2026-09-17, 20:44
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/kultur/malin-ullgren-forst-nar-sd-backade-forstod-jag-hur-radd-jag-varit/

Jag har då inte märkt något av denna räddsla. Har ni? Folk i offentligheten har ju hela tiden orätt kastat skit på SD.
Det krävs en särskild sorts typ för att bli kulturjournalist på DN. Det handlar om folk som lever i en fantasivärld. Kan tänka mig ryggdunkningarna. ”Bra skrivet Malin, det känns äntligen som det är 1945 igen.” Arnstadnivå.
Citera
2026-09-17, 21:19
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahaha så du kan inte ens komma med ett enda exempel.. du bevisar ju endast HELA min poäng 😂
Hela flashback är ett exempel.
Citera
2026-09-17, 21:20
Medlem
Malin Ullgren har ju någon slags psykos. Rätt fascinerade hur långt ifrån verkligheten dessa människor är. De har intalat sig själva att SD kommer slå sönder rutor och släpa ut muslimer på gatan och att Malin kommer gömma Mohammed på vinden när SD-soldaterna söker genom bostäder. Malin & Co tycks genuint tro att det är vi andra som helt enkelt är naiva. Rätt skrämmande.
Citera
2026-09-17, 21:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hela flashback är ett exempel.

Hahahahahahha
Älskar att du är så jävla tappad att du inte ens kan komma med något konkret. Vilket är precis det jag försöker bevisa.

Alltid samma visa.
Citera
2026-09-17, 22:10
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det är ganska tydligt att Malin Ullgren skriver ur sitt eget perspektiv. Till exempel fanns hon med på en dödslista.
En sen höstkväll ringde min chef och så snart jag såg hans namn på displayen anade jag vad det handlade om. Under dagen hade det rapporterats i medierna om psykiatrisamordnaren Ing-Marie Wieselgrens mördare, en terrormisstänkt högerextremist, som hade en lång lista över bland annat journalister och politiker han ville döda eller som i alla fall skulle katalogiseras som landsförrädare och fienden.
...
Jag blev inte hysterisk, jag började inte gråta, jag tog in informationen om att jag stod på listan, hur tidningen hanterade saken och att jag naturligtvis skulle få det stöd som krävdes – även om själva faran verkade begränsad, eftersom mannen satt i häkte och jag bara var en av hundratalet andra.

Haha. Ja hon är en variant av Ali Esbati helt enkelt.

Ali Esbati var på Utoya när Breivik gjorde sin räd men han slank dessvärre undan.

Malin Ullgren var i Almedalen när Wieselgrens mördare var där men även hon slank undan.
Citera
2026-09-17, 22:11
Medlem
Jag reagerade också på den. Känns sådär typiskt passiv-aggressivt och snipigt som vänsterkvinnor ofta håller på. Nej, SD är inga monster, vi är helt vanliga människor som bara vill reglera vissa saker som tidigare tidigare inte hanterats på ett ansvarsfullt sätt. Vi vill inte ha något fjärde rike, bara normalitet och pragmatism.
Citera
2026-09-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, hon tyckte uppenbarligen det var bättre att leva segregerat i sin innerstadsbubbla, långt från problemen.
Hur då bubbla? Kan man inte bli mördad om man bor i innerstaden?
Citera
2026-09-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vilket kvinnoförakt i den här tråden. Och ni klagar på muslimers kvinnosyn?!

Det är precis tvärtom din lilla virrpanna.. Det är vi som står upp för kvinnor. För att de själva inte klarar av det. Du har uppenbarligen huvudet alldeles för långt upp i röven om du inte kan se det.

Föreslår att du läser på om vad kvinnor har fått stå ut med de senaste decennierna under Islams flagga, innan du gör bort dig på det där sättet..
Citera
2026-09-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vilket kvinnoförakt i den här tråden. Och ni klagar på muslimers kvinnosyn?!

Visst kan man förfasa sig över vad vissa kläcker ur sig, om man nu ids, men man får komma ihåg att sådana som Malin lever på konflikt. De vet hur de ska locka fram den så att de har en tydlig antagonist i sin svartvita världsbild. Jag tror det i grunden handlar om EIPS- eller nacissistliknande personlighetstillstånd som i medierna hittat en skyddad plats. Vi behöver mindre polarisering, inte mer.
Citera
2026-09-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är SD-svansen som kvinnor är mest rädda för.

Om man tänker sig att ”SD-svansen” är där man kan hitta vissa personer som skriver hotfulla saker till vissa meningsmotståndare så kan det säkert stämma. Det är inte ett bra sätt att bemöta oliktänkande och jag försvarar inte den handlingen på något sätt. Däremot kan jag förstå frustrationen som ligger bakom dessa oacceptabla hot.
Citera
2026-09-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Är en rädsla för Islam påhittad, i vilken alternativ verklighet lever du? Det pågår en islamisering av Europa. Vill du se slutresultatet så titta på Iran.
Du är vad man kallar för nyttig idiot som bland annat användes i Iran 1979 för att mullorna skulle kunna ta makten och införa ett skräckvälde. Tidigare under 2026 så dödade IRGC 50 000 iranier. Dom är så sjuka i huvudet att dom har försökt smuggla ut och sälja håret från mördade kvinnor i Iran till andra länder i den muslimska världen.

Människor som du behöver omyndigförklaras för ni gör det som hände i Iran möjligt.

Tänk att gå genom livet och vara så borta som du är, inte ett rätt oavsett vilket ämne som diskuteras.
Det tog 1300 år och först nu ska vi konvertera. Vissa av Europas länder var islamistiska för länge sedan. Varför är du så rädd för människors tro när de i princip har samma religion som vi har?
Du kan själv fundera på varför Iran och några andra länder däromkring blev som de blev. Jag tror det kan göra gott för dig och samtidigt kanske du inser att Iranierna här flydde från det Iran du tror vi ska få hit.
I övrigt låter din rädsla och argument precis som Hitlers
Citera
2026-09-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det tog 1300 år och först nu ska vi konvertera. Vissa av Europas länder var islamistiska för länge sedan. Varför är du så rädd för människors tro när de i princip har samma religion som vi har?
Du kan själv fundera på varför Iran och några andra länder däromkring blev som de blev. Jag tror det kan göra gott för dig och samtidigt kanske du inser att Iranierna här flydde från det Iran du tror vi ska få hit.
I övrigt låter din rädsla och argument precis som Hitlers

du måste ha gått loss på crackpipan ikväll.. helt lost..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in