2026-09-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Har jag påstått nåt annat?
Du verkade mena att det är upp till Tyler att bevisa sin oskuld...
Citera
2026-09-19, 17:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Du verkade mena att det är upp till Tyler att bevisa sin oskuld...
Exakt så är det. Åklagarens uppgift är att bevisa Tylers skuld och försvarets uppgift är att bevisa att Tyler är oskyldig. Försvaret och Tyler motbevisar åklagaren genom att komma med förklaringar till sms'n, dna, geväret, skruvmejseln, lappen under tangentbordet, telefonpositioner, övervakningsbilderna och allt annat.

Sen är det för juryn att avgöra vems version de tror på. Det är bara juryn som avgör om åklagarens bevis är tillräckliga eller om Tylers förklaringar håller.
Citera
2026-09-19, 17:38
Medlem
Citat:
Exakt så är det. Åklagarens uppgift är att bevisa Tylers skuld och försvarets uppgift är att bevisa att Tyler är oskyldig. Försvaret och Tyler motbevisar åklagaren genom att komma med förklaringar till sms'n, dna, geväret, skruvmejseln, lappen under tangentbordet, telefonpositioner, övervakningsbilderna och allt annat.

Sen är det för juryn att avgöra vems version de tror på. Det är bara juryn som avgör om åklagarens bevis är tillräckliga eller om Tylers förklaringar håller.
Det finns väl inga övervakningsbilder som tyder på att Tyler sköt?
Citera
2026-09-19, 17:48
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det finns väl inga övervakningsbilder som tyder på att Tyler sköt?
Av alla mördare som sitter i fängelse i USA, hur många procent av de tror du det finns film på när de trycker av skottet?
Citera
2026-09-19, 17:57
Medlem
Citat:
Av alla mördare som sitter i fängelse i USA, hur många procent av de tror du det finns film på när de trycker av skottet?
Det sitter väldigt många oskyldiga i fängelse i USA, det tror jag du kan hålla med om.
Citera
2026-09-19, 18:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det sitter väldigt många oskyldiga i fängelse i USA, det tror jag du kan hålla med om.
Menar du att alla som inte finns med på film när de mördar är oskyldiga?
Citera
2026-09-19, 18:04
Medlem
Citat:
Menar du att alla som inte finns med på film när de mördar är oskyldiga?
Nej men jag tror inte Tyler är skyldig till mordet eftersom inget tyder på det.
Citera
2026-09-19, 18:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Då har säkert Tyler och hans försvar bra förklaringar till bevisen som läggs fram så att han får åka hem om några månader.

Jag menar, om ingenting tyder på att han sköt Kirk så blir det en promenadseger för Tyler och hans försvar.

Tror du inte det?
Citera
2026-09-19, 18:22
Medlem
Citat:
Då har säkert Tyler och hans försvar bra förklaringar till bevisen som läggs fram så att han får åka hem om några månader.

Jag menar, om ingenting tyder på att han sköt Kirk så blir det en promenadseger för Tyler och hans försvar.

Tror du inte det?
Jo det hoppas jag verkligen. Men man har ju sett justitiemord begås förr...
Citera
2026-09-19, 18:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad får du ut av detta ständiga trollande? Ingen människa med intelligens nog att stå upprätt och som läst in sig ens ytligt på mordet kan påstå att inget tyder på att Tyler är mördaren. Så varför håller du på såhär när du vet att han har erkänt, att hans föräldrar identifierade honom, att hans dna binder honom vid platsen etc?? Har du så jävla tråkigt i livet så det här forumet är ditt enda utlopp för frustration??
Citera
2026-09-19, 18:29
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jo det hoppas jag verkligen. Men man har ju sett justitiemord begås förr...
Jo, men nu finns det inga bevis så de kan inte fälla honom när hela världens ögon är på rättegången.

Hur ska de förklara det när när det inte finns några bevis och inget tyder på att det det var han som gjorde det?
Citera
2026-09-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad får du ut av detta ständiga trollande? Ingen människa med intelligens nog att stå upprätt och som läst in sig ens ytligt på mordet kan påstå att inget tyder på att Tyler är mördaren. Så varför håller du på såhär när du vet att han har erkänt, att hans föräldrar identifierade honom, att hans dna binder honom vid platsen etc?? Har du så jävla tråkigt i livet så det här forumet är ditt enda utlopp för frustration??
Han verkar absolut inte ha erkänt, hans föräldrar verkar absolut inte ha identifierat honom, inget DNA verkar finnas som binder honom vid platsen... så frågan är ju varför du försöker vilseleda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in