2026-09-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här är de nya handlingar som inkom i går och i dag till domstolen:

Nacka TR B 246-26 - kompletteringar
https://pixeldrain.com/l/yHcGMaH3
Gazal Seberian ska vittna..samma donna som låg runt med han som var gift som det stod om i pressen ( minns inte hans namn).Han betalade hennes taxiresor efter deras träffar i övernattningslägenheten genom Sd.Han blev ju utesluten och Gazal försvann från Sd Stockholm stad..sickna lirare.Bylund är gift sedan ett par år med en yngre blondin.
Citera
2026-09-17, 02:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Gazal Seberian ska vittna..samma donna som låg runt med han som var gift som det stod om i pressen ( minns inte hans namn).Han betalade hennes taxiresor efter deras träffar i övernattningslägenheten genom Sd.Han blev ju utesluten och Gazal försvann från Sd Stockholm stad..sickna lirare.Bylund är gift sedan ett par år med en yngre blondin.
Gazal Seberian äkte åtminstone taxi och körde inte själv bil när hon var påverkad.

Hon ska tydligen vara något slags expertvittne om just kokainbiten, så då är det bra med någon som har lite "hands on erfarenhet" av det.

GS kanske kommer att berätta om okända tusenlappar och zippåsar med vitt pulver hon hittade i handväskan efter dessa besök du skriver om?

Obs! Att detta är mina egna spekulationer och att de inte bygger på kända fakta.
Citera
2026-09-17, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Gazal Seberian äkte åtminstone taxi och körde inte själv bil när hon var påverkad.

Hon ska tydligen vara något slags expertvittne om just kokainbiten, så då är det bra med någon som har lite "hands on erfarenhet" av det.

GS kanske kommer att berätta om okända tusenlappar och zippåsar med vitt pulver hon hittade i handväskan efter dessa besök du skriver om?

Obs! Att detta är mina egna spekulationer och att de inte bygger på kända fakta.

Kanske tips om det "snortrör" som är bäst-i-test!
Citera
2026-09-18, 05:52
Medlem
ursprungligens avatar
Nu är Pundarkatja ute och vevar i media om råttan igen. Nu har knarktanten startat en egen pod tydligen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/katja-nyberg-slar--tillbaka-kring-rattan-/

I väntan på rättegången har Katja Nyberg startat en podd där hon beskriver hur hon upplevt tiden efter den 28 december förra året, då hon kom körande i en annan fil och mejade ner trafikskyltar vid ett övergångsställe på Värmdö.
.....
– Ett exempel som jag fortfarande har svårt att förstå är uttalandet om djuret vid olyckan. Innan jag ens hade blivit delgiven misstanke kommenterades det offentligt att det skulle ha varit en råtta som sprang ut på vägen. Jag minns att jag tänkte: ”Varför säger man ens det?”. ”Hur kan någon annan veta exakt vad jag såg i det ögonblicket?”. Men vet ni vad? Egentligen, vad fan spelar det för roll?, säger Nyberg.
.....
I samband med att Expressen kunde avslöja att ett ögonvittne tillkommit i utredningen rapporterades det att Katja Nyberg har sagt i förhör att hon väjde för ”någon räv eller råtta”.
Man tänker ju närmast på barnen, stackars Katjas vuxna barn att ha en knarkarmamma som beter sig som Katja gör!
Citera
2026-09-18, 06:36
Medlem
Ja. En usel människa detta. Ingen som ska komma i närheten av andra jobb än Biltema.

Citat:
Nu är Pundarkatja ute och vevar i media om råttan igen. Nu har knarktanten startat en egen pod tydligen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/katja-nyberg-slar--tillbaka-kring-rattan-/

I väntan på rättegången har Katja Nyberg startat en podd där hon beskriver hur hon upplevt tiden efter den 28 december förra året, då hon kom körande i en annan fil och mejade ner trafikskyltar vid ett övergångsställe på Värmdö.
.....
– Ett exempel som jag fortfarande har svårt att förstå är uttalandet om djuret vid olyckan. Innan jag ens hade blivit delgiven misstanke kommenterades det offentligt att det skulle ha varit en råtta som sprang ut på vägen. Jag minns att jag tänkte: ”Varför säger man ens det?”. ”Hur kan någon annan veta exakt vad jag såg i det ögonblicket?”. Men vet ni vad? Egentligen, vad fan spelar det för roll?, säger Nyberg.
.....
I samband med att Expressen kunde avslöja att ett ögonvittne tillkommit i utredningen rapporterades det att Katja Nyberg har sagt i förhör att hon väjde för ”någon räv eller råtta”.
Man tänker ju närmast på barnen, stackars Katjas vuxna barn att ha en knarkarmamma som beter sig som Katja gör!
Citera
2026-09-18, 17:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kanske tips om det "snortrör" som är bäst-i-test!
Nu kan det väl faktiskt vara så att det avklippta sugröret skulle användas som blompinne till ganska korta växter?

Skrev inte någon mycket insatt människa något om "blomsternäring" i tråden? Det kan tyda på ett odlarintresse hos Katja?

Det kan finnas helt naturliga förklaringar till det avklippta sugröret faktiskt.
Citera
2026-09-18, 17:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja. En usel människa detta. Ingen som ska komma i närheten av andra jobb än Biltema.

Vad ska Katja jobba med på Biltema?

Vad gör henne kvalificerad till detta jobb?
Citera
2026-09-18, 18:01
Medlem
Av
hans yttrande framgår att han och Katja Nyberg åberopar vittnesförhör med
Ghazal Saberian* och Patricia Pettersson.* Ingen av dessa personer är hörda
under förundersökningen. Dessa båda personer måste höras av oss
innan de kan höras inför tingsrätten.

*det här luktar karaktärsbevisning - något som man håller på med i USA
men som här har ett minimalt värde men har visst värde i påföljdsfrågan-
har Katja o hennes advokat insett att det blir fällande dom?

Vidare har Martin Orler inkommit med ett sakkunnigutlåtande som lämnats av
professor Luke Odell. Detta utlåtande måste toxikologerna vid Rättsmedicinalverket
yttra sig över då det har betydelse för målet

Åklgaren är smart - han tillåter inte att vittnen ska dyka upp som gubben-i-lådan
o bara veta bevistemat.

Luke Odell påstår i sitt utlåtande att det bara är hans privata opinion han redovisar
och inte faktultetens/institutions där han är anställd,

Även här är åklagaren smart o åberopar institutionell o inte privata undersökningar
eller opinioner utan vetenskapliga expertisa fakta
Citera
2026-09-18, 19:06
Medlem
ursprungligens avatar
Jag har ny lyssnat på Katjas svamliga podd.

Jag känner mig lättad att råtta klarade sig utan skador när Katja mejade ned hela övergångsstället.

Katja är väldigt fokuserad på sig själv och förstår fortfarande inte vad som hänt, varför hon är misstänkt och hur media kan skriva om henne då hon inte blivit delgiven några misstankar om brott, eller om hon faktiskt blivit delgiven misstankar o brott. Det är lite oklart.

Kul ändå att Katja ser fram emot rättegången ännu mer än vad vi gör.

Ett sätt för Katja att försöka förstå vad hon är misstänkt för kan väl vara att be hennes advokat förklara det för henne?

Det blir spännande att se hur det går när Katja provar rättsväsendet som åtalad och dömd. Om hon vill berätta om denna upplevelse efter rättegången får vi se.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-09-18 kl. 19:09.
Citera
2026-09-18, 21:09
Medlem
Trolleholm702s avatar
Varför lyssnade jag ens på hennes dumma podd? Ja, som någon skrev- bara svammel.
Det är hack i skivan på den alltså, samma saker om och om igen.. dömd i media och av allmänheten bla bla. Ingenting om något som faktiskt spelar roll-typ VAD hände?
Det enda som är bra är att man kan kommentera och att häxan tycks svara på kommentarer, än så länge har hon iaf svarat på en.

https://www.youtube.com/watch?v=Jbfuev9NWSk
Citera
2026-09-19, 23:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Varför lyssnade jag ens på hennes dumma podd? Ja, som någon skrev- bara svammel.
Det är hack i skivan på den alltså, samma saker om och om igen.. dömd i media och av allmänheten bla bla. Ingenting om något som faktiskt spelar roll-typ VAD hände?
Det enda som är bra är att man kan kommentera och att häxan tycks svara på kommentarer, än så länge har hon iaf svarat på en.

https://www.youtube.com/watch?v=Jbfuev9NWSk
Katja avslöjar faktiskt i podden att hon övervägt att varumärkesskydda sitt eget namn.

KnarkKatja®, PundarKatja®, KokainKatja®, Knarkpaddan®.
Citera
2026-09-22, 00:37
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

.....
.....

Hon vill ha lyckta dörrar och att media håller sig på mattan för detta är känsligt för hennes familj ?

Men om det här med podden stämmer så förstår jag inte vad som är känsligt ;-)

Hon vill väl kanske ha ensamrätt på intäkterna ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in