2026-09-20, 19:53
Medlem
Dallas, Bombi Bitt och jag, Skånska mord, High Chaparral, Teknikens Värld, Letterman show, Teskedsgumman, How the West Was Won eller Familjen Macahan som den heter på svenska, Rederiet, Macken, Mordkommissionen, ...

Bästa tv-händelse: VM Hockey 1987 Sverige-Sovjet 2-2 (målet). Jag vrålade, hoppade upp och ner och var bara lycklig. Att det sedan är ett sagolöst vackert mål där Sverige spelar likt Sovjet med ett klapp-klapp-spel mot desamma gör det inte sämre.
Citera
2026-09-20, 20:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Dallas, Bombi Bitt och jag, Skånska mord, High Chaparral, Teknikens Värld, Letterman show, Teskedsgumman, How the West Was Won eller Familjen Macahan som den heter på svenska, Rederiet, Macken, Mordkommissionen, ...

Bästa tv-händelse: VM Hockey 1987 Sverige-Sovjet 2-2 (målet). Jag vrålade, hoppade upp och ner och var bara lycklig. Att det sedan är ett sagolöst vackert mål där Sverige spelar likt Sovjet med ett klapp-klapp-spel mot desamma gör det inte sämre.

Du "blandar och ger" hipp som happ. TV3 hade köpt Hockey-VM om jag ihåg fel/rätt nu. Letterman gick inte på SVT.

-Konstigt att TV4 är med i TS förresten..
Citera
2026-09-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du "blandar och ger" hipp som happ. TV3 hade köpt Hockey-VM om jag ihåg fel/rätt nu. Letterman gick inte på SVT.

-Konstigt att TV4 är med i TS förresten..
Du har rätt, det blev nog mycket tv istället för SVT.

Jag är fö så gammal att jag minns när TV2 kom. Vi fick en liten låda som var kopplad till tv:n. Skulle man titta på TV2 så tryckte man på en knapp på den. Festligt värre, dubbelt så många kanaler. Fast egentligen hade vi även dansk tv och tysk om det var bra väder. Fördel i Skåne, andra kunde nog titta på Norge eller Finland.
Citera
2026-09-21, 00:01
Medlem
Teknikens Värld, Trafikmagasinet, Vilse i pannkakan, Alias Smith and Jones, 10.000
kronors-frågan, Teskedsgumman för att nämna några.

Kommer ihåg när farsan köpte en ny tv med fjärrkontroll (Salora med grönt faner)
i mitten av 70-talet, det var långt innan ordet "zappa" fanns i tv-sammanhang.

Som SVT håller på nu så tror jag inte de överlever sin 80 årsdag.
Citera
2026-09-21, 00:02
Medlem
homenzinhos avatar
70 år är en lämplig ålder att dö i. Statsteve har tjänat ut, ingen kollar Hylands hörna längre, vi hänger på Insta och Tuben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in