2026-09-19, 16:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Som minoriteter absolut. Men inte när dem bokstavligt håller på att ta över vita mannens länder, och massinvandring bara händer vita länder. Inte vice versa.

NEJ , det går bara åt ett håll, och det ska man inte tolerera.

Det där kan man tycka vad man vill om men nu har vi kommit ganska långt från ämnet.

Jag håller med Klenell om att det finns en hel del rasism inom Tidö och då är det inte konstigt att de som känner sig träffade av denna rasism röstar på oppositionen.
Citera
2026-09-19, 16:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men det är naivt att tro är att den hyfsat fria rörligheten över gränser ska försvinna under vår livstid.
Nja, vi i Sverige bestämmer fortfarande över Sveriges gränser och vilka som får bo här. Och resultatet är t.ex 140.000 asylanter 2015 (S) och 5000 asylanter 2026 (SD) pga ändrade lagar och regler. Jag har inte gett upp hoppet.

Om några länder ska klara sig i globalismens värld så är det väl norden? Längst bort från alla länder, ganska nära nordpolen, världens fyra nordligaste huvudstäder finns här.

Går bra så länge golfströmmen värmer upp oss, försvinner den blir vi kalla som Grönland och jag kan tänka mig att knacka på porten i afrika.
Citera
2026-09-19, 16:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Det här är typisk vänstervriden ignorans..Svarar med en fråga.
Du har "jobbat" med politik i 40 år och har fortfarande inte fattat nånting

Bara det faktum att du skriver att du "läser inga röda media" säger så mycket om dig.
Det är i princip svårt att inte ta del av röd media i Sverige. Journalistkåren är i majoritet röd.
Jag läser inte längre dagstidningar. De gick för långt till vänster kring 2010.

Ditt största misstag är att tro att alla anda är dumma. Det är just dumt.

Här grunderna för o-intelligens. Fundera på hur många boxar du klickar i.
https://organicallyhuman.com/12-signs-of-an-unintelligent-person-according-to-science/
1. Closed-mindedness
2. Poor listening skills
3. Difficulty understanding abstract concepts
4. Lack of curiosity
5. Poor problem-solving skills
6. Difficulty adapting to change
7. Impulsivity
8. Overconfidence
9. Poor emotional regulation
10. Lack of self-awareness
11. Inability to learn from mistakes
12. Difficulty understanding different perspectives
Citera
2026-09-19, 16:24
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Vad är ”klanröstning”?

Vad är skillnaden på denna röstning och tex en bostadsrättsförening i Djursholm där 99% röstar på moderaterna?
Antingen är du djupt indoktrinerad kulturmarxist med denna urbota korkade relativism, eller så är du bara intellektuellt ohederlig.
Citera
2026-09-19, 16:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nja, vi i Sverige bestämmer fortfarande över Sveriges gränser och vilka som får bo här. Och resultatet är t.ex 140.000 asylanter 2015 (S) och 5000 asylanter 2026 (SD) pga ändrade lagar och regler. Jag har inte gett upp hoppet.

Om några länder ska klara sig i globalismens värld så är det väl norden? Längst bort från alla länder, ganska nära nordpolen, världens fyra nordligaste huvudstäder finns här.

Går bra så länge golfströmmen värmer upp oss, försvinner den blir vi kalla som Grönland och jag kan tänka mig att knacka på porten i afrika.

Vi bestämmer bara delvis över vilka som kommer hit. Det är väldigt många faktorer som styr hur folk flyttar på sig över världen och Sveriges politik kan bara påverka en del av dessa.
Citera
2026-09-19, 16:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Antingen är du djupt indoktrinerad kulturmarxist med denna urbota korkade relativism, eller så är du bara intellektuellt ohederlig.

Det kanske var en tramsig jämförelse men jag är genuint nyfiken på vilket sätt en ”klan” som röstar likadant i Rågsved skiljer sig från en familj på Östermalm som röstar likadant?

Varför är det ett problem att en familj eller ett gäng nära vänner röstar likadant?
Citera
2026-09-19, 17:17
Medlem
Citat:
Fanns en tråd på FB förra veckan med vansinniga rabiata inläggare, om hur Muhammed avgjorde valet. Fast det var Högerpatierna som gick framåt. Och inga fakta bet på dem. Jag såg senare någon länk till den ruttna miljön på internet som fostrat dem i att inte tänka, och insåg att det finns korkade små oaser på internet där man kan driva frågor på ett falskt sätt och lura enkla människor.

Inga politiska partier bör samarbeta med sådana ideologiska oaser, allra minst SD. Det är inte bra med ett land fyllt av ideologi-rabblande tokar, eller ens ett parti. Förnuft och vetenskap måste styra politiska partier, annars får vi nya Sovjet och Nordkorea.

Högerpartierna gick framåt? SD backade tre procentenheter och förlorade makten. Oppositionen vann med ca 50 000 röster. Novus visade att 85 % av muslimska väljare på S/V/MP. Det är matematik. Du har ingen motsiffra bara moraliserande och adjektiver. Det är den ruttna debatten.
Citera
2026-09-19, 17:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Högerpartierna gick framåt? SD backade tre procentenheter och förlorade makten. Oppositionen vann med ca 50 000 röster. Novus visade att 85 % av muslimska väljare på S/V/MP. Det är matematik. Du har ingen motsiffra bara moraliserande och adjektiver. Det är den ruttna debatten.
SD är inget högerparti, men de röstar inte emot högerpartierna. De fyra högerpartierna gick fram. Höger + SD har 57% av rösterna och Vänsterpartierna 43%. Det är sanningen. Nu behöver bara C acceptera verkligheten så blir det ännu en Högerregering, i högerlandet Sverige.
Citera
2026-09-19, 17:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det kanske var en tramsig jämförelse men jag är genuint nyfiken på vilket sätt en ”klan” som röstar likadant i Rågsved skiljer sig från en familj på Östermalm som röstar likadant?

Varför är det ett problem att en familj eller ett gäng nära vänner röstar likadant?
Du framhärdar med relativisering alltså? Är du på riktigt?
Citera
2026-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Inget val kan "stjälas" i ordets bokstavliga bemärkelse i en demokrati, förutsatt att det demokratiska systemet fungerar som det ska.

Att strategiskt påverka eller i praktiken avgöra ett val är inte samma sak som att stjäla det.

Klenell drar för långtgående slutsatser utifrån sitt resonemang i relation till de faktiska händelserna och vad som faktiskt är möjligt inom ett demokratiskt system.

Om han menar att valet faktiskt blev "stulet", borde han i så fall ifrågasätta demokratin i Sverige. Att ett val faktiskt skulle kunna stjälas vore i så fall ett betydligt allvarligare problem än att Jomshof helt enkelt är sur och att Klenell blir upprörd över det Jomshof säger.
Fråga trump det går ju enligt honom!
Citera
2026-09-19, 17:57
Medlem
Citat:
SD är inget högerparti, men de röstar inte emot högerpartierna. De fyra högerpartierna gick fram. Höger + SD har 57% av rösterna och Vänsterpartierna 43%. Det är sanningen. Nu behöver bara C acceptera verkligheten så blir det ännu en Högerregering, i högerlandet Sverige.
Ctrl alt + C C avgör!!!
Citera
2026-09-19, 18:03
Moderator
Carlboms avatar
De kan kalla det rasism eller vad de vill, men faktum kvarstår. Tar vi in enorma mängder utomeuropeer i landet, främst från muslimska länder, och ger dem ett svenskt pass med flingpaketet utan krav.. Ja då blir det så här. Vi kommer så småningom ha så stor andel nya medborgare med totalt annorlunda syn på våra traditioner och vårt sätt att leva att vi aldrig kan få till en regering som representerar etniskt svenska värderingar.

Vissa självdestruktiva svenskar verkar vara helt fine med detta, men då tycker jag de åtminstone ska ha ryggrad att stå upp för det och inte bara slänga runt rasistkortet. Sen kan de gärna tro att alla dessa nya medborgare är deras vänner, men när de blir tillräckligt stora så kommer de kräva sin rätt och att vi andra rättar oss efter detta. Att förneka det är i min bok att vara dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in