2026-09-18, 20:33
Medlem
NYZ367s avatar
Röda linjer är nytt för mig som är 64 år Centern är ett gäng med fittor eftersom Annie landsförrädaren Lööf redan 2018 bestämde att SD var nazister.
Vågar dom inte gå över den linjen skit i Annie Lööf är fortfarande en ung person 43 år hennes arv är glömt om 5 år

Jag säger det igen byter Centern partiledare så kan dom vika sig och gå med i Tidö.
Centern är mer extrema än alla Tidö partier när det kommer till skatter och övrig ekonomisk politik.

Jag tror inte att varken L eller KD skulle vägra att tala politik med V
Citera
2026-09-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Tror du hsr fel. För att Tidö ska hålla även efter ett nyval måste folk återigen stödrösta igen vilket många nog kan tänka sig att göra.
Nooshi har visat kaxighet. Dessutom trots skriverier så växte V och jag tror det skulle växa ännu mer vid ett nyval. Mobiliseringen i förorterna lyckas ju och lär ju lyckas igen (tyvärr).

Tror Kritik har rätt. Väljare som har högre tröskel att gå och rösta i ett val kommer ha ännu högre tröskel att göra det två val på rad.
Citera
Medlem
50-Cents avatar
C

Vilket djävla skräp

Skit på Er
Citera
Medlem
Hoppas fjollan, smybögen och snyltan talman Anders blir avsatt. Han som nominerade sig själv på SVT. Låtit sin fru kommit med på all resor som bagage och vägar kommentera detta. Svin rygg!
Citera
2026-09-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Röda linjer är nytt för mig som är 64 år Centern är ett gäng med fittor eftersom Annie landsförrädaren Lööf redan 2018 bestämde att SD var nazister.
Vågar dom inte gå över den linjen skit i Annie Lööf är fortfarande en ung person 43 år hennes arv är glömt om 5 år

Jag säger det igen byter Centern partiledare så kan dom vika sig och gå med i Tidö.
Centern är mer extrema än alla Tidö partier när det kommer till skatter och övrig ekonomisk politik.

Jag tror inte att varken L eller KD skulle vägra att tala politik med V
Ingen vill ta V med tång ens, infiltrerat är det.
Citera
2026-09-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hoppas fjollan, smybögen och snyltan talman Anders blir avsatt. Han som nominerade sig själv på SVT. Låtit sin fru kommit med på all resor som bagage och vägar kommentera detta. Svin rygg!

Han heter Andreas, och svinrygg särskrivs ej
Citera
2026-09-18, 20:47
Medlem
Jag erkänner,röstade på Örebropartiet i riksdagen gick inget bra.Nu.Men 1,2 miljoner röstberättigade,röstade inte alls.Så min röst känns inte bortkastad ändå.
Men för er vetskap som röstade rött!
Tänk på en sak bensin och diesel är ett lands blodomlopp.
Höjs skatten där (vilket det kommer göra med S-regering) så stiger priset på precis allt annat.Transporter bla,vilket ger dyrare matpriser.
Grattis
Citera
2026-09-18, 20:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Maggan snackar om att V och C ska släppa sina röda linjer och bete sig som vuxna för landets bästa medans hon själv har sin röda linje mot SD. Snacka om att kasta sten i glashuset.

Maggan kommer få jävligt svårt att få igenom en regering kan man lugnt säga. Lyckas hon så blir det i fjärde ronden så ingen vill ha omval av partierna som nu ”vunnit” men frågan är bara vem som håller emot längst.
Citera
2026-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
C har ett hat mot SD som är större än hatet mot V och väger tyngre än all politisk ideologi. Tror också att mycket av utspelen mot V är för att de (C) försöker vara taktiska. Har alla redan glömt Lööfs löften om att äta upp sin sko. Det är så Centern funkar Så det kommer leda till att de viker sig och det blir en MP S C och V regering. Kan inte se några mer sannolika alternativ.

Njae. Alternativet S som helhet väger nog tyngre.
Ska V in för C krävs osedvanligt mycket tillbaka. Förmodligen sådant V aldrig kan gå med på.
Citera
2026-09-18, 20:53
Medlem
Pojkar och flickor, har ni ens förstått detta;

2022 så fick Tidö 176 mandat och röd-gröna sidan 173.

2026, EXAKTA siffror, fast omvänt, röd-gröna 176 och Tidö 173.

DET ÄR EXAKT SAMMA RESULTAT FAST OMVÄNT.

Det är illavarslande, för oss som röstade Tidö.

Lyckades Tidö 2022, så kommer tyvärr nog röd-gröna lyckas 2026
Citera
2026-09-18, 20:54
Medlem
Vad bjöd talman på för kakor idag? Det brukar de väl alltid rapportera om annars.
Citera
2026-09-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Jag var aktiv i Centerpartiet för 15 år sedan och kan säga att det där inte stämmer. Hatet mot V är absolut starkast, det är ideologiskt grundat. Man avskyr verkligen Vänsterpartiet och deras idéer.

"Hatet" mot SD kommer från den tid alla partier vägrade samtala med SD. Centerpartiet valde att fortsätta frysa ut SD då man tjänade på det och kunde börja prata om "mitten" och leva upp till sitt namn.

Enda anledningen till att man är emot SD är att man vinner väljare på det. Finns inget utbrett ideologiskt hat mot SD som det gör mot V.

SD kom över spärren 2010 så en del kanske har förändrats sen du var aktiv i C. Politiken är dynamisk och det du upplevde för 15 år sen behöver inte vara detsamma idag. Mycket vatten har runnit under broarna sen dess. Även ett flertal statsvetare anser att det är mer sannolikt att C samarbetar med V än med SD. C's val av statsminister gör det ännu mer sannolikt. Ditt argument om att man vinner väljare på att frysa ut SD stärker bara tesen ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in