2026-09-17, 23:27
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, C vill ha "den breda mitten", vilket innebär C, S, Mp och L
Det räcker inte till det heller, så Kd krävs som underlag. Att få med Kd när både C och L ingår i en sådan regering är inte omöjligt.
Regeringsalternativet C+S+MP+L+KD skulle visserligen ha tillräckligt många mandat, men jag tror inte det alternativet är särskilt troligt. L har just genomgått ett val där hälften av deras faktiska väljare bestod av stödröster från M som bara röstade på L för att de ville att Ulf ska få fortsätta som statsminister. Att belöna dessa genom att rösta fram Magdalena som statsminister vore ganska magstarkt. Inte otänkbart, men tämligen osannolikt om du frågar mig. Att KD skulle gå över till att rösta på S är kanske inte fullt så osannolikt, men att få både L och KD att gå över till team Magda samtidigt är, enligt min ödmjuka uppfattning, mindre sannolikt än att C går över till team Ulf.
Citera
Medlem
Både centerpartiet och vänsterpartiet är två avskyvärda partier som det är helt oförståeligt att folk röstar på. Men jag måste ändå ge vänsterpartiet rätt här, att anta att man kan bilda regering utan att samtala med V när de har kongressbeslut på att de fäller alla regeringar de inte sitter i är helt sjukt. Framför allt är det respektlöst mot väljarna och demokratin att försöka regera på röster som i så fall inte får komma till tals. Hoppas det blir ett nyval, 2026 är nyvalets år.
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Vi får väl se, C är ju den stora Huvudvärken för både Vänsterblocket och nu Högern givet det Parlamentariska läget.

Kan Kd och L få inflytande i en "Samlingsregering" så varför inte?
Av helt uppenbara skäl så kommer inte KD + L att regera med V istället för med C.
Citera
2026-09-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Snarare lär Maggan göra ett försök att bilda regering med C och Mp, och samarbeta med Kd och L för att få dessa med i ett underlag.

Det är väl det troligaste utfallet, jag kan inte se Kd regera ihop med S. Däremot kan ju Ebba få till en nationalisering av sjukvården, tex, och därför låta bli att fälla regeringen.

KD-ledaren och S-Maggan kommer både från Uppsala, bor där också verkar det som. Magda känns som att hon har mycket mer gemensamt med henne än med V, helt klart. Det är inte alls otänkbart med samarbete mellan KD och S med tanke på de rätt nära sympatierna. Kommer man från samma stad, speciellt som en mellanstor svensk stad, så har man automatiskt väldgit mycket gemensamt.
Citera
2026-09-17, 23:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Regeringsalternativet C+S+MP+L+KD skulle visserligen ha tillräckligt många mandat, men jag tror inte det alternativet är särskilt troligt. L har just genomgått ett val där hälften av deras faktiska väljare bestod av stödröster från M som bara röstade på L för att de ville att Ulf ska få fortsätta som statsminister. Att belöna dessa genom att rösta fram Magdalena som statsminister vore ganska magstarkt. Inte otänkbart, men tämligen osannolikt om du frågar mig. Att KD skulle gå över till att rösta på S är kanske inte fullt så osannolikt, men att få både L och KD att gå över till team Magda samtidigt är, enligt min ödmjuka uppfattning, mindre sannolikt än att C går över till team Ulf.
Jag håller med dig, men det är ändå L vi talar om. Och ser det mörkt ut kan man ju bara byta fot ett år innan nästa val.

Sd borde kickat L ur riksdagen 2022, innan valet. Det är helt omöjligt att lita på det partiet.

Edit:
Angående C, så kommer de absolut aldrig återuppliva alliansen om denna kräver stöd av Sd.
Senast redigerad av LadySweden 2026-09-17 kl. 23:34.
Citera
2026-09-17, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det är C som är Hitler, TANDTROLLET, i sin äkta nazistiskt "härliga anti-kommunistiska" iver. Exakt så är de, TYSKAR OCH NAZISTERNA. Säg inte till mig vad jag ska skriva eller tycka, lowlife!

Lowlife? Lugn nu pajas. Börja inte veva med dina fina målade naglar.

(Jag skyddar ögon), om någon missade det.

Aja back to the topic fucker, varför är C Adolf?

Varför leker du smart och är AFS?
Citera
2026-09-17, 23:39
Medlem
badbollen3s avatar
V säger att de inte är intresserade av att diskutera sakpolitik förrän den nya regeringen är på plats.

C låter hälsa att de inte kommer att ha några samtal med S sålänge som V inte ger upp sitt krav om ministrar.

Oavsett hur den biten går, så kommer vi att få en ny (?) talman. Tidö lär väl föreslå Norlén igen, förutsatt han vill förstås. Oppositionspartierna kan väl inte ens komma överens om det skulle jag tro. Men gör de det så blir det ju någon rookie jämfört med Norlén som har varit med i sånt här förr. Han bör ju ha förtroende även hos C och det krävs ju bara att 2 ledamöter från C bryter någon ev. partilinje att rösta på S alternativ.

och jag vill minnas att ett ev. extra val kan hållas tidigast 3 månader efter det ordinarie valet. Eller är det från när det annonseras? jag kommer inte ihåg.
Citera
2026-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Lowlife? Lugn nu pajas. Börja inte veva med dina fina målade naglar.

(Jag skyddar ögon), om någon missade det.

Aja back to the topic fucker, varför är C Adolf?

Varför leker du smart och är AFS?

C-människan, häxan tillika Tandtrollet är Adolf därför att det är just så han gick på mot bolsjevik-judarna, din käre Adolf. "kommunisterna ska utrotas, förintas" och det lyckades han ju nästan med också.

Att vara så dogmatiskt anti-kommunistisikt som ärkefittan Elisabet Tand Lindquvst är, ja, då är det svårt att inte folk associerar till Hitler och nazism för det var exakt så de betedde sig. Enligt nazisterna skulle alla kommunister utrotas. Hela detta narrativ spinner din idol NAZI-fittan ELizzzzabeth vidare på. Det är så att man kräks!

Hon är svinäcklig och försöker att håna och förnedra V bäst hon kan. Grejen är att - efter vissa efterforskningar - visar sig detta inte vara första gången som Elisabet Tand Lindqvist sår dålig stämning och gör sig omöjligt. Fallet Skärgårdsstiftelsen är illustrativt. Hon är nog den mest hatade personen i Stockholms skärgård, efter det, haha. Andra fall. Norrlandskommuner. I fall efter fall har den människan gjort bort sig. Nu kommer hon ut som något slag "nazistisk" dogmatisk anti-kommunist och tror att det ska gå hem i stugorna. Jag hoppas ej.
Citera
2026-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
KD-ledaren och S-Maggan kommer både från Uppsala, bor där också verkar det som. Magda känns som att hon har mycket mer gemensamt med henne än med V, helt klart. Det är inte alls otänkbart med samarbete mellan KD och S med tanke på de rätt nära sympatierna. Kommer man från samma stad, speciellt som en mellanstor svensk stad, så har man automatiskt väldgit mycket gemensamt.
Magda bor i Nacka utanför Sthlm.
Citera
2026-09-17, 23:44
Avstängd
Citat:
C-människan, häxan tillika Tandtrollet är Adolf därför att det är just så han gick på mot bolsjevik-judarna, din käre Adolf. "kommunisterna ska utrotas, förintas" och det lyckades han ju nästan med också.

Att vara så dogmatiskt anti-kommunistisikt som ärkefittan Elisabet Tand Lindquvst är, ja, då är det svårt att inte folk associerar till Hitler och nazism för det var exakt så de betedde sig. Enligt nazisterna skulle alla kommunister utrotas. Hela detta narrativ spinner din idol NAZI-fittan ELizzzzabeth vidare på. Det är så att man kräks!

Hon är svinäcklig och försöker att håna och förnedra V bäst hon kan. Grejen är att - efter vissa efterforskningar - visar sig detta inte vara första gången som Elisabet Tand Lindqvist sår dålig stämning och gör sig omöjligt. Fallet Skärgårdsstiftelsen är illustrativt. Hon är nog den mest hatade personen i Stockholms skärgård, efter det, haha. Andra fall. Norrlandskommuner. I fall efter fall har den människan gjort bort sig. Nu kommer hon ut som något slag "nazistisk" dogmatisk anti-kommunist och tror att det ska gå hem i stugorna. Jag hoppas ej.

Bra där kompis!
Citera
2026-09-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Då har ju C definitivt gjort bort sig för svenska folket för all framtid.

Så sent som på valnatten så stod det 2 självsäkra centerpartister som blev intervjuade och sa självsäkert
- Vi kommer aldrig släppa fram en regering där V ingår, vi Centerpartiet är inte som Liberalerna, vi håller det vi lovar.

Det var två snorvalpar som intervjuades.

Men det som talar mot min teori är att c sitter med alla trumf på handen. De kan hota Magda med att gå över till Tidö.
Citera
2026-09-17, 23:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Det var två snorvalpar som intervjuades.

Men det som talar mot min teori är att c sitter med alla trumf på handen. De kan hota Magda med att gå över till Tidö.
Här är det viktigaste:
S föredrar C framför V. Speciellt när V bevisligen börjat sno åt sig av S nya kärnväljare i invandrargrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in