2026-09-18, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Skojar ni eller är ni bara korkade? SD var ju de som inte respekterade systemet tidigare, vem ingår avtal med en part som uppenbarligen inte respekterar avtalet. SD är smuts, alla som röstat på SD är smuts. Bara patetiska luffare som röstar på SD.

Kvittningssystemet var respektlöst mot svenska väljare som röstat fram dessa jävla lallare som många av dem väljer att skolka från att bara vara på plats och trycka på en knappjävel.

Jag skiter i att SD pajade den där skiten för vuxendagiset riksdagen. SD är skit pga av en massa andra anledningar enligt mig. Lär dig läsa och förstå vad andra egentligen tycker innan du flyger ut med nästa borderline anfall på en.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-18 kl. 09:28.
Citera
2026-09-18, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja, ja, alla 349 är bara lallare, de vet ingenting och du vet allt och bla bla bla.

Jag sätter 1000 spänn på att du runkar till Allard-videos.

Allard är en pajas han med i mångt och mycket. Hans meriter är få enligt mig.

Försök igen.
Citera
2026-09-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Annika Hirvonen är patetisk, hon och hennes parti har inget i riksdagen att göra.

Hirvonen får nu ångra sin manöver med SD-vildarna. Det går inte att införa ett kvittningssystem utan SD. Det kommer bli en dyrköpt läxa. Oerhört märkligt att hon inte kunde förutse detta.
Citera
2026-09-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tror ni om ett nytt kvittningssystem?
Kommer det att fungera i praktiken?
Är det rätt att SD inte får vara med?

https://www.tv4.se/artikel/7tLqYZQgF7WRFiDbSK6unS/mp-planerar-nytt-kvittningssystem-sd-staengs-ute

Inte så konstigt dom vill stänga ute SD... MP vill ju värna om asylrätten underlätta vägar in och återinföra uppehållstillståndet.. istället för tillfälliga uppehållstillsånd som vi har nu.
Citera
2026-09-18, 09:30
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Kvittningssystemet var respektlöst mot svenska väljare som röstat fram dessa jävla lallare som många av dem väljer att skolka från att bara vara på plats och trycka på en knappjävel.

Jag skiter i att SD pajade den där skiten för vuxendagiset riksdagen. SD är skit pga av en massa andra anledningar enligt mig. Lär dig läsa och förstå vad andra egentligen tycker innan du flyger ut med nästa borderline anfall på en.

Hur ska de andra partierna få till något UTAN att stänga ute SD hade du tänkt?
Citera
2026-09-18, 09:33
Avslutad
Citat:
Hur ska de andra partierna få till något UTAN att stänga ute SD hade du tänkt?

Men dumjävel. Om SD stängs ute ur ett nytt kvittningssystem gäller inte det för dem. Då kommer de alltid ha 62 ledamöter på plats medans många i de övriga partierna skolkar mer.

Både du och MP har inte tänkt igenom det här ordentligt. Men det handlar väl bara om att få tillbaka rätten till att skolka från att trycka på en knappjävel många i riksdagiset tog för givet i åratal innan det fanns någon Jimmie Åkesson eller något SD i riksdagiset.
Citera
2026-09-18, 09:35
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Men dumjävel. Om SD stängs ute ur ett nytt kvittningssystem gäller inte det för dem. Då kommer de alltid ha 62 ledamöter på plats medans många i de övriga partierna skolkar mer.

Både du och MP har inte tänkt igenom det här ordentligt. Men det handlar väl bara om att få tillbaka rätten till att skolka från att trycka på en knappjävel många i riksdagiset tog för givet i åratal innan det fanns någon Jimmie Åkesson eller något SD i riksdagiset.

Okej, jag tror inte SD alltid kommer att ha 62 ledamöter på plats, med eller utan en överenskommelse. Snarare kommer väl de inte kunna begära att någon från de övriga partierna avstår från att rösta om de har någon frånvarande.
Citera
2026-09-18, 09:35
Medlem
Dr.Judensteins avatar
Horan Hirvonen är grundorsaken till den här soppan.
Plus sossarnas landsförräderi där de köpte Kackababbes röst mot miljarder till rövhålistan.
Citera
2026-09-18, 09:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Allard är en pajas han med i mångt och mycket.

"I mångt och mycket" tycks ju indikera att han är bättre än riksdagens ledamoter?
Citera
2026-09-18, 09:38
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Judenstein
Horan Hirvonen är grundorsaken till den här soppan.
Plus sossarnas landsförräderi där de köpte Kackababbes röst mot miljarder till rövhålistan.

De enda landsförrädarna i riskdagen är SD. Ett gäng snöflingor är ni, gråter över allt och alla, aldrig skådat ett mer patetiskt gäng människor.
Citera
2026-09-18, 09:39
Avslutad
Citat:
Okej, jag tror inte SD alltid kommer att ha 62 ledamöter på plats, med eller utan en överenskommelse. Snarare kommer väl de inte kunna begära att någon från de övriga partierna avstår från att rösta om de har någon frånvarande.

Du tror så mycket du så fort jag fått dig på reträtten.
Citera
2026-09-18, 09:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Därför att M, KD och L också tjänar på att kvitta mot det andra blocket så de inte behöver befinna sig i riksdagen när de har svårt att göra det.

Varför skulle det vara ett problem för dem att gå med på?
Rent matematiskt är ett kvittningssystem enbart en fördel för majoriteten. För den gruppen som är i minoritet innebär det att de förlorar alla omröstningar. Är alla på plats och röstar förlorar de, har de kvittat ut frånvarande förlorar de.

Men om man inte har ett kvittningssystem och några från majoriteten är frånvarande finns det möjlighet för minoriteten att vinna den omröstningen.

Ergo: Med kvittningssystem - minoriteten förlorar alltid. Utan kvittningssystem - minoriteten har en möjlighet att vinna ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in