2026-09-19, 17:48
Medlem
Jag vet den enda säkra anledningen Onkel Konkel och alla vet vem vi talar om !
Det är Onkel Konkels fel måste jag skriva typ xxkel xxnkel för att fb läsare skall förstå eller ? Aĺla swr ju det ju!!!! Avgå nu!!!
Citera
2026-09-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Jomshofs bok ska väl inte sitta i Riksdagen. Skärp dig. Vad består partiets radikalisering av?
Är Jomshof en del av sd? Skärp dig.
Citera
2026-09-19, 17:57
Medlem
Citat:
Det är väl inte något nytt att SD värnar om det klassiskt pursvenska. Första gången de kom in i riksdagen hade de folkdräkter och allt möjligt svenskt omkring sig. Vad är nytt??

Det blir en skärpning om du väljer att marknadsföra det så tydligt
Citera
2026-09-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Det blir en skärpning om du väljer att marknadsföra det så tydligt
Struntprat. Du måste ha glömt SDs tidigare valkampanjer samt de filmer och affischer som producerats i anslutning till dem. Många betydligt mer kontroversiella och kritiserade än årets.
Citera
2026-09-19, 18:03
Medlem
Citat:
Struntprat. Du måste ha glömt SDs tidigare valkampanjer samt de filmer och affischer som producerats i anslutning till dem. Många betydligt mer kontroversiella och kritiserade än årets.

Du får tycka så men faktum är kampanjerna tidigare varit mer blygsamma än denna expotion av budskap som med gasig i hand gått sd att backa och väljare som inte brukar rösta har valt att gå och rösa vänster.
Citera
2026-09-19, 18:47
Medlem
HansScheikes avatar
SD:s valfiasko beror inte på islamistisk mobilisering, eller vad de nu säger, Det beror på att de totalt övergivit sina kärnväljare. Jag såg en film på Riks där en politiker från Lidingö fick sitta och späka ur sin egen och kommunens förträfflighet utan kritiska motfrågor.

Inför valet 2022 var SD inget borgerligt parti, idag försöker de överträffa Moderaterna. A-kassan och debaclet med jägarvapen tog ut sin rätt.
Citera
2026-09-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du som påstår att det är på felaktiga grunder.
Ok.... så jag har rätt? Visst vi kan importera klankulturer som röstar etniskt men stå för att de gör det då. Du verkar förneka det samtidigt som du är ok med att dom gör det.
Alla system sätter upp vissa premisser vad som är acceptabelt och vad man inte vill ha med. Västvärlden kastar alla ideal om frihet och individualism genom fönstret när man bjuder in hela världen och att själv bli en hunsad hatad minoritet i sitt eget land. Det är inte bara jag som säger att röstande efter klankulturer eller vad ens lokala källarsandökenvodoopräst säger är fel, det är alla partier från vänster till höger. Men det tonas ner väldigt mkt för att det är muslimer.

Citat:
Vad är det som säger att du inte tänker efter vad din imam Jimmie säger att du ska tänka istället för "som du vill".

Jag röstade inte på pissljumna SD som tyckte 300 000 nya invällare var tipptopp och tyckte dom uträttat det dom behövde och nu är landet räddat för all framtid. Jävla mesar.
Citat:
Min erfarenhet är att största majoriteten av befolkningen är helt blåsta politiskt. Det är få som faktiskt har den kunskapsnivån som krävs för att vara en röstvärdig medborgare, men trots det är deras röst lika mycket värd som din och min, då de är medborgare.
Sant, men man ska inte stå som en fågelholk sen när V eller muslimska brödraskapet blir näst största parti.

Citat:
Fast det är din sida som vill starta ett blodbad på grund av ett upplevt hot. "Vi måste göra mot dom vad de kommer göra mot oss innan de gör det mot oss så de inte gör det mot oss!" eller preemptiv krigföring som Israel kallar det.
Jag vill inte starta ett blodbad. Men det är vad det kommer sluta i om inte svenskarna hinner rasblanda bort sig först iofs. Varannan svensk kvinna i sthlm har bruna barn. Men skapa inte halmdockor.
Sen kan man lägga mkt i den termen. En sakta folkutbyte är inte ett blodbad per se, men den svenska unika kulturen komemr fortfarande blandas bort i ett moras av bastardiserad babbekultur som världen redan har ett överflöd av.
Citat:
Ni skapar era egna fiender. Förvänta er inte att de inte kommer bete sig likadant då? Om någonting borde svenskarna ta ansvar för samhället som de skapat genom att rösta hit invandrare, istället för att försöka skylla problemen på minoriteterna som de själva hämtat hit med sin något naiva politik, men vi vill alla hitta syndabockar till samhällets alla problem. Integration kanske är svårt men det är enda sättet som kommer funka.
Det är ett privilegium att komma hit, inte en rätt. En rätt som kan dras tillbaka. Säger du nått annat har du gett mig rätt i att deras närvaro här sker med våld. Du förösker cementera ett sinnessjukt fenomen som ingen annan världsel utsätts för. I deras egna länder håller de inte på att bli minoritet och du förutsätter att västerlänningar bara ska sitta still i båten och hålla käften din idiot.
Citera
2026-09-19, 19:14
Medlem
sk33s avatar
Det klarnar allt mer, det var inte bara Örebropartiet och AfS, inte heller att en del gamla "sosse-SDare" lämnade SD då SD gick över till borgarna helt öppet, inte heller sofflocket eller att SD misslyckats med att locka kvinnor och invandrare (vilket borde varit prio 1 och 2).

SD tappade bland förstagångsväljarna, och ännu värre, även i skol-riksdagsvalet (där är det dock större tapp till Örebro och AfS).

SD har alltså misslyckats rakt över. Visst kan det skyllas på att det kostar att (nästan) sitta i regering, men de riktiga regeringspartierna gick ju fram medan nyttiga idioten SD tappade.

SDs valfiasko tycks alltså bero på partiledningen och val-strategerna. De har misslyckats så brett att ingen enskild orsak går att skönja.

Riktigt dålig valrörelse av främst Åkesson. Tvyärr för SD finns ingen kompetent ersättare.
Citera
2026-09-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Det klarnar allt mer, det var inte bara Örebropartiet och AfS, inte heller att en del gamla "sosse-SDare" lämnade SD då SD gick över till borgarna helt öppet, inte heller sofflocket eller att SD misslyckats med att locka kvinnor och invandrare (vilket borde varit prio 1 och 2).

SD tappade bland förstagångsväljarna, och ännu värre, även i skol-riksdagsvalet (där är det dock större tapp till Örebro och AfS).

SD har alltså misslyckats rakt över. Visst kan det skyllas på att det kostar att (nästan) sitta i regering, men de riktiga regeringspartierna gick ju fram medan nyttiga idioten SD tappade.

SDs valfiasko tycks alltså bero på partiledningen och val-strategerna. De har misslyckats så brett att ingen enskild orsak går att skönja.

Riktigt dålig valrörelse av främst Åkesson. Tvyärr för SD finns ingen kompetent ersättare.
Det går faktiskt inte att förstå hur SD tänkte när de anslöt sig till Tidöavtalet. Det är det största strategiska misstaget sedan partiet bildades.
Citera
2026-09-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Jag tror det beror på att Jimmie (som är hela SD), han skiter att gå till jobbet och har bara 6 % närvaro, han vet ju att deras korrupta regler ger honom hela lönen ändå, över 2 miljoner varje år.

Det är en av anledningarna att jag aldrig skulle rösta på SD detta valet, Israelrövslickeri och att de tillsammans med Moderaterna infört en polisstat.
Dessutom vet han att han i dagsläget är oersättlig för partiet. Vem som helst hade ju legat kvar i soffan då.
Citera
2026-09-19, 20:16
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Försämringen av A-kassan var droppen som fick bägaren att rinna över, detta syns i resultatet för Skåne där arbetslösheten är högst i landet.
SD-fästet Almgården i Malmö gick stödet från 39% till 28% samtidigt som V gick från 9% till 21%.
Arbetslösheten är 14% i Almgården, därför är det inte konstigt att stödet för SD rasade, troligen fick många det svårare med Tidölagets försämringar.
Citera
2026-09-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad beror SD:s nedgång på? Varför misslyckades de i den här valrörelsen?
SDs valresultat är en konsekvens av av att flera partier har kopierat delar av SDs politik avseende stram invandring, integration och kriminalitet, det gäller bland annat socialdemokraterna.

Det har medfört att många väljare som tidigare sett SD som enda alternativet numer kan hitta liknade "tuffa tag" hos andra partier och då har många valt att rösta på dem i stället för SD i förhoppning att de ska få samma leverans.

Det var liknade med partiet Ny Demokrati på 1990-talet, de kom in i riksdagen med budskap och värderingar som SD har nu avseende stram invandring och tuffare tag. I den nästföljande valrörelsen hade Socialdemokraterna kopierat in mycket av Ny Demokratis åsikter i sin agenda och lockade då till sig väljare varpå Ny Demokrati åkte ur riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in