2026-09-18, 11:22
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Vad tror du kommer hända de närmaste fyra åren? AfS bildar regering med ÖP?

Realism på din nivå?

Nej SD har spelat ut hela registret och blivit utvisade. Fr o m nu kommer SD vara stödhjul åt Alliansen 2.0, det finns inga andra möjligheter.
Du menar gamla alliansen som fick ca 136 mandat i valet. Hur ska de kunna visa relevans utan sd under rödgrön regering? Ska sd bara passivt stödja allianspartierna menar du?
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja vi har haft riktiga ledare tidigare. Nu är det mest skräp hos alla partier.
Sist vi hade någon med ledarskap var möjligen Göran Persson
De kärringar som nu ska göra upp är katastrof och då inkluderar jag Daniel Helldén.
Hellden är värst, jag ser en enorm dumhet i hans person. MP vet om detta och de släppte inte ens fram honom under valspurten.

Jimmie Åkesson är en person som Erlander, han står för rätt saker i rätt tidpunkt fast det blåser. Men han är en enfråge-man och jag tror inte han kan ta beslut om t.ex kärnkraften. Men jag skulle lita på SDs beslut mer än på M+S:s beslut oavsett fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Fast gör hon verkligen bara bort sig? Hon har ganska mycket rätt i att SD är mycket av enfrågeparti som är mer fixerade vid invandrare än något annat.

Hon säger att SD saknar ekonomisk politik, och fan om inte det är rätt. Har SD mer att komma med än att allt är invandrarnas fel? Tveksamt att de har det.

Än mer åtstramning av migrationspolitiken behövs. Därför röstade jag själv SD men samtidigt kan jag tycka att fixeringen vid migrationen räcker ju inte. SD är ett parti som har ett väldigt förenklat svar på allting.

Det hon säger om springnotan som Tidöregeringren lämnat efter sig är också sant. Statsskulden har ökat med omkring 200 miljarder under Tidöregeringen. Migration kostar men det är långt ifrån det enda som blir dyrt i framtiden. Bra om den regeringen kan sätta i bromsen vad gäller statsskulden och i stället se över och stötta möjliga intäkter till landet. SD har ingen historia att kunna sådant, det har S.

Med tanken på att migrationen i realiteten inte stramades åt särskilt under Tidöregeringen är nog en Maggan-regering kanske inte så dum. Förmögenhetsskatt, gåvoskatt, höjd bensinskatt och inflytande från V och MP, kan de hålla sig borta från dylikt ser jag faktiskt lite fram emot en S-regering.

Håller med. Ska man rösta på S i ett omval kanske och hoppas att de kör "mittenpolitik" utan det fetade?
Citera
2026-09-18, 11:23
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Magda nu: SD skyller allt på invandrare! Och ljuger!

Varför säger hon så när det vetenskapligt redan är bevisat att förorten röstar på V och S? Rinkeby fick 95% V.
.
Sluta ljug!!!
Vänsterpartiet fick 50 till 55% i de olika stadsdelkretsarna i Rinkeby!!

Visst, mycket röster, men, det är inte V fel, det är Sverigedemokraternas ”fel” som hotat med att utvisa alla som kommit till Sverige senaste 30 åren…
Citera
2026-09-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Han är lågbegåvad och outbildad. Han har en tendens att aldrig färdigställa väl startade proejekt. Han är vare sig utbildad svetsare eller klarade av sina studier på högskolan. Väl på Hägglunds arbetade han bara två år och sedan blev han facklig kontaktperson och arbetade allt mer sällan efter 1981, men var anställd på företaget tills han 1995 gick upp helt i LO.

Lågbegåvad håller jag inte med om. Jag sa bara att jag tycker om honom som person och att han var en varm ledare. Som sagt vill jag inte ha tillbaka politiken.
Citera
2026-09-18, 11:24
Medlem
Refunds avatar
Blir spännande att följa processen hela vägen till extra val. Vänsterpartiet kommer inte kunna vika ned sig nu och Centern vågar inte heller. Släpper man in vänstern i regeringen så har man svikit sina väljare och det är inte alls otänkbart att vi kommer se avhopp från Centerpartiet till Tidö-partierna om vänstern får som dom vill
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hellden är värst, jag ser en enorm dumhet i hans person. MP vet om detta och de släppte inte ens fram honom under valspurten.

Jimmie Åkesson är en person som Erlander, han står för rätt saker i rätt tidpunkt fast det blåser. Men han är en enfråge-man och jag tror inte han kan ta beslut om t.ex kärnkraften. Men jag skulle lita på SDs beslut mer än på M+S:s beslut oavsett fråga.

Var är flummarna i MP? Peter Eriksson och Birger Sclaug. Såna där sköna Mattis-rövare från Norrland.
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Håller med. Ska man rösta på S i ett omval kanske och hoppas att de kör "mittenpolitik" utan det fetade?
Hmmm bra tanke. Media lyfter fram C:s idiotförslag "vi sitter inte ens vid bordet och diskuterar med V". Därefter tar vi ett nyval. Och alla som väljer får ta ställning till om de vill ha C eller inte. Ungefär som när C-ledaren falskeligen säger "Valet har visat att vi inte ska samarbeta med SD".
Citera
2026-09-18, 11:25
Medlem
Citat:

Ah men Helldén klär sig bra.

Till skilland från Åkesson och hans Hawaiiskjortor
Citera
2026-09-18, 11:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Blir spännande att följa processen hela vägen till extra val. Vänsterpartiet kommer inte kunna vika ned sig nu och Centern vågar inte heller. Släpper man in vänstern i regeringen så har man svikit sina väljare och det är inte alls otänkbart att vi kommer se avhopp från Centerpartiet till Tidö-partierna om vänstern får som dom vill
Å andra sidan existerar inte någon verklighet där INGEN av två viker sig.

Det enda som kvarstår då är att S ensamma sitter i regeringen. S som var det parti som gjorde det sämsta valet så det är absolut emot folkviljan.

Eller att C går över till Högersidan genom att SD säger att de klarar sig utan att vara i regeringen.
Citera
2026-09-18, 11:26
Medlem
Citat:
Hmmm bra tanke. Media lyfter fram C:s idiotförslag "vi sitter inte ens vid bordet och diskuterar med V". Därefter tar vi ett nyval. Och alla som väljer får ta ställning till om de vill ha C eller inte. Ungefär som när C-ledaren falskeligen säger "Valet har visat att vi inte ska samarbeta med SD".

Valet vi precis gjorde har visat att det var ett misstag av de som röstade på Centerpartiet.
Citera
2026-09-18, 11:27
Medlem
Helldén är ju totalt ute och cyklar.
Citat:
”tydligt att många vill se en offensiv och rättvis klimatomställning”.

Det stämmer ju inte alls. Bara 6 procent röstade på MP och deras förvirrade partiprogram som förstör ekonomin både för privatpersoner och landet i stort.

Lind fortsätter:
" Vi tillsammans mejslar fram det gemensamma politiska projektet"

Politiskt projekt ??
Vad de önskar är att förstöra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här