2026-09-19, 18:24
Medlem
Citat:
SVT firar 70 år i höst med att öppna arkiven och arrangera en stor omröstning i ”Sverige Live”.

Vi kommer att utse tittarnas bästa klipp, säger SVT:s vd Anne Lagercrantz.

Citat:
Under 14 lördagar med start den 19 september blir det nostalgifrossa i ”Sverige Live”.

https://www.tv4.se/artikel/tt-260909-annelagercrantz1-ce5c60ff/sa-firar-svt-70-ar-nostalgifest-och-omrostning

Vilken relation har ni haft med svt under dessa 70 år?

Vad minns ni bäst?

Personligen minns jag bland annat varuhuset.
Citera
2026-09-19, 18:25
Medlem
Hexmesters avatar
Rederiet.
Citera
2026-09-19, 18:37
Medlem
10.000-kronorsfrågan - kvitt eller dubbelt.
Sportjournalen.
Hylands hörna.
Citera
2026-09-19, 18:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Vad minns ni bäst?
Barnprogrammet "Tio små negerdockor" från 70-talet med Cyndee Peeters. Jag hoppas SVT kan sända en repris på det.
Citera
2026-09-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Barnprogrammet "Tio små negerdockor" från 70-talet med Cyndee Peeters. Jag hoppas SVT kan sända en repris på det.
Var det inte så att vissa tog illa upp av namnet?

Länge sen jag såg henne nu i tv. 80 år.
Citera
2026-09-19, 20:21
Medlem
olasvenssons avatar
SVT borde läggas ner. 70 år är en alldeles för lång tid. Men jag minns Trafikmagasinet som var bra. Trafikmagasinet hade likaväl kunnat gå på en privat kanal istället.
Citera
2026-09-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
SVT borde läggas ner. 70 år är en alldeles för lång tid. Men jag minns Trafikmagasinet som var bra. Trafikmagasinet hade likaväl kunnat gå på en privat kanal istället.
Trafikmagasinet glömde jag i all hast bort. Det kollade jag alltid på. Egentligen finns det ju mängder men det är mycket jag glömt bort.
Citera
2026-09-19, 21:15
Medlem
fjollciggs avatar
Som barn var SVT synonymt med TV då vi bara hade 1:an och 2:an. Minns särskilt sommarlovsprogrammen. Bäst var säsongen med Peter och Fredde, men peak 1900-tal var andra säsongen av Varan-TV.

När jag var i sena tonåren kom Boxer och jag och SVT gick skilda vägar. Jag såg inte ens programmen som vännerna tipsade om. I över tio ratade jag all svensk underhållning. Det var först när jag träffade min fru som jag omvärderade situationen. Hon ville nämligen bara se svenska filmer och serier, och vad gör man inte för kärleken?

Sen dess har SVT varit vår go to-kanal när vi sjunker ned i soffan. Tillsammans har vi sett alla gamla godingar som jag missade under trotsåren, så som Tusenbröder och Äkta människor. Och vi ser alla nya dramaserier. Allt är inte toppen, men jag tycker att de har en väldigt hög lägstanivå om man jämför med andra tjänster.

Ja, inte så intressant för andra att läsa kanske, men det är min relation till Sveriges Television. Jag är nöjd!
Citera
2026-09-19, 22:29
Medlem
olasvenssons avatar
Jag minns när det endast fanns kanal 1 och tv2. Kanal 1 hette först tv1.

När man tittade på till exempel tv2 och ett nytt program började på tv1 så blinkade en trekant i ena hörnet högst upp på tv rutan.

Vi tittar endast över Internet idag. Tv:n tillhör det förgångna, det mossiga.

Vi har inte haft en tv sedan det blev digitalt. Vår tv var då för gammal men vi valde att inte köpa någon ny.
Citera
2026-09-20, 09:58
Medlem
bl-gr-ns avatar
TV-inslag med ett pratprogram med ett par direktörer från postorderfirmor från Borås.
Det handlade om Euro, strax innan euro-valet i början av 2000.

Där de dessa båda herrarna fick berätta hur underbart allt skulle bli om vi övergick till Euro-valutan.
Det var en del av Statsmedias propaganda uppdrag, för att få svenskar att Bejaka EU!

Ett typiskt uppdrag för Statsmedia i "demokratins" namn!
Citera
2026-09-20, 17:01
Medlem
Tranquility Bass avatar
Kunde och kunde, mig veterligen går det inte något Trafikmagasin på någon svens kommersiell kanal så intresset vara vara svagt.
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Citera
2026-09-20, 17:42
Medlem
laughingducks avatar
Packat & klart Plus , graven tusenbröder
finns säkert mer om man tänker till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto