Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Jag har rätt oavsett huruvida du förstår hyperboles eller inte

Bostäder var otroligt mycket billigare förr och det är kul att se att ni är så sura över att man påpekar detta faktum
Bästa av allt är att det var detta som fällde Tidö, de hade makten och kunde förändra bostadspriserna men valde istället att föra politik som ledde till högre bostadspriser.
Unga är trötta på sådant politik för de vet att bostadspriserna måste ner så därför rök Tidö
Ska bli mycket kul att se hur ni tomtar reagerar i framtiden när samhället återgår till billiga bostäder mot er vilja

Med låg belåning och jag köper i samma marknad som jag säljer hade jag föredragit att det blev som du sa, så hade jag kunnat köpa ett palats.
Grejen är att jag läst samma jävla harang här inne sedan 2005. Vet du varför ni aldrig får rätt, mer än korta svackor? För att världsläget och framförallt marknaden styr, du kan tillsätta vänsterpartiet med egna mandat och det skulle knappt göra någon skillnad, kanske 10% hit eller dit.
Det är nämligen så att i det läget att man försöker styra marknaden med regleringar, då slutar 90% sälja och köpa. De objekt som då kommer ut på marknaden är då de som absolut måste sälja pga skilsmässa eller dödsbo exempelvis. Vad i sin tur händer då? Jo, det blir huggsexa om det som finns, den rikaste vinner.
Jag samarbetar med många mäklare, och nästan allt du ser på Hemnet är folk som köper nytt, eller är ute efter att köpa nytt.
Tror du någon med hög belåning säljer om priserna droppar med 50%?
De enda sakerna som kan åstadkomma mer än att priser stannar upp är antingen total ekonomisk kollaps, och då är vi fucked allihop iallafall, alternativt att det blir både betydligt enklare och billigare att bygga nytt. Och vi ser knappast att materialpriserna kapas i närtid.