång skickade de en invandrare som varken kunde svenska eller engelska och grejorna i en låda. Lite skurmedel och någon borste.
Var själv inte på plats då utan hade redan flyttat, så en gammal granne släppte in personen. Såklart blev det inte rent då heller, varpå jag ringde upp och skällde ut företaget. Två reklamationer, herregud…
Sen kom de en tredje gång, därefter inspektion från hyresvärden som efter tveksamhet godkände det.
Och nej, det var ingen Alibabas städ AB, minns inte firman men den var legit. Kanske bara hade otur och fick nötter till mig.
Så sant så men då har man i alla fall garantier även om det blir jobb för en själv att följa upp om det inte blir godkänt, som du själv fick uppleva.
Tycker jag hör relativt vanligen att städfirmor får göra om sin städning. 5000kr låter inte orimligt om man inte letar efter flyttstädare på facebook marketplace eller något.
Sen ska man inte tro att "störst på flyttstäda" företag är bättre än mindre företag. Ofta har dom större hamnat i en fas där man försöker göra det så billigt och snabbt som möjligt och leva på marknadsföring medan ett mindre är i behov av bra recensioner för att få näsan över vattenyta för att synas.