2026-09-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Japp.
Jag gissar att S nu, med rekordtapp i röster och sitt sämsta valresultat på över hundra år, ensamma kommer att leda Sverige i en minoritetsregering.
Förmodligen det enda sättet att få (S) i regeringsställning, som också tolereras av riksdagen.
Citera
2026-09-17, 17:59
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Detta valresultat är en katastrof för Sverige. Nu får man hoppas på ett extraval och att om det blir ett annat resultat att man tar tag i problemen så att invandrare inte får inflytande över svensk politik.

Vänsterpartiet med sitt bagage av muslimer, islamister och terroristkramare borde klassas som en säkerhetsrisk. Tänk att ha såna springande i regeringskansliet, justitiedepartementet eller försvarsdepartementet.

Nooshi som finansminister är ännu en höjdare: https://www.youtube.com/shorts/k0OBN7e3i84
Nooshi vet inte ens vad svaret på 7x8 är...

Även socialdemokraterna borde klassas som säkerhetsrisker efter deras flera decennier långa valsamarbete med SMR (Sveriges Muslimska Råd) som har kopplingar till terrorklassade Muslimska Brödraskapet.

Båda dessa partier flörtar skamlöst med Hamas och al Fatah "from the river to the sea..." som vill utplåna staten Israel.

Fy fan vilken soppa!

Håller helt med. Det känns tröstlöst när man inser att detta blir Sveriges verklighet i 4 år.
4 år är en lång tid för att rasera ett land.
Man blir deprimerad, och ute är det lika grått och dystert, hösten kom tidigt i år och mörkret med den, hur ska man överleva till våren? Mår illa av se en flinande falsk Magda varje dag år ut och år in. Går i idé nu. Godnatt.
Citera
2026-09-17, 18:04
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Håller helt med. Det känns tröstlöst när man inser att detta blir Sveriges verklighet i 4 år.
Man blir deprimerad, och ute är det lika grått och dystert, hösten kom tidigt i år och mörkret med den, hur ska man överleva till våren? Mår illa av se en flinande falsk Magda varje dag år ut och år in. Går i idé nu. Godnatt.
Vem vinner respektive förlorar på ett nyval? Där har du maktbalansen just nu. Är Vänsterpartiet ett one hit wonder eller kan de mobilisera ännu fler jihadister? Kommer SD känna revanschens vindar i så fall?
Citera
2026-09-17, 18:06
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Detta valresultat är en katastrof för Sverige. Nu får man hoppas på ett extraval och att om det blir ett annat resultat att man tar tag i problemen så att invandrare inte får inflytande över svensk politik.

Vänsterpartiet med sitt bagage av muslimer, islamister och terroristkramare borde klassas som en säkerhetsrisk. Tänk att ha såna springande i regeringskansliet, justitiedepartementet eller försvarsdepartementet.

Nooshi som finansminister är ännu en höjdare: https://www.youtube.com/shorts/k0OBN7e3i84
Nooshi vet inte ens vad svaret på 7x8 är...

Även socialdemokraterna borde klassas som säkerhetsrisker efter deras flera decennier långa valsamarbete med SMR (Sveriges Muslimska Råd) som har kopplingar till terrorklassade Muslimska Brödraskapet.

Båda dessa partier flörtar skamlöst med Hamas och al Fatah "from the river to the sea..." som vill utplåna staten Israel.

Fy fan vilken soppa!

Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Vad gör man? Flyttar? Gillar läget? Hur går era (alla som läser) tankar nu?

Personligen vet jag inte, men flytt till Danmark eller Norge känns nära till hands. Vet inte om jag vill vara här och se detta land raseras.
Citera
2026-09-17, 18:08
Medlem
Moderatledaren Ulf vägrar gratulera sossetanten Magdalena är det ok?
Citera
2026-09-17, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Japp.
Jag gissar att S nu, med rekordtapp i röster och sitt sämsta valresultat på över hundra år, ensamma kommer att leda Sverige i en minoritetsregering.

Så låt det bli. Kanske det minst dåliga faktiskt. Lite tragikomiskt ändå att S och Magda alltså vinner trots uruselt val.

Vet inte ens om man kan kalla det som Sveriges första kvinnliga statsminister som röstats fram av folket...
Citera
2026-09-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Moderatledaren Ulf vägrar gratulera sossetanten Magdalena är det ok?
Gratulera för vad? Hon har ju inga kompisar vad jag vet.
Citera
2026-09-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Och då kommer den här fiffiga detaljen att V har ett kongressbeslut som säger att de inte får backa (källa). Något motsvarande beslut har inte SD.* Alltså, V har valt att bakbinda sig, vilket indirekt överlåtit detta förhandlingsutrymme till C och SD.

Säg att förhandlingarna når sin slutfas, och C säger ”hörrni V, nu tröttnar vi på det här, antingen så släpper ni kravet på att få sitta i regering, eller så röstar vi på Ulf som statsminister”. Då skulle det kännas frestande för V att släppa sitt krav på ministerposter för att på så vis säkra att Magda blir statsminister i slutändan. Men V har valt att inte tillåta sig själva att fatta ett sånt beslut.

(* Ja, SD:s valplattform säger uttryckligen ”efter nästa val är Sverigedemokraterna antingen ett regeringsparti eller ett oppositionsparti”, men vad jag förstår är detta inte lika hugget i granit som V:s beslut.)
Detta kan lösas upp med ett nytt kongressbeslut.
Citera
2026-09-17, 18:15
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Vad gör man? Flyttar? Gillar läget? Hur går era (alla som läser) tankar nu?

Personligen vet jag inte, men flytt till Danmark eller Norge känns nära till hands. Vet inte om jag vill vara här och se detta land raseras.
.
Jäkla massa dramaqueens här på tråden…

Ja, flytta ni, ta med dessa äckliga dollarmiljadärer också (betalat låg skatt numera).

Titta på USA så får ni kvitto på när högerkrafter och oligarker styr ett land.
40 miljoner i USA har ingen sjukförsäkring, 600000 personer går i personlig konkurs varje år i USA på grund av sjukhusräkningar, dessutom, 99 miljoner hushåll klarar inte av att ha ett bra liv på grund av låga löner och inga kollektivavtal.
Folk i USA jobbar ofta på två olika arbetsplatser för att kunna ge sina barn mat på bordet och ge sina barn en utbildning.

Om det nu är lockande att flytta, varför skulle Norge eller Danmark ta emot ekonomiska flyktingar från Sverige???
Citera
2026-09-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Förmodligen det enda sättet att få (S) i regeringsställning, som också tolereras av riksdagen.
Man måste också få till en budget. Och då har C verkligen en trumf för även om man röstar jag till S regering så kan man precis som tidigare rösta JA till till en M budget.
Citera
2026-09-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Vem är Wasa???
Det är nysvenska.
Citera
2026-09-17, 18:23
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Detta kan lösas upp med ett nytt kongressbeslut.
V kommer inte hålla någon ny kongress innan denna månad är slut, det känner jag mig helt säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in