Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.B
Hur tänker de som väljer att ta sitt pick och pack och dra till ett annat land?
Afrikaner och araber tänker jag på främst, eftersom det är de mest provocerande och störande elementen som man ser på gator och torg idag. Män som går i klänningar och särkar. De kräver moskébyggen, bönerum på arbetsplatsen, män och kvinnor ska hållas åtskilda, och ditt och datt. De förtrycker kvinnor och de hatar homosexuella – det är ett axplock av hur de utmärker sig.
Jag tänker att om man drar till Sverige så känns det extra svårt att få ihop logiken. Hur kan man fly till Sverige från Afrika av alla länder på jorden? Spontant tänker jag att om man har det så illa att man måste fly från sitt land, så sticker man väl till det närmaste tänkbara landet på kartan rent geografiskt? Att resa runt halva jordklotet måste både vara svårt och dyrt och väldigt omständligt.
Flyr de verkligen då? För mig ser det ut som att man väldigt precist har bestämt sig för ett exakt resmål för att söka sin lycka.
Hur ser ni andra på detta. Jag vill ha ett öppet sinne. Kanske är det bara jag som tänker fel?
Sverige är ett land som betalar fattiga människor massa bidrag, särskilt om du har massa barn.
Detta är en LYX som är ovanlig, och väldigt få länder har.
Därför söker sig såklat folk till sverige, här kan du leva gott på bidrag med din stora familj.
Du kan få full pension fast du aldrig jobbat för sverige.
Levnadsstandarden är extremt hög jämfört mot de länder folk kommer ifrån.
Självklart vill människor utnyttja Sverige's naiva och givmilda system.
Och det är det vi ser nu. Såklart.
Kommer det hålla i längden? Givetvis inte.
Men man kan suga ut resurserna under säkert ganska många år innan allt skiter sig.
Och under tiden, vi som arbetar betalar för allt.