2026-09-18, 11:28
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det vore ju inte första gången
Han har dock varit partiledare grymt länge. Det har även varit hög press, illasinnade skriverier i pressen (olikt hur något av de andra riksdagspartierna har haft det) och ständiga dödshot. Inte konstigt att han vid ett tilldälle blev utbränd och tog en paus. Det var dock 11-12 år sedan, så är ett tag sedan nu.
Citera
2026-09-18, 11:29
Medlem
solstrålars avatar
SD måste ta in en kvinnlig partiledare för att orka stå igen.
Citera
2026-09-18, 11:30
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Riks....
Tack! Där är ju även frågeställningen med.
Citera
2026-09-18, 11:30
Medlem
DasspappretDNs avatar
SD är dåliga förlorare. S är ännu sämre vinnare.

Jag har en sjunkande känsla.
Citera
2026-09-18, 11:32
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Tack! Där är ju även frågeställningen med.

Fast den går ju inte att lyssna på, ljudet är ju helt anus.
Citera
2026-09-18, 11:35
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det att han inte kommer avgå köper jag men att ta timeout eller vara ledig är inte samma sak som att avgå.
Samma sak när de blåste upp att Uffe lämnade in sin avskedsansökan, det är så man gör som statsminister efter att förlorat valet så finns inget konstigt med det.
Inte omöjligt. Men tvivlar på att han tar en paus nu innan man vet hur allt blir. Isåfall är det troligare att han gör det en tid, och kanske släpper fram någon yngre förmåga, om röd-gröna faktiskt lyckas bilda regering. Tror att han blir kvar och kämpar fram till ett eventuellt Tidösamarbete eller nyval.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-18 kl. 11:38.
Citera
2026-09-18, 11:36
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Åkessons historiska betydelse för partiet ska naturligtvis hyllas, men numera framstår han som håglös och okarismatisk. SD behöver ett nytt ledarskap.

Partiledningen är som en jävla sekt av gamla MUF:are. Åkesson rör sig inte ur fläcken i första taget.
Citera
2026-09-18, 11:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Inte omöjligt. Men tvivlar på att han tar en paus nu innan man vet hur allt blir. Isåfall är det troligare att han gör det en tid, och kanske släpper fram någon yngre förmåga, om röd-gröna faktiskt lyckas bilda regering. Tror att han blir kvar och kämpar fram till ett eventuellt Tidösamarbete eller nyval.

Håller helt med dig.
Citera
2026-09-18, 11:41
Medlem
pestloppans avatar
Angående dagens presskonferens: Har vi någonsin hört/sett en sämre förlorare än Åkesson i sådana här sammanhang?!

Själv har jag följt svensk inrikespolitik i ca 50 år och jag kan inte komma på någon enda partiledare som visat en sådan total brist på självinsikt eller självrannsakan när det gått dåligt för partiet i ett val!
Citera
2026-09-18, 11:45
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Angående dagens presskonferens: Har vi någonsin hört/sett en sämre förlorare än Åkesson i sådana här sammanhang?!

Själv har jag följt svensk inrikespolitik i ca 50 år och jag kan inte komma på någon enda partiledare som visat en sådan total brist på självinsikt eller självrannsakan när det gått dåligt för partiet i ett val!
Tycker att han skötte det samlat och bra. Såg du inte Magdalena Anderssons pressträff? Där var det en massa "Ehm..." och sånt, där hon inte kunde svara självsäkert om hon såg sig själv som vinnare i valet.
Citera
2026-09-18, 11:46
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Du har följt svensk inrikespolitik i ca 50 år men minns inte hur sossarna betedde sig när de tappade regeringsmakten för första gången på 40 år 1976?

Åkessons blekhet just nu är ingenting jämfört med det.
Citera
2026-09-18, 11:48
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Tycker att han skötte det samlat och bra. Såg du inte Magdalena Anderssons pressträff? Där var det en massa "Ehm..." och sånt, där hon inte kunde svara självsäkert om hon såg sig själv som vinnare i valet.

Det är Baudin som sköter självsäkerheten och spydigheten just nu. Den sämsta, mest självbelåtna och spydigaste vinnaren jag sett i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in