2026-09-17, 21:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Men plebejerna fortsätter att slita och knåpa på. Det kanske blir bättre snart!

Har du fortfarande tillit till myndigheterna och staten i denna fråga?
Litar du på dem?

Litar noll på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det jag tycker är märkligt är att i princip alla val i Europa de senaste 10-15 (?) åren är så extremt jämna. Detta trots att vi lever i så oroliga tider där allt är upp och ner och man kan se i alternativa medier att det folkliga missnöjet växer enormt.

Det är jämnt för att folk ska inbillas att det finns en chans om man håller sig till systemet.

Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Ta en titt på länder där valfusk sker på riktigt. Där är det inte jättejämnt, välbevakat, utdragna talmansrundor och maktdelning mellan 4 olika partier.

Resultatet i detta val är ju inte enhälligt positivt för något parti, så vilka partier skulle ligga bakom fusket? Sossarna som gjort sitt sämsta val i modern tid och måste förhandla med 2 partier man helst inte vill se i regeringen alls? Moderaterna som förlorar makten?

Kanske snarare att inte ha SD på 30% eller AfS på 10%. Vad 7K landar på är sak samma eftersom det viktigaste är lyda globalisterna och fortsätta ösa in invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Den dagen som man använder EN valsedel för samtliga partier, och sen en dator som direkt registrerar rösten. Den dagen kommer vi se om det här stämmer.
Man kan ju räkna upp antalet röster för vänstersidan med antalet invandrare som kommer, minus dom som inte går och röstar då såklart.
(Att den kan registreras även när den ligger kvar i kuvertet, inte synligt för den som hanterar rösten, men för datorn).

Och Dominionsrösträknarmaskiner...?

Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Med Jimmy Åkesson i huvudrollen fram tills nyligen.Han spelar en dödsknarkarrasist men hans egentliga uppgift var att samla de destruktiva krafterna inom svenska väljarkåren på ett ställe för att senare splittra på dem lättare.

Han är köpt.
Citera
2026-09-17, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske snarare att inte ha SD på 30% eller AfS på 10%. Vad 7K landar på är sak samma eftersom det viktigaste är lyda globalisterna och fortsätta ösa in invandrare.
Varför skulle man låta SD öka enormt i varje riksdagsval från partiets grundande för 38 år sedan fram tills idag, för att sedan låta partiet landa hack i häl med landets näst största parti? Det låter som en helt unik metod för att krossa politisk opposition, särskilt med tanke på att denna sammansvärjning då skulle ha svingat upp SD till näst största parti i förra valet och släppt in dem i regeringssamarbetet. En väldigt generös och innefektiv sammansvärjning mot SD, samtidigt som samma makter (enligt dig) håller nere AfS på under en procent i val efter val? Du tycker inte själv att det låter lite verklighetsfrånvänt?
Senast redigerad av BrotherClark 2026-09-17 kl. 22:03.
Citera
2026-09-17, 22:23
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det gick ner från 33,000 till 24,000 i skillnad när de började räkna utlandsröster, sen pang upp till 44,000 i skillnad med ett hundratal valdistrik kvar att räkna.

Så plötsligt hittade de 20,000 utlandsröster som alla röstade på det rödgröna helvetet.

Tror vi på det?
solklart fusk,ett år minns jag det blev samm utgång fast med SDs röster men då blev det avbrott i valvakan och när sändningen återupptogs så var utfallet likadant de gick ner oväntat mycket
Citera
2026-09-17, 22:55
Medlem
Ett stort njaa, det vete fåglarna om valresultatet stämmer. Väljarna har haft från den 26 augusti till 13 september kl. 20.00 på sig att rösta. Men så helt plötsligt var det sådan kö utanför flera vallokaler att man tydligen haft fortsatt öppet för väljarna efter 20.00.

Hur många väljare har röstat efter kl. 20.00 i söndags? Räknas röster efter det att lokalen och valet är slut? Det är tydligen i flera kommuner som man har haft köer med väljare efter 20.00.

Röstade själv den 29 augusti och hoppas att min förtidsröst räknats.
Citera
2026-09-17, 23:19
Medlem
Citat:
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Litar du på dem?

Det är rätt - man ska vara skeptisk. Ifrågasätta och vara kritisk.
Det är väldigt mycket lättare att fuska när det har datoriserats. Den som sitter på dataprogrammet kan vrida och trixa.
Det borde vara lag på att oberoende valobservatörer gör stickkontroll och kontrollräknar ett antal distrikt! För Hand !
Citera
2026-09-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ett stort njaa, det vete fåglarna om valresultatet stämmer. Väljarna har haft från den 26 augusti till 13 september kl. 20.00 på sig att rösta. Men så helt plötsligt var det sådan kö utanför flera vallokaler att man tydligen haft fortsatt öppet för väljarna efter 20.00.

Hur många väljare har röstat efter kl. 20.00 i söndags? Räknas röster efter det att lokalen och valet är slut? Det är tydligen i flera kommuner som man har haft köer med väljare efter 20.00.

Röstade själv den 29 augusti och hoppas att min förtidsröst räknats.

Ja, rösterna räknas inte föränn alla väljare har lämnat och man bryter upp valurnan, man får lov att ställa sig i kön senast kl 20. Var själv röstmottagare och då satt vi till midnatt och räknade. Förtidsrösterna kommer med post till vallokalen under söndagen och skrivs in i röstlängden. Om någon har både förtidsröstat och ångerröstat så gälls inte förtidsrösten. Annars släpps de ner i samma urna och vi räknar allt tillsammans.
Citera
2026-09-18, 00:07
Medlem
Vallys avatar
Fusk!

Vi behöver digital röstning med bank id. Liter inte på processen.
Citera
2026-09-18, 01:02
Medlem
Tervulls avatar
Absolut inte. Det var ju rapporterats om att valsedlar fattats och att folk som skulle rösta inte fick rösta för att det var buggar i systemet som sa att de redan hade röstat. Flera tusen utlandsröster försvann och alla vet ju att det ofta är majoritet på högern från utlandsrösterna.
Citera
2026-09-18, 02:26
Medlem
Citat:

Litar du på dem?
Jag tycker faktiskt att röstkontrollen verkade seriös åtminstone där jag röstade. Två klart fina idrottande ungdomar fick ta hand om mina röster under visst överseende av lite äldre. Här kändes det faktiskt seriöst. Tror inte på något här iallafall.
Citera
2026-09-18, 11:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Varför skulle man låta SD öka enormt i varje riksdagsval från partiets grundande för 38 år sedan fram tills idag, för att sedan låta partiet landa hack i häl med landets näst största parti? Det låter som en helt unik metod för att krossa politisk opposition, särskilt med tanke på att denna sammansvärjning då skulle ha svingat upp SD till näst största parti i förra valet och släppt in dem i regeringssamarbetet. En väldigt generös och innefektiv sammansvärjning mot SD, samtidigt som samma makter (enligt dig) håller nere AfS på under en procent i val efter val? Du tycker inte själv att det låter lite verklighetsfrånvänt?

Ponera att man tar 1000 röstkuvert på måfå i tusentals valdistrikt och lägger ner 1000 röstkuvert som man vet inte innehåller SD och numera Afs. De 1000 man lägger ner är kanske 50/50 på de borgerliga blocken om två stycken i maskopi är med på det. När man vet vilken otrolig aktivism och ohederlighet det är bland PK så att utesluta att det skulle kunna gå till så är ointelligent.

När jag var ung och satt i vallokal och som rösträknare kunde ordförande i vallokalen fuskat precis hur mycket han ville. Han talade om när vi skulle på lunch och ta paus osv. Även när jag var där öppnade han lådan med valkuverten och buntade ihop dem 50 och 50 med gummiband. Går fortare när vallokalen stänger att räkna sa han. Jag har tänkt på det där mycket under årens lopp. Han kan ha allt förberett, folk är på lunch och på wc osv och han kan byta ut buntar om 50 precis hur snabbt som helst. Han har redan förberett oss andra på att han buntar för att det ska gå fortare. Det där är bara ett sätt. Förtidsrösterna ligger väl i plomberade lådor. Vem är det som säger att man inte kan fejka en plombering eller den som ska kolla plomberingen är med på det. Har man jobbat ett tag kan man garanterat komma på hur många sätt som helst. Vi har haft åtskilliga (hundratals?) fall där folk redan är avprickade som att de röstat. Vad är det som säger att man inte bockat av någon man inte trodde skulle komma och lagt i valkuvert för dennes räkning? Vad är det som säger att det enbart är de fall som upptäcks som är de enda? Med ca 6000 valdistrikt räcker det med 10 fusk per distrikt i snitt för att avgöra årets val.
Citera
2026-09-18, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ponera att man tar 1000 röstkuvert på måfå i tusentals valdistrikt och lägger ner 1000 röstkuvert som man vet inte innehåller SD och numera Afs. De 1000 man lägger ner är kanske 50/50 på de borgerliga blocken om två stycken i maskopi är med på det. När man vet vilken otrolig aktivism och ohederlighet det är bland PK så att utesluta att det skulle kunna gå till så är ointelligent.

När jag var ung och satt i vallokal och som rösträknare kunde ordförande i vallokalen fuskat precis hur mycket han ville. Han talade om när vi skulle på lunch och ta paus osv. Även när jag var där öppnade han lådan med valkuverten och buntade ihop dem 50 och 50 med gummiband. Går fortare när vallokalen stänger att räkna sa han. Jag har tänkt på det där mycket under årens lopp. Han kan ha allt förberett, folk är på lunch och på wc osv och han kan byta ut buntar om 50 precis hur snabbt som helst. Han har redan förberett oss andra på att han buntar för att det ska gå fortare. Det där är bara ett sätt. Förtidsrösterna ligger väl i plomberade lådor. Vem är det som säger att man inte kan fejka en plombering eller den som ska kolla plomberingen är med på det. Har man jobbat ett tag kan man garanterat komma på hur många sätt som helst. Vi har haft åtskilliga (hundratals?) fall där folk redan är avprickade som att de röstat. Vad är det som säger att man inte bockat av någon man inte trodde skulle komma och lagt i valkuvert för dennes räkning? Vad är det som säger att det enbart är de fall som upptäcks som är de enda? Med ca 6000 valdistrikt räcker det med 10 fusk per distrikt i snitt för att avgöra årets val.
Det här förklarar ingenting av det jag frågade om. Dessutom framstår dina uppgifter som spekulationer och antaganden och hade tjänat på en trovärdigare källa/referens än dina egna anekdoter.
Citera
2026-09-18, 12:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det här förklarar ingenting av det jag frågade om. Dessutom framstår dina uppgifter som spekulationer och antaganden och hade tjänat på en trovärdigare källa/referens än dina egna anekdoter.

Har du själv suttit vallokal och tagit emot och räknat röster? Antingen vet du inte hur det går till eller så låtsas du att valet är 100% säkert. Jag tog upp hur enkelt det skulle kunna gå att fuska och jag har själv sett det.

Jag svarade visst på din fråga men du kan uppenbarligen inte tänka i flera led. Byter man ut 10-20% godtyckligt ur valsedlarna och lägger i exakt samma mängd valsedlar där man vet att SD och nu kanske AfS inte finns så kan man hålla dem nere utan att styra exakt med hur mycket. Det krävs inte särskilt många inblandade. Det var ju i någon valkrets för något eller några val sedan där L fick +90% av rösterna och man skyllde på att det var klanröster. Man ursäktade också det hela med att det inte påverkade utgången. Hur vet vi det? Att tro att det inte fuskas i valen så är man riktigt naiv eller bakom flötet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in