2026-09-18, 11:11
Medlem
IceEyess avatar
Åkessons historiska betydelse för partiet ska naturligtvis hyllas, men numera framstår han som håglös och okarismatisk. SD behöver ett nytt ledarskap.
Citera
2026-09-18, 11:12
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Senast igår skulle han väl ta en timeout så tror bara att det är för att presentera efterträdaren som hoppar in nu under tiden han tar ledigt.
Tro inte på alla rykten.
Citera
2026-09-18, 11:15
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Varför skulle han ta paus? Sjukskriven eller vadå, ungefär som en Samhallanställd skulle säga att jag tar en paus nu från min anställning.
Var bara rykten... Men han dementerade det!
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Tro inte på alla rykten.

Nu var det väl han själv som sagt att han skulle ta lite ledigt, timeout eller liknande under ett tag eller har jag missuppfattat något?
Knepigt kanske att hoppa av innan en ny regering faktiskt är på plats också då allt kan fortfarande avslutas med att Tidö får fortsätta även om det inte kommer vara förstavalet.
Citera
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jimmie låter tyvärr bara som en dålig förlorare.
Jag avskyr S och V, men respekterar demokratin.

"Ingen normal människa röstar för ett sådant parti" kan vem som helst tycka om vilket parti som helst. Men om man tycker det är ett problem så tycker man demokratin är ett problem.

Jimmie fuckade upp och trodde att Fröken Snusk på lastbilsflak skulle räcka.

Det här är ett parti som aldrig backat i ett val sedan det bildades. Att de är dåliga förlorare just nu kan räknas ut med röven. Och det är det sossarna vill att SD ska vara just nu. Bittra. De vill att SD ska göra bort sig ytterligare genom att grina.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-18 kl. 11:19.
Citera
2026-09-18, 11:17
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varför fick man inte höra frågorna från journalister till Jimmie? SVT avbröt sändingen.
Ja, det var retligt. Hon i SVT sa att de inte har tid att visa från frågestunden, och så var det flera minuter kvar innan det var något som de egentligen behövde filma från istället.
Citera
2026-09-18, 11:20
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Nu var det väl han själv som sagt att han skulle ta lite ledigt, timeout eller liknande under ett tag eller har jag missuppfattat något?
Knepigt kanske att hoppa av innan en ny regering faktiskt är på plats också då allt kan fortfarande avslutas med att Tidö får fortsätta även om det inte kommer vara förstavalet.
Nej, det var pressen som skrev om någon "hemlig" källa som påstod det. Men Jimmie Åkesson dementerade dessa rykten under pressträffen. Han sa att han inte kommer att avgå som partiledare i samband med att första frågan ställdes under pressträffen.
Citera
2026-09-18, 11:22
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Finns bara en minut från sändningen här: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026

Vad pågår?

Var kan man se presskonferensen i sin helhet? Ingen vet?
Hela fanns nyss att se i efterhand på SVT. Men hittar det inte nu?
Citera
2026-09-18, 11:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Nej, det var pressen som skrev om någon "hemlig" källa som påstod det. Men Jimmie Åkesson dementerade dessa rykten under pressträffen. Han sa att han inte kommer att avgå som partiledare i samband med att första frågan ställdes under pressträffen.

Det att han inte kommer avgå köper jag men att ta timeout eller vara ledig är inte samma sak som att avgå.
Samma sak när de blåste upp att Uffe lämnade in sin avskedsansökan, det är så man gör som statsminister efter att förlorat valet så finns inget konstigt med det.
Citera
2026-09-18, 11:24
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Finns bara en minut från sändningen här: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026

Vad pågår?

Var kan man se presskonferensen i sin helhet? Ingen vet?
Här finns pressträffen att se:
https://youtu.be/4ugX_oUDp4Q

Skulle dock vilja se från pressens frågeställning, som jag inte hittar någonstans? Någon som vet om det finns att se/höra från någonstans?
Citera
2026-09-18, 11:25
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Det att han inte kommer avgå köper jag men att ta timeout eller vara ledig är inte samma sak som att avgå.
Samma sak när de blåste upp att Uffe lämnade in sin avskedsansökan, det är så man gör som statsminister efter att förlorat valet så finns inget konstigt med det.

Allt är så amerikaniserat och neurotiskt nu i svensk politik. Klick. Klick. Klick. Det är klick de vill ha. Väldigt mycket klicks.
Citera
2026-09-18, 11:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Allt är så amerikaniserat och neurotiskt nu i svensk politik. Klick. Klick. Klick. Det är klick de vill ha. Väldigt mycket klicks.

Jo, det är så. Varje klick är värt massor med pengar för du kan visa mängder med reklam. Det är reklamen som betalar hela skiten och för att få visa så mycket som möjligt så behöver du få användaren att klicka på så många länkar som möjligt. Kan du även kasta in ett filmklipp som då givetvis innehåller reklam först så är det ännu bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in