2026-09-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Aha ok då fattar jag.
Svenska 2mg är vita avlånga stavar och har stämpeln U94.
Dom är beska (som alprazolam) och faller sönder lätt i munnen. Om det finns 2mg depå vet jag inte men det har funnits 3mg så mycket vet jag.

Men oavsett, om dom kom utan originalförpackning hade jag varit skeptisk.
Det är ju det enda som gör att stavar är dyra.
Är dom utan förpackning så hade jag hellre köpt ett 1000-p blå i blister för samma peng.

Nu håller jag på att sluta med bens. Har käkat det i snart ett år med kanske ett litet uppehåll på en vecka.

Sista halvåret så käkade jag nästan enbart Xanax stavar och väldigt många tycker väldigt olika ang kvaliteten på dom. Vissa älskar dom och säger att dom är långt bättre än ksalol medans andra inte ens vill köpa stavar för dom tycker ksalolen är så mycket bättre.

Men helt personligt så tycker jag att dom skiljer sig lite från varandra men båda funkar utan tvekan.

När jag började spåra ur lite så käkade jag mellan 5-10st stavar om dagen, så trappade ned så jag har legat på en halv stav om dagen senaste två veckorna. Mår inte på topp men jag överlever och man börjar komma tillbaks från bens dimman en del. Man börjar komma ihåg mer, tänker mer klart, gör mindre idiot saker och mitt tal blir mycket bättre.

Nu har min läkare gått med på att ge mig en relativt schysst nedtrappnings schema. Ska stabiliseras på 30-50mg stesolid om dagen och sen påbörja nedtrappningen i öppenvården där planen är att ta bort 5mg i veckan tills jag blir nollad.

Det kan förlängas nån vecka eller två som högst tror jag. Ska ta vara på det här och verkligen sluta med bens. Det suger att vara beroende och speciellt bens.
Citera
2026-09-13, 16:22
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Nu håller jag på att sluta med bens. Har käkat det i snart ett år med kanske ett litet uppehåll på en vecka.

Sista halvåret så käkade jag nästan enbart Xanax stavar och väldigt många tycker väldigt olika ang kvaliteten på dom. Vissa älskar dom och säger att dom är långt bättre än ksalol medans andra inte ens vill köpa stavar för dom tycker ksalolen är så mycket bättre.

Men helt personligt så tycker jag att dom skiljer sig lite från varandra men båda funkar utan tvekan.

När jag började spåra ur lite så käkade jag mellan 5-10st stavar om dagen, så trappade ned så jag har legat på en halv stav om dagen senaste två veckorna. Mår inte på topp men jag överlever och man börjar komma tillbaks från bens dimman en del. Man börjar komma ihåg mer, tänker mer klart, gör mindre idiot saker och mitt tal blir mycket bättre.

Nu har min läkare gått med på att ge mig en relativt schysst nedtrappnings schema. Ska stabiliseras på 30-50mg stesolid om dagen och sen påbörja nedtrappningen i öppenvården där planen är att ta bort 5mg i veckan tills jag blir nollad.

Det kan förlängas nån vecka eller två som högst tror jag. Ska ta vara på det här och verkligen sluta med bens. Det suger att vara beroende och speciellt bens.
Ja det suger verkligen att sluta.
Tog sista i söndags för 1v sen.
Körde en snabbnertrappning till 1mg.
Har gjort det så många gånger att jag borde komma ihåg hur det är men är förvånad att det inte vänder och blir bättre.
Men snart vänder det, det vet jag ju.
Lycka till med ditt.
Citera
2026-09-13, 20:01
Medlem
Är det torka just nu eller? Är med i massa grupper på signal och Messenger men knappt några säljer 1000pck blå utan det är mest kartvis. Har något stort beslag på blå gjorts nyligen eller?
Citera
2026-09-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Är det torka just nu eller? Är med i massa grupper på signal och Messenger men knappt några säljer 1000pck blå utan det är mest kartvis. Har något stort beslag på blå gjorts nyligen eller?

Finns lika mycket som vanligt. Finns både Xanax stavar och ksalol
Citera
2026-09-14, 17:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Prisfrågor tas i (FB) Den stora "Vad kostar piller/droger?"-tråden (Prisfrågetråden) II /OT raderat.
Citera
2026-09-17, 18:00
Avstängd
Ksalol och starksprit. Förstärker spriten effekten av ksalol?
Citera
2026-09-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsmrll
Ksalol och starksprit. Förstärker spriten effekten av ksalol?

Ja alkohol förstärker effekten!
Citera
2026-09-17, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roar321
Ja alkohol förstärker effekten!

Jag tog nämligen 1mg ksalol men känner inget förutom trötthet. Har dessutom ingen tolerans.

Har lyrica på recept.
Citera
2026-09-17, 20:27
Medlem
Citat:
Jag tog nämligen 1mg ksalol men känner inget förutom trötthet. Har dessutom ingen tolerans.

Har lyrica på recept.

Man känner inte så mkt mer än trötthet och kanske lite lugn av 1mg. Ta det lite försiktigt med att blanda med alkohol.
Citera
2026-09-17, 20:41
Avstängd
Citat:
Man känner inte så mkt mer än trötthet och kanske lite lugn av 1mg. Ta det lite försiktigt med att blanda med alkohol.

Vad kan hända om det blandas med alkohol?
Citera
2026-09-18, 08:10
Medlem
Citat:
Vad kan hända om det blandas med alkohol?

Om man dricker mkt och blandar med hög dos benzo så kan andningen upphöra i absolut värsta fall. Men annars så kan man göra bort sig och få minnesluckor.
Citera
2026-09-18, 10:33
Avstängd
Citat:
Om man dricker mkt och blandar med hög dos benzo så kan andningen upphöra i absolut värsta fall. Men annars så kan man göra bort sig och få minnesluckor.

Okej, tack för svar.
Jag tog bara 1mg ksalol och ett par glas likör.
Förväntade mig att få betydligt mer effekt av 1mg ksalol, blev bara trött och lugn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in