2026-09-17, 18:35
Medlem
Gorbis avatar
Äntligen en regering som inte är helt dum i huvudet och genomför en total polisstat och rycker sista brödsmulorna från de svältande för att ge till miljonärerna och miljardärerna. Må satanisterna i Tidölaget aldrig få återkomma.

Men med det sagt vad hoppas ni en Socialdemokratiskt ledd regering nu inom kort framtid lyckas genomföra i verkligheten.

Jag hoppas matgrossisterna pressas så de inte kan utpressa bönderna och ger onödigt dyr mat, något V Nooshi arbetar för.

Att bankskatterna införs brett och rejält, vi kan tala om 15-25 % skatt, helt logiskt MOMS på dessa äckliga typer som gör otroligt lite men tar otroligt mycket från samhället. En extra lag som ser till att de inte delegerar kostnaderna för bankskatten till kunderna.

Att idioten Gunnar Strömmers mest rättsosäkra och fascistiska lagar rivs upp som: Avlyssning av person helt utan misstanke, anonyma vittnen, att alla +350 myndigheter får sätta upp övervakningskameror helt utan tillstånd krävs. Att man inte från staten får stjäla egendom av fattiga för att man enligt tjänsteman inte har råd med egendomen osv. osv i all evighet då dåren Strömmer infört väl närmare 500 liknande rättsosäkra lagar under dessa 4 åren. AI-ansiktsigenkänning i realtid uppkopplad till staten.

Att de här 6000 kr plus i månaden som Ulf och Jimmie röstade fram 72000 kr varje år per person, att detta reverseras.

Att friskolor som gör oskäliga vinster regleras så de max kan gå med 5% vinst eller liknande.

Detta är lite början på min önskelista, men det finns mycket skevt och psykopatiskt som de ondskefulla Tidöpolitikerna genomförde som man önskar ändras nu under mer mänskligt normalt Socialdemokratiskt styre.

Vad har ni högst uppe på er önskelista?
Citera
2026-09-17, 18:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Bygga kärnkraft. Hålla gränserna relativt stängda.
Citera
2026-09-17, 18:43
Medlem
DenverAirports avatar
Hoppas de inför/höjer de 20 skatterna som de gick till val på så folkutbytet och tvångsblandningen kan accelereras.
Citera
2026-09-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Äntligen en regering som inte är helt dum i huvudet och genomför en total polisstat och rycker sista brödsmulorna från de svältande för att ge till miljonärerna och miljardärerna. Må satanisterna i Tidölaget aldrig få återkomma.

Men med det sagt vad hoppas ni en Socialdemokratiskt ledd regering nu inom kort framtid lyckas genomföra i verkligheten.

Jag hoppas matgrossisterna pressas så de inte kan utpressa bönderna och ger onödigt dyr mat, något V Nooshi arbetar för.

Att bankskatterna införs brett och rejält, vi kan tala om 15-25 % skatt, helt logiskt MOMS på dessa äckliga typer som gör otroligt lite men tar otroligt mycket från samhället. En extra lag som ser till att de inte delegerar kostnaderna för bankskatten till kunderna.

Att idioten Gunnar Strömmers mest rättsosäkra och fascistiska lagar rivs upp som: Avlyssning av person helt utan misstanke, anonyma vittnen, att alla +350 myndigheter får sätta upp övervakningskameror helt utan tillstånd krävs. Att man inte från staten får stjäla egendom av fattiga för att man enligt tjänsteman inte har råd med egendomen osv. osv i all evighet då dåren Strömmer infört väl närmare 500 liknande rättsosäkra lagar under dessa 4 åren. AI-ansiktsigenkänning i realtid uppkopplad till staten.

Att de här 6000 kr plus i månaden som Ulf och Jimmie röstade fram 72000 kr varje år per person, att detta reverseras.

Att friskolor som gör oskäliga vinster regleras så de max kan gå med 5% vinst eller liknande.

Detta är lite början på min önskelista, men det finns mycket skevt och psykopatiskt som de ondskefulla Tidöpolitikerna genomförde som man önskar ändras nu under mer mänskligt normalt Socialdemokratiskt styre.

Vad har ni högst uppe på er önskelista?

6h arbetsdag eller 4dagars jobbvecka har de väl lovat?

Så det förväntar jag mig.
Citera
2026-09-17, 18:50
Medlem
Tidsresenarens avatar
Återställ rimliga ersättningsnivåer för arbetslösa. Annars behöver alla typ söka försörjningsstöd till slut.
Citera
2026-09-17, 18:51
Medlem
knasen79s avatar
Luta er tillbaka och se när proffsen tar över ... Tidö har varit en katastrof!

Det ni kommer bevittna nu är:

1. Hårdare tag mot brottsligheten
2. Riktiga åtgärder för att stoppa nyrekryteringen
3. En sjukvård där vårdbehovet går före plånboken
4. En skola där kunskap går före koncernvinster
5. Investeringar i järnväg, elnät och annan eftersatt infrastruktur
6. En bostadspolitik som faktiskt ökar byggandet
7. En arbetsmarknadspolitik som får fler människor i arbete och egen försörjning
8. Ett Sverige där staten åter börjar ta ansvar för sådant som staten faktiskt måste klara av

med mera, med mera ...
Citera
2026-09-17, 18:52
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
6h arbetsdag eller 4dagars jobb har de väl lovat?

Tror det är MP som har detta men redan i dag jobbar man kortare arbetsveckor i Danmark har jag för mig, och de är väl mer framgångsrika ekonomiskt än oss i nutid.
Citera
2026-09-17, 18:57
Medlem
Citat:
6h arbetsdag eller 4dagars jobbvecka har de väl lovat?

Har de lovat detta? För det är fan på tiden att det vi rör oss mot detta. Så jävla trött på att vara fast i hamsterhjulet på ett sketet sätt när alla tester visar på bättre produktivitet vid färre timmar.
Citera
2026-09-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Har de lovat detta? För det är fan på tiden att det vi rör oss mot detta. Så jävla trött på att vara fast i hamsterhjulet på ett sketet sätt när alla tester visar på bättre produktivitet vid färre timmar.

Googlade lite och såg att de vill ha 35h vecka, senast 2035.
Och de vill att arbetsgivare och facket ska komma överens om det, inte i första hand lagstifta om det.

Vilket jävla skämt.
Citera
2026-09-17, 19:04
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Tror det är MP som har detta men redan i dag jobbar man kortare arbetsveckor i Danmark har jag för mig, och de är väl mer framgångsrika ekonomiskt än oss i nutid.

Det är väl bara i Sverige vi anser att 40 h/vecka och pension tidigast vid 70 är naturlag?

Annars är väl det jag hoppas mest att utvecklingen vad det gäller övervakning och inskränkande av olika friheter upphör.
Citera
2026-09-17, 19:05
Medlem
Citat:
Googlade lite och såg att de vill ha 35h vecka, senast 2035.
Och de vill att arbetsgivare och facket ska komma överens om det, inte i första hand lagstifta om det.

Vilket jävla skämt.

Tyckte det lät lite för bra för att vara sant men någonstans börjar man väl? Förhoppningsvis sätter de något i rullning iaf om de nu snackar om sådant som ska ske om 10 år.
Citera
2026-09-17, 19:11
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är väl bara i Sverige vi anser att 40 h/vecka och pension tidigast vid 70 är naturlag?

Annars är väl det jag hoppas mest att utvecklingen vad det gäller övervakning och inskränkande av olika friheter upphör.

Vi har oändligt med oanställningsbara babbar som vi arbetare ska försörja hela deras liv. Gilla läget. Det är häftigt att betala skatt till dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in