2026-09-19, 10:57
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Klenell vet inte nånting om verkligheten. Han är en av många journalister i Sverige som inte förstår hur det ser ut. För alla väljare på högersidan så förstår man sambandet mellan stor invandring och bidragspolitiken och varför folk har blivit lockade hit. Det är med hjälp av stora förmånliga bidrag utan motprestation. (Sen finns det väldigt många människor som är utlandsfödda och som inte lever på bidrag.)

Att de som går på bidrag sedan röstar på de partier som har denna politiken är mer eller mindre än naturlig följd av att kunna upprätthålla den livsstilen för sig själva. 600 000 utlandsfödda levde på bidrag som saknade hälsoskäl och är i arbetsför ålder. Är inte det en ganska hög siffra?

1 miljon muslimer finns det i Sverige, 80 % av dessa röstar på S och V tillsammans. Enligt undersökningarna.

https://www.fokus.se/nyheter/ny-matning-s-och-v-far-80-procent-bland-muslimska-valjare/

Statistiken talar ju för att dessa personer är starkt vänsterlutande men de gör de ju inte för att de brinner för sådana frågor eller för att de är "arbetare på varvet med rutig skjorta och en burk makrill i bakfickan till lunch."

Utan de gör det ju för att sossarna har bytt ut sin politik från arbetarpolitik till bidragspolitik och deras väljare är högst delaktiga i att hålla Socialdemokraterna och Vänsterpartiet flytande. Hälften av Socialdemokraternas väljarbas är utlandsfödda. Varför är det så? Varför är det så många utlandsfödda som röstar på dom? Varför just det partiet? Det borde ju vara för att Socialdemokraterna på något sätt tillgodoser denna gruppen på något vis? I sin mest rimliga förklaring?

Precis som många företagare röstar på M, eller att många som bryr sig om miljön röstar MP. Väljare väljer ju de partier som de håller med mest.

Hade Socialdemokraterna haft varannan väljare i sitt parti som är utlandsfödd som röstat på dom om det inte var några behov som Socialdemokraterna tillgodosedde för dom?

https://samnytt.se/varannan-invandrare-sympatiserar-med-s-lutar-mot-vansterseger-2026

(Länken är Samnytt, men i den finns det en direktlänk till SCB partisympati undersökning från 2025.
Alltså Svenska Statens egna undersökningar, SCB.)

Helt riktigt. Det bisarra i det som händer nu är ju att du har egentligen väldigt socialkonservativa människor som röstar väldigt vänster. Det är ju inte för att håller med om vänsterns ekonomiska politik , är så rädda för miljön osv. Det är ju för att just vänstern ger dem i egenskaper av muslimer och invandrare vissa fördelar gentemot högern

Jag har själv jobbat i Rinkeby tex och även fast jag själv röstar höger är i princip varenda kotte som jag träffat i Rinkeby mycket mer konservativ än vad jag själv är oavsett ålder. Det är snarare så att jag upptäcker så vänster jag själv är i jämförelse när det kommer till frågor rörande famlj, könsroller, uppfostran, religion, traditioner, jobb, yrken, status. Väldigt intressant, du får dig en realitycheck som heter duga, vem är jag jo jag är relativt sett en vänstersnubbe men jag röstar höger och de röstar vänster. Mycket märkligt.
Citera
2026-09-19, 10:59
Medlem
Undrar hur vänstern hade reagerat om högern skakade hand med Trump, sedan massimporterade en massa rednecks, byggde Walmarts över hela Sverige, delade ut bidrag till dieseltruckar, ber deras präster att säga till dem att rösta på M/KD/SD, och sedan anklagar kritikerna för att vara rasister.

De har hittat en maktloophole i demokratin och fortsätter att låtsas som ingenting. Självklart vinklar Johannes det som ”godhet mot rasismen”, eftersom det handlar om en pakt mellan vänstern och islam med ett utfall som gynnar honom stort. Han hade inte varit lika redo att försvara sig mot rasismen om det var högerrösstande thailändare som kom hit i drivor, nej då hade det humanitära varit att skicka tillbaka dem direkt.
Citera
2026-09-19, 11:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Du kanske möjligtvis bor/bott på en ort där det funnits väldigt mycket bidragsinvandrare?

Att utveckla ett rasistiskt tänkande på en sån ort är en naturlig följd över att bli behandlad dåligt. Det är för att Socialdemokraterna lockar massa personer som inte vill anpassa sig och vet att de inte behöver det heller. För dessa så gäller också tänket att den egna gruppen är viktigast, t.o.m. bland dem själva och olika invandrargrupper.

Är man svensk på en sån ort så är man ju bara en till grupp för dom som inte tillhör samma grupp som dom själva.

Om politiker i Sverige haft de krav som SD har lagt fram och som införts från sitt partiprogram så hade vi ju aldrig upplevt en bidragsinvandring och inte heller en så stor invandring, hade SD fått bestämma helt själva så hade vi haft vanliga nivåer av invandring som landet kan ta hand och som är rimligt ens från första början för att ett land tar emot. Dessutom bör man ta emot från närområdet för det är så asyl fungerar i hela världen. Man åker ju inte kors o tvärs överallt, det är en pervers anti-intellektuell tanke.

Även tanken om att "svenskar inte kan utvisas, då kan man inte utvisa invandrare heller" är något som ligger snäppet över i totalt idiotiskt tänkande.

Med det jag nämnt ovan så måste du ju förstå att om vi hade haft krav så hade inte sådana människor lockats hit som inte vill bidra, som inte kan anpassa sig, som saknar hjärna och som ser till den egna gruppen enbart utan att beblanda sig med övriga samhället och ta in majoritetsvärderingar i landet de kommit till.

Om vi dessutom hade haft en normal invandring på det så hade ju heller inte dessa enklaver och bidragsområden, parallella samhällen med mera funnits. Det hade inte funnits nånstans där man hade upplevt att det finns massa bidragsmänniskor som bara ser till sitt eget och allt bara förfaller och ser ut som en soptipp.

Det är ju dessa bidragsmänniskor som ställer till det, inte dom övriga människorna som kommer hit och anpassar sig, vill jobba, bidra, lära sig språket, va laglydiga, plugga, eller starta eget eller bara jobba och bilda familj. Ta del av det övriga samhället och bli en del av majoritetsvärderingarna och respektera vårt land.

Dom personerna är ju inte felet, är dumma eller beter sig dåligt mot andra.

Så är det såklart. Hade SD politik gällt eller att de andra partierna fört SD politik så hade bidrags invandringen varit obefintlig eller mycket mindre. Utan bidrags invandring hade läget varit helt annorlunda, då hade vi inte sett de enorma klyftorna: sociala, religiösa, kulturella, ekonomiska som vi nu har i samhället
Senast redigerad av bulletproofsoul 2026-09-19 kl. 11:08.
Citera
2026-09-19, 11:07
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Undrar hur vänstern hade reagerat om högern skakade hand med Trump, sedan massimporterade en massa rednecks, byggde Walmarts över hela Sverige, delade ut bidrag till dieseltruckar, ber deras präster att säga till dem att rösta på M/KD/SD, och sedan anklagar kritikerna för att vara rasister.

De har hittat en maktloophole i demokratin och fortsätter att låtsas som ingenting. Självklart vinklar Johannes det som ”godhet mot rasismen”, eftersom det handlar om en pakt mellan vänstern och islam med ett utfall som gynnar honom stort. Han hade inte varit lika redo att försvara sig mot rasismen om det var högerrösstande thailändare som kom hit i drivor, nej då hade det humanitära varit att skicka tillbaka dem direkt.

Kul och intressant liknelse och den är ju faktiskt relevant också. Det är ju motsvarigheten till det som du beskriver ovan som Sverige gjort i många år.
Citera
2026-09-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Helt riktigt. Det bisarra i det som händer nu är ju att du har egentligen väldigt socialkonservativa människor som röstar väldigt vänster. Det är ju inte för att håller med om vänsterns ekonomiska politik , är så rädda för miljön osv. Det är ju för att just vänstern ger dem i egenskaper av muslimer och invandrare vissa fördelar gentemot högern

Jag har själv jobbat i Rinkeby tex och även fast jag själv röstar höger är i princip varenda kotte som jag träffat i Rinkeby mycket mer konservativ än vad jag själv är oavsett ålder. Det är snarare så att jag upptäcker så vänster jag själv är i jämförelse när det kommer till frågor rörande famlj, könsroller, uppfostran, religion, traditioner, jobb, yrken, status. Väldigt intressant, du får dig en realitycheck som heter duga, vem är jag jo jag är relativt sett en vänstersnubbe men jag röstar höger och de röstar vänster. Mycket märkligt.

Vi alla är olika, vill bara inflika att det är ju värderingar som nationalism, konservatism och religion som bygger och upprätthåller ett land. Med t.ex. religion kan jag mena t.ex. budorden, hur man uppför sig, hur samhället blir därefter. Saker man gör och inte. Inte t.ex. att kvinnor skall ha en lägre stående rang, detsamma med konservatism.

Jag vet inte hur vänster du är, men med mina uppfattningar så blir jag också en vänsterperson jämfört med många på dessa orter. Även inom Kristendomen så har ju kvinnan alltid varit kuvad. Även här gick man med slöja under många århundraden inom Kristendomen.

Och ja, det är uppenbart för de som röstar höger att man lockar människor till Sverige genom bidragsinvandring. Det är inte så svårt att tänka ut detta. Om du t.ex. aviserar att du skall ha en loppis där saker är gratis och alla får ta för sig.

Vad kommer hända då? Det kommer komma behövande, de kommer komma entreprenörer som vill sälja det vidare och det kommer komma folk som tycker gratis i gott.

Om du applicerar den situationen på en större nationell skala där man kan leva med bidrag varje månad under 20 års tid utan motprestation när det inte är nåt fel på dig så kommer folk från många delar av världen försöka ta sig till Sverige för att kunna få dessa bidrag.

Väldigt enkelt att förstå att bidrag utan motprestation lockar många människor som vill leva på det sättet.
Citera
2026-09-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har Tidöpartierna varit rasistiska under valrörelsen och efter valet?
Är Tidöpartierna konspiratoriska?
Har Klenell rätt?
Vad vet ni om krönikören/debattören Johannes Klenell?

https://arbetet.se/2026/09/15/det-vi-ser-fran-tidolaget-efter-valet-ar-hogerns-oforblommerade-rasism/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johannes_Klenell

Om det nu skulle vara rasistiskt att säga fakta? Det är väl klarlagt att områden med hög andel muslimer har röstat på V/S och på det sättet givit den röda sidan makten? Hade man därimot sagt de jävla muslimerna eller blattarna eller annat nedlåtande hade man kanske fått det till rasism men å andra sidan så är allt Tidö eller främst då SD säger rasistiskt enligt sosseriet..sandlåda nivå som allt annat.
Citera
2026-09-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har Tidöpartierna varit rasistiska under valrörelsen och efter valet?
Är Tidöpartierna konspiratoriska?
Har Klenell rätt?
Vad vet ni om krönikören/debattören Johannes Klenell?

https://arbetet.se/2026/09/15/det-vi-ser-fran-tidolaget-efter-valet-ar-hogerns-oforblommerade-rasism/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johannes_Klenell

Rasismen ligger i högerns natur.
Citera
2026-09-19, 12:01
Medlem
Citat:
SD skriver och säger samt påpekar hela tiden att det finns människor som vill förstöra det här landet, inte anpassa sig, begå brott, islamisera eller utnyttja vår välfärd.

De säger ju bokstavligen detta hela tiden. Hur är de "tarvliga" i debatten? Du sitter ju bara här och skriver saker som inte ens händer i verkligheten.
Jag menar att det är retoriskt lite oskickligt att uttrycka sig så drastiskt som att islamisterna vann valet åt vänstern. Det verkar ju inte ha flugit.
Citera
2026-09-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Om det nu skulle vara rasistiskt att säga fakta? Det är väl klarlagt att områden med hög andel muslimer har röstat på V/S och på det sättet givit den röda sidan makten? Hade man därimot sagt de jävla muslimerna eller blattarna eller annat nedlåtande hade man kanske fått det till rasism men å andra sidan så är allt Tidö eller främst då SD säger rasistiskt enligt sosseriet..sandlåda nivå som allt annat.

Varför är det ett problem att rödgröna fick 97-98% i vissa områden? Det är väl bra att det finns samsyn? Vad har Tidö gjort för flyktingar mer än att straffa, utvisa, kontrollera att misstänkliggöra?
Citera
2026-09-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag menar att det är retoriskt lite oskickligt att uttrycka sig så drastiskt som att islamisterna vann valet åt vänstern. Det verkar ju inte ha flugit.

Jaha, det har kommit uppdatering kring detta Jimme Åkesson postade ett långt inlägg på facebook.

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid02ZPfSkr7S7816sRibfEL2xRM7uXVk4ZnyTxKf4Tu1mXi hvGfDvGBgPKTjuK1hufJl

I presskonferens han gjorde nämner han inte bara att V har organiserat sig i utanförskapsområdena utan också övriga partier som en del med. Jag ser oinsattheten och naivheten hos svenskar som det största skälet.

Det skilde som sagt bara 0,5 % mellan blocken. Största anledningen varför Tidö inte vann var för att det finns många naiva och oinsatta i landet som tror att bra politik kommer fortsätta föras av sossarna som är helt och hållet beroende av bidragspolitiken för att ha nog med väljare för att kunna regera i framtida val.

Sen tror många svenskar att MP kommer hållas kort, det känns som önsketänkande nästan, oinsattheten, naivheten är de största problemen. Att säga det dock lockar inga väljare.

Tidö kommer tillbaka år 2030 när S + MP har förstört halva Sverige igen och väljarna känner svikna, det som händer i valet 2034 sen är väldigt intressant. Har endast 0,5 % av röstberättigande då lärt sig att man inte kan rösta rött såvidare de inte vill ha massiva problem i landet?
Citera
2026-09-19, 12:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Vi alla är olika, vill bara inflika att det är ju värderingar som nationalism, konservatism och religion som bygger och upprätthåller ett land. Med t.ex. religion kan jag mena t.ex. budorden, hur man uppför sig, hur samhället blir därefter. Saker man gör och inte. Inte t.ex. att kvinnor skall ha en lägre stående rang, detsamma med konservatism.

Jag vet inte hur vänster du är, men med mina uppfattningar så blir jag också en vänsterperson jämfört med många på dessa orter. Även inom Kristendomen så har ju kvinnan alltid varit kuvad. Även här gick man med slöja under många århundraden inom Kristendomen.

Och ja, det är uppenbart för de som röstar höger att man lockar människor till Sverige genom bidragsinvandring. Det är inte så svårt att tänka ut detta. Om du t.ex. aviserar att du skall ha en loppis där saker är gratis och alla får ta för sig.

Vad kommer hända då? Det kommer komma behövande, de kommer komma entreprenörer som vill sälja det vidare och det kommer komma folk som tycker gratis i gott.

Om du applicerar den situationen på en större nationell skala där man kan leva med bidrag varje månad under 20 års tid utan motprestation när det inte är nåt fel på dig så kommer folk från många delar av världen försöka ta sig till Sverige för att kunna få dessa bidrag.

Väldigt enkelt att förstå att bidrag utan motprestation lockar många människor som vill leva på det sättet.

Så är det. speciellt lockande blir ju det eftersom det är inte särskilt många länder där du kan göra en sådan sak, dvs att komma till ett land och där leva på bidrag i flera år. Det är ganska unik i världen och det klart att det inte kan överskattas
Citera
2026-09-19, 12:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Varför är det ett problem att rödgröna fick 97-98% i vissa områden? Det är väl bra att det finns samsyn? Vad har Tidö gjort för flyktingar mer än att straffa, utvisa, kontrollera att misstänkliggöra?

Du kan väl vända på frågan vad har Tidö INTE gjort för dessa? Det har alla möjligheter som vilken annan svensk som helst. Det är väl just det som Tidö är bra på. Varför ska man få en massa fördelar för bara för att man tillhör en viss grupp? Räcker det inte med att du bor i ett av de bästa länderna i världen alla kategorier och har alla möjligheter att leva som du vill, bo vart du vill, jobba med vad du vill, studera till vad du vill, uttrycka dig om vad du vill, odla dina intressen och hobbys hur du vill osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in