2026-09-18, 23:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkrieg365
S vill ju inte ens ha med kommunistpartiet att göra.. Självklart kommer dom som som vanligt ge sig. Alternativet är ju att Jimmie blir Prez.
Så är det ju. Mycket tveksamt om S skulle kunna ta med V i en regering även utan C. Däremot tror jag inte att V ger sig denna gången. Glöm inte att V under Nooshi fällde S- regeringen förra gången!
Citera
2026-09-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så är det ju. Mycket tveksamt om S skulle kunna ta med V i en regering även utan C. Däremot tror jag inte att V ger sig denna gången. Glöm inte att V under Nooshi fällde S- regeringen förra gången!

Typ, dom kommer kaousa i två veckor till, sen ger Magda dom gratis tandvård för alla. Vilket kommer kosta 50 miljarder/per år.

Men då slipper hon packet iaf.

Edit: har Nooshi E eller F strutar?
Senast redigerad av kulturkrieg365 2026-09-18 kl. 23:19.
Citera
2026-09-18, 23:10
Medlem
Jaha har inte orkat hänga med, jag antar att inte ett jävla skit har hänt haha? Får hoppas det fortsätter att skita sig i så fall så det kanske blir ett extraval. Men jävlarna i V och C bara bluffar om sina jävla röda linjer. Någon kommer vika sig till slut för ingen av dessa sopor vill ha ett extraval.
Citera
2026-09-18, 23:14
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Har du en källa på detta?

En M+C+KD+L-regering har ingen egen majoritet utan kommer att vara beroende av SD. Menar du att ETR säger att hon kan acceptera detta? Jag är skeptisk. Det skulle total bryta mot C:s ena röda linje.

https://www.tn.se/article/49286/s-ledaren-far-uppdraget-att-forsoka-bilda-ny-regering/

Citat:
Enligt Centerledaren Elisabeth Thand Ringqvist är ett sådant möte dock otänkbart.

– Eftersom syftet med mötet är att regeringsförhandla är det ingen större poäng att gå till det mötet eftersom vi menar att vi inte kan sitta i regering med Vänsterpartiet.

Däremot svarar hon inte på frågan om hon kan tänka sig något organiserat samarbete med V.

Hon uppmanar S-ledaren att söka stöd för "en stabil regering i mitten". Hon säger också att C varit tydliga med att man även kan sitta i regering med L, KD och M.
Citera
2026-09-18, 23:18
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att Cs väljare är mycket nöjda med att C fortsatt "står emot ondskan" (sd) och dessutom för "en hip politik" (egentligen extrem politik) samt bråkar med "kommunisterna".

Handlingen här blir alltså att C inte viker ned sig. Hur supersugna Cs väljare är på en röd regering vet jag inte, partiet har ändå nog stöd för att inte behöva stödröster. Snarare Sd väljarna inte vill ha med att göra.

Vi talar inte insatta och balanserade människor här, utan vi talar om folk som röstar på extremkapitalistiska C med en rad mycket extrema politiska frågor.

Krig står tydligen för dörren om man ska tro den Europeiska rådande diskussionen istället för svensk inrikespolitik. Dålig tajming att byta regering i så fall. Mest för att det inte finns någon än menar jag. Men Kristersson och övriga avgående regering har väl kvar sina roller så länge det behövs, tills en ny regering är på plats?
Citera
2026-09-18, 23:19
Medlem
Aristaeuss avatar
Det kommer att sluta med 1 C-minister (Landsbygdsminister) och 1 VP-minister (Socialtjänstminister).
MP kan möjligtvis ta Klimat- och miljöminister posten.
Citera
2026-09-18, 23:25
Medlem
Zlickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkrieg365
SD har skämt ut sig så jävulskt med sina bisarra ministerkrav (från deras landsmötet -25) tror dessa byfånar är helt slutkörda nu.

Bort med den dryga fetknoppen, vi inom M kommer ta varenda röst av denna retard.

Det är stora ord av er moderatfjollor. Ni kommer ingenstans utan SD. Vill lille Ulf vara statsminister kommer han få suga Åkessons kuk i långa smaskiga drag vare sig han vill det eller inte. Så ser mattematiken ut.
Citera
2026-09-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlicka
Det är stora ord av er moderatfjollor. Ni kommer ingenstans utan SD. Vill lille Ulf vara statsminister kommer han få suga Åkessons kuk i långa smaskiga drag vare sig han vill det eller inte. Så ser mattematiken ut.

Haha. Vilka andra alternativ har ni? Hmm, absolut inga va?

Så håll nu bara käften va. M fick 20, och hade haft 23 om inte vi hållt upp Simona. Enligt alla val forskare så var antalet stödröstare från SD till L försumbart.

I skolvalet var ju M galet mycket större än SD. Hahaha
Senast redigerad av kulturkrieg365 2026-09-18 kl. 23:41.
Citera
2026-09-18, 23:33
Medlem
wrapascarfs avatar
Citat:
Magdalena Andersson: Min ingång i det arbete som nu tar vid är att alla politiska krafter nu behöver lägga partitaktiken åt sidan och sätta Sverige och svenska folket främst

Vad jag hör: "Sådär, nu har jag fått makten. Nu är det dags för mig att kolla vilken politik jag ska bedriva och med vilka".

Är så trött på att se och höra henne överallt. Det kommer bli fyra långa år.
Citera
2026-09-18, 23:38
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlicka

Ja, eller så måste SD äta duktigt mycket humble pie för att öht tas på allvar igen.

Plus att det stavas ”matematiken”…men det visste du såklart.
Citera
2026-09-18, 23:43
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Du menar alltså att en skock korkade (V)änsterkvinnor skulle släppa fram Jimmie Åkesson, Jomshof etc i en svensk regering hellre än att avstå regeringsposter? Det kommer inte hända. V kör ett förhandlingsspel där de bluffar och säger att de kommer fälla Magda och Co. Men efter 2-3 statsministeromröstningar så kommer V naturligtvis att släppa fram Magda hellre än att Tidö bildar regering. Vad vinner V på att släppa fram Tidö? Att de möjligen ökar 2% i nästa val för att de minsann stod på sig? Ja än sen då? Nästa val blir det kanske samma situation igen, ska de bara fortsätta och släppa fram SD i Sverige. Nej det kommer inte hända. V kommer att vika ner sig. S + MP + C kommer att bilda regering.
Citera
2026-09-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Du menar alltså att en skock korkade (V)änsterkvinnor skulle släppa fram Jimmie Åkesson, Jomshof etc i en svensk regering hellre än att avstå regeringsposter? Det kommer inte hända. V kör ett förhandlingsspel där de bluffar och säger att de kommer fälla Magda och Co. Men efter 2-3 statsministeromröstningar så kommer V naturligtvis att släppa fram Magda hellre än att Tidö bildar regering. Vad vinner V på att släppa fram Tidö? Att de möjligen ökar 2% i nästa val för att de minsann stod på sig? Ja än sen då? Nästa val blir det kanske samma situation igen, ska de bara fortsätta och släppa fram SD i Sverige. Nej det kommer inte hända. V kommer att vika ner sig. S + MP + C kommer att bilda regering.

Tyvärr tror jag du är helt spot on. Frågan är hur länge det dröjer innan Ida går ut och håller ett brandtal att dom tagit ansvar..Eller mest troligt kör hon väl 15000 tecken på X.
Senast redigerad av kulturkrieg365 2026-09-18 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in