Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Jag har precis sett Anjos live och är så jävla äcklad av de (tack och lov fåtalet) skeva och besatta individer som härjar omkring 24/7 på YT och sociala medier. Tänkte först att hur är det ens möjligt att vara så jävla skev i skallen, men kom på att om jag utgår ifrån att det är samma typ av sär som härjar härinne så faller pusselbitarna på plats.
Min slutsats är följande:
Det här är resultatet av när parasociala relationer skapas i en mycket sjuk hjärna och när offret/kändisen inte besvarar inviterna blir det kortslutning i den. Stalkern (ja, det ÄR rätt benämning) inbillar sig att kändisen är skyldig den något och börjar i rent hämndbegär att aktivt kartlägga kändisen. Vi snackar manisk besatthet under all vaken tid, från senaste timmens händelser till irrelevant historik (inlägg, bilder, videos etc.).
I den skeva skallen kokas fakta ner till rena fantasier och önsketänkande. Vidare projicerar den sina egna misslyckanden på kändisen, dvs i den skeva hjärnan är det såklart kändisen som är värdelös, fattig, oälskad och utan någon sysselsättning. Det är även kändisen som är besatt av stalkern och vill förstöra dennes liv. Det är här stalkerns sjuka avvikelser förs över på kändisen (räkna med att det den anklagar kändisen för är vad den själv känner/tänker/agerar ut).
I verkligheten är den skeva stalkerns liv redan förstört/meningslöst medan kändisen lever sitt liv precis som vanligt. Vilket alla, med all önskvärd tydlighet, ser -men tyvärr fixar inte den skeva hjärnan att processa den logiken.
I detta fall har störda individer gått ihop (vissa i sitt eget namn) för att försöka cancla kändisen genom att spy ut sina skevheter/avvikelser i YT-streams och videos, i diverse forumtrådar och i kommentarsfält på sociala medier. De agerar även ut under multipla fejkkonton för att ge intryck av att de är många fler.
Det jag bevittnar här är ickefungerande individer (både psykiskt, fysiskt och emotionellt) som lever i bokstavlig misär -vilket de hanterar genom desperat verklighetsflykt.
De inbillar sig själva, samt övertygar varandra, om att de gör något normalt och bra. I själva verket är de definitionen av antihjältar som lever i en empatilös bubbla/ekokammare av mörker och oresonligt hat.
Det hela bör såklart vara föremål för rättslig utredning, stalking är olagligt i Sverige.
Jupp. För det kan absolut inte vara en reaktion på Jockibois och Anjos egna beteenden och på hur de stalkat, förtalat och aktivt försökt förstöra människors liv.
Det är helt omöjligt att det kan handla om människor som tröttnat på det och anser att de gått över alla anständighetens gränser. Jockiboi för egen del i parti och minut, och Anjo när han vevande med tassar och svans försöker försvara och legitimera Jockibois beteende.
Helt omöjligt känner jag ... jupp serru...