2026-09-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
6h arbetsdag eller 4dagars jobbvecka har de väl lovat?

Så det förväntar jag mig.

Bara vissa jobb gäller de inte alla i början då de ska vara pilotprojekt först... de ska vara 5000 personer inom välfärd sen ska det utvärderas så du får nog vänta många år innan de ens införs. Processen kommer sträcka sig över 10 år... om det ens går igenom.
Citera
2026-09-18, 11:58
Medlem
Att flashbackare spåras och blir av med sina bidrag. Tycker det är så patetiska inlägg på forumet i denna delen om jag ska lätta mitt hjärta.

Så det skulle jag faktiskt vilja se ske.

Jag tror socialdemokraterna klarar sig utan min önskelista. TS tog upp bra saker.
Citera
2026-09-18, 13:20
Medlem
Terrorstorms avatar
Jag hoppas att rabiata gråsossar ska gnälla och uppvigla mot Ryssland, så att de kan invadera och befria oss från oss själva. Jag lever hellre som en rysk bonde utan rinnande vatten än med bekvämligheter i Kalle Ankas högborg Sverige, där ned är upp, och upp är ned.
Citera
2026-09-18, 13:21
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Att flashbackare spåras och blir av med sina bidrag. Tycker det är så patetiska inlägg på forumet i denna delen om jag ska lätta mitt hjärta.

Så det skulle jag faktiskt vilja se ske.

Jag tror socialdemokraterna klarar sig utan min önskelista. TS tog upp bra saker.

Bestämd artikel används aldrig efter denna/detta. Ja, jag älskar att påpeka att du är en idiot, för du förnekar dig inte, och det är så lågt hängande frukt.
Citera
2026-09-18, 13:36
Medlem
Om jag väger de reformer jag vill se mot de reformer jag inte vill se, så blir det övervikt mot det senare. För mig är det alltså viktigare att inget blir gjort. Så det hoppas jag på. Och det tror jag det finns goda förutsättningar för givet valresultatet.
Citera
2026-09-18, 13:48
Medlem
Avengerssons avatar
Vad S regeringen kommer att åstadkomma?
Ja till att börja med kan man undra hur i helvete någon kunde rösta på S efter sveket att de lurat 1000-tals pensionärer på deras pengar genom lotteriet som Magda fortfarande vägrar ta ansvar för. Bara det innebär att partiet kommer fortsätta lura av äldre sina besparingar och pensioner. Så visst kommer Maggan fortsätta flina när hon lurar dem ytterligare under de kommande fyra åren, fy fan!
Dessutom kommer hon se till att bidragstagare kommer få än mer pengar och arbetare få högre skatter.
Citera
2026-09-18, 15:00
Medlem
Azeos avatar
Förstatligande av skolan och mer bidrag. Varför jobba när skatten blir 50%+?
Citera
2026-09-18, 16:17
Medlem
Väldigt många som är långtidssjukskrivna behöver mer en spark i röven och tvång till fysisk träning istället för en förlängning av sin sjukskrivning.
Den största delen är så kallade psykiskt sjuka. Då är den bästa medicinen fysisk aktivitet och vara aktiv. Inte sitta hemma på sitt feta arsle och tycka synd om sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Sjukskrivna är inte lata.
Citera
2026-09-18, 16:21
Medlem
Har man möjlighet så kan man ju ta ett svartjobb medan man plockar bidrag i ren vänsteranda..
Citat:
Ursprungligen postat av Azeo
Förstatligande av skolan och mer bidrag. Varför jobba när skatten blir 50%+?
Citera
2026-09-18, 16:53
Medlem
Tearsinrains avatar
Seppuku så att Sverige räddas. Med en vänstersryrd regering kommer de göra allt för att behålla makten och det innebär fler muslimer som snabbt får medborgarskap så de får behålla makten 2030. Alltså kommer då Sverige bli en total demokratur. Så ja det enda som går att hoppas på är att de dör eller att det blir krig eller nåt i Sverige. Det finns inget hopp för nåt annat för det finns ingenting bra de kan tänka sig genomföra. De bryr sig inte om folket, de bryr sig enbart om makt. Demokraturen kommer om några val gå över till ren och skär diktatur och Sverige blir ett slags muslimskt Nordkorea.

Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Jag hoppas att rabiata gråsossar ska gnälla och uppvigla mot Ryssland, så att de kan invadera och befria oss från oss själva. Jag lever hellre som en rysk bonde utan rinnande vatten än med bekvämligheter i Kalle Ankas högborg Sverige, där ned är upp, och upp är ned.
Tragiskt nog det mest rimliga hoppet.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-18 kl. 16:56.
Citera
2026-09-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
TS hoppas på mycket. Bara att tro att matgrossisterna ska pressa priserna visar att TS är dum i huvudet eller svårt politiskt hjärntvättad av ondskan på Sveavägen 68.

Sossarna är svaga, de fick 28% – jämför det med valet 1968 då Erlander fick 50%. Eftersom S måste bilda regering med extremister, kommer bensinpriset att åka upp 6 kr till 10 kr beroende på vad som händer i världen.

Vad är det som pressar ner matpriserna? Kostnader! Transporter är en stor del av kostnaderna. Sedan kommer S att ta bort 6% matmoms.

Bankskatterna! Samma sak! Vem får betala? Jo! Den som lånar pengar. Momsen på bankernas vinster, bli moms på lån. Kostnader flyttas bara till kunden.

Kul att du klagar på övervakningssamhället, då S är drivande bakom EU:s Chat Control. Där snackar vi äkta Stasi-övervakning. Att staten får övervaka för att få ett tryggare samhälle och gör det jobbigt för kriminella är bara bra. Tro inte att S kommer att backa bandet så mycket. Tidö har genomfört en del obekväma beslut som S inte har fått igenom i sina led.

S kommer att fortsätta sparka på de svagaste. Bland annat kommer nertrappningen av aktivitetsstödet, som många skäller på Tidö för, att behållas av S. (Källa: https://arbetet.se/2026/09/02/s-besked-ingen-hogre-ersattning-till-langtidsarbetslosa-prioriterar-annat/?utm_source=flashback)

Så TS är väldigt naiv. Har man vuxit upp i ett Palme-Sverige så vet man att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag har själv vuxit upp i ett Sverige där många inte hade råd med en VHS-bandspelare utan fick hyra en jävla moviebox – det var ett Sosse-Sverige, det.
Helt sant!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in