Citat:
Ursprungligen postat av
To.Ivrig
Du kanske har missat det i tråden, men det läggs ganska mycket tid på att förstå vad en eventuell gärningsman kan ha begått för
tidigare brott.
Antar att du inte - för att förstå sammanhanget - scrollade för att läsa några inlägg längre bak (när du citerade tre av oss som sysslade med det igår kväll) och inte heller läste något inlägg framåt.
TV4 uppgav igår att den som nu har
anhållits misstänkt för våldtäkt är dömd tidigare, för bland annat
grov misshandel.
Jag skrev detta (tre inlägg efter det du citerade):
Citat:
Ursprungligen postat av
To.Ivrig
TV4 (17 sept):
"Det var i februari förra året som han, tillsammans med fyra andra killar, misshandlade en man i 30-årsåldern. Bland annat riktade de sparkar mot hans huvud när han låg ner."
Han ska ha dömts till 1,5 års fängelse.
[...]
Det kan väl inte vara den här incidenten?
(FB) Hässelby: Grov misshandel (2025-02-08)
I tråden om grov misshandel i Hässelby länkas till denna Expressen-artikel:
Expressen 2025-02-08
"Det pågår en polisinsats i ett bostadsområde i Hässelby i västra Stockholm sedan 03-tiden natten mot lördag.
– En man är skadad och något slags tillhygge har använts, säger vakthavande befäl vid polisen."
I Polisens händelsenotis (citeras i Hässelbytråden) uppges dock mannen ha varit i 40-årsåldern samt ha slagits med tillhygge.
Stämmer inte heller riktigt tycker jag, men i TV4-artikeln idag beskrivs ju misshandelsfallet ganska kortfattat.
Annars stämmer ju TV4s uppgift om tidpunkt (feb 2025). Hässelby ligger ju inte heller långt från Viksjö/Järfälla.
Rubriken på
TV4-artikeln igår är
"Tidigare våldsbrottsling anhållen för barnvåldtäkten i Järfälla".
Ingen i tråden har ännu hittat misshandelsdomen, som den för barnvåldtäkt misstänkte mannen ska ha dömts för 2025.
Citat:
Ursprungligen postat av
Connykrim
Så då letar du rätt få ett fall från andra sidan landet?
Då kan du lika gärna koppla ihop gm med nån misshandel i afrika också. Lika jävla långsökt.
- Det var inte jag som tipsade om ett fall av grov misshandel begånget i Småland
- Däremot läste jag självklart det tipset.
- Aktuell anhållen misstänkt för barnvåldtäkt ska ha varit
HVB-placerad någonstans i Sverige, därmed kan man kanske inte utesluta att mannens tidigare brott (finns fler) inte behöver ha skett i just Järfälla.
-
Mitt tips, som jag lyfte fram i det inlägget du nu kallar "
sprider skit", handlar om grov misshandel i feb 2025 i Hässelby, kanske bara sju km från Viksjö.
Citat:
Ursprungligen postat av
Connykrim
. trött på sånna som dig som bara sprider skit.
Gör mitt bästa för att skriva konsruktivt, tycker du det är skit så låt bli att läsa mina inlägg då.
Ska du kritisera mig förväntar jag mig att du läser på lite bättre. Du slösar min tid med dina slarviga kommmentarer.