Citat:
Ursprungligen postat av
dalavita
Deras sabotage mot kvittningssystemet var också ett hån mot svensk demokrati och dessa % som lämnade SD detta val kan ha vart de SDare kvar som hade några principer kvar.
Det tillsammans med en hel del andra saker, skandaler, aggressiv retorik och märkliga utspel samtidigt som dom glatt följt M i deras klassiska högerpolitik som missgynnat gräsrötterna.
Massiva skattesänkningar för höginkomsttagare samtidigt som gränsen högkostnadsskyddet för läkemedel höjdes. Fattigpensionärerna fick nån hundring mer som åts upp av höjda prisnivåer.Jimmies uttalande om karensdagen är ett tydligt exempel på att han är helt främmande för dom problem som gräsrötterna är tvungna att hantera.
När det uppdagades att ett mycket stort antal undersköterskor skulle komma att utvisas pga att dom fick för lite i lön så fanns det ingen som helst ansats till att vilja höja lönerna för den gruppen - istället valde man att undanta dom från inkomstkravet.
En sån sak gör att en hel massa människor känner sig exkluderade från politikernas omsorg "Ok så dom säger att jag inte kan leva på min lön. Jag går på knäna under arbetsbördan och sjuktalen i min yrkesgrupp är högst i landet. Nä, jag röstar på nåt annat"
Där tror jag det stora tappet skett, hos väljare som känner att SD brytt sig mer om höginkomsttagare än gräsrötterna och folket som helhet.