2026-09-17, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
På vilket sätt har Sverige allierat sig med Israel? Sverige har erkänt "Palestina" och gett miljarder i bidrag till både Hamas och Martyrfonden.

Sverige behöver inte vara allierade med något land i Mellanöstern alls
Citera
2026-09-17, 16:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landstrasse
Är det verkligen ingen som reflekterat över att det är den nuvarande 4% spärren som hindrar all form av riktig politisk förändring i Sverige.

Tog vi bort 4% spärren helt, så hade det bara krävts 0,29% för att få ta plats i riksdagen med en politiker från alla små/nya partier.

Enligt nuvarande rösträkning hade Alternativ för Sverige fått 1 mandat och Örebropartiet 2 mandat.
Hade dessa två nykomlingar valt att agera stödhjul åt Tidö, ja då hade det varit kört för det rödgröna gänget!!

Nej, bort med 4% spärren helt, så kommer vanligt folk sluta tveka på att "kasta bort sin röst" och i högre grad rösta på ett litet parti som faktiskt representerar det man tycker är viktigt.

2% borde spärren ligga på. Kanske?
Citera
2026-09-17, 16:35
Medlem
Jag skäms inte ett dugg för att jag röstade Afs. Hade inte SD varit så Israelvänligt hade jag röstat på dem. Sionister, imperialister och globalister har vi tillräckligt med i detta landet.
Citera
2026-09-17, 16:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Allvarligt talat!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att Alternativ för Sverige och Örebropartiet fick röster?

Dessa två partier lär aldrig komma in i Riksdagen. Snacka om BORTKASTADE röster!

På vilket sätt blev det bättre för Sverige och svenskarna av att många tidigare SD-röstare valde att inte rösta överhuvudtaget?

Jag håller med om att SD, tillsammans med Tidö, gjorde fel genom att invandringen till Sverige bara fortsatte och att flera tusentals pers fick medborgarskap beviljade etc. Men det lär ju bli ÄNNU VÄRRE med rödgrön regering.

Förra valet förlorade S och V makt genom att partiet Nyans stal deras röster. Tyvärr blev det inte så under denna val. Istället var det högerns tur att splittras, och det skrattar vänstern åt.
Om alla resonerar som du så kan nya partier aldrig komma in i riksdagen. Åttaklöver-klägget skulle sitta kvar för alltid, och så vill jag inte ha det.
Citera
2026-09-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Jag skäms inte ett dugg för att jag röstade Afs. Hade inte SD varit så Israelvänligt hade jag röstat på dem. Sionister, imperialister och globalister har vi tillräckligt med i detta landet.

Spiken i kistan för SD måste varit när Åkesson sitter och säger att det inte spelar någon roll om svenskar hamnar i minoritet i Sverige, bara "svenska värderingar" fortsätter existera. Vad dessa är eller hur man säkerställer att dessa blir kvar har man såklart inga svar på, för det går naturligtvis inte.

Blir det en ny majoritetsbefolkning i framtiden så blir det en ny kultur andra behöver anpassa sig till. Varför skulle någon i detta läget anpassa sig till en minoritetskultur som för övrigt inte är dominerande i sitt beteende heller?
Citera
2026-09-17, 16:54
Medlem
goseigens avatar
Hade det verkligen gjort någon skillnad då? Jag menar, om alla de hade röstat på SD, hade de fått två mandat till då. Jag är lite osäker över det.

Det totala antalet på övriga verkar vara på runt 106 000. Hälften av dem skulle alltså då vara röster på AfS och ÖP. Det är kanske inte så.
Citera
2026-09-17, 16:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltSvenskFascist
Sverige behöver inte vara allierade med något land i Mellanöstern alls

Svara på frågan istället, är inte Sverige mer allierad med Palestina än Israel med tanke på hur mycket pengar vi ger till Palestina?
Citera
2026-09-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Drevet gick hårt för 10-15 år sedan. Det gör det förövrigt fortfarande om man går utanför åsiktskorridoren vad gäller det mesta även idag. Därför själcensurerar många.

Ja det är tragiskt men glöm inte att PK är så toleranta förutom när man röstar på SD.
Jag kommer ihåg drevet riktigt vidrigt men jag säger inte upp kontakten med människor oavsett drev det säger mycket om människor som är så svaga.
Det har blivit bättre även om åsiktskorridoren finns kvar men svagare. SD har ju blivit större efter 15 år så det blir svårare att trycka ner människor.
Citera
2026-09-17, 16:59
Avslutad
Citat:
Svara på frågan istället, är inte Sverige mer allierad med Palestina än Israel med tanke på hur mycket pengar vi ger till Palestina?

Det stämmer.

Att Åkesson vill ändra på det är bra, problemet är att han inte vill bryta med båda och istället alliera sig med Israel mot Palestina.
Citera
2026-09-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Spiken i kistan för SD måste varit när Åkesson sitter och säger att det inte spelar någon roll om svenskar hamnar i minoritet i Sverige, bara "svenska värderingar" fortsätter existera. Vad dessa är eller hur man säkerställer att dessa blir kvar har man såklart inga svar på, för det går naturligtvis inte.

Blir det en ny majoritetsbefolkning i framtiden så blir det en ny kultur andra behöver anpassa sig till. Varför skulle någon i detta läget anpassa sig till en minoritetskultur som för övrigt inte är dominerande i sitt beteende heller?

Givetvis så är etniska svenskar garanten för att Sverige är Sverige. Det uttalandet var för jävla illa och något om att en muslimsk statsminister skulle vara okej. Det där borde han be om ursäkt för.
Finns väl ingen vettig människa i Sverige som vill ha det förutom psykfall på vänsterkanten och muslimer.
Citera
2026-09-17, 17:06
Medlem
Röstade på AfS.

Kanske hade Tidö vunnit om alla småpartiröstare valt dem istället. Mitt svar: och?

Det är uppenbart att tidö var ideologiskt och realpolitiskt ointresserade av en riktig lösning. Att dvärgen sprang omkring och menade att Tidö ”löst invandringen” avslöjade deras nonchalanta inställning till den demografiska katastrof Sverige befinner sig mitt i.
Citera
2026-09-17, 17:07
Medlem
Citat:
På vilket sätt har Sverige allierat sig med Israel? Sverige har erkänt "Palestina" och gett miljarder i bidrag till både Hamas och Martyrfonden.

Der finns ju inte heller något folkligt stöd för att skicka skattepengar till Palestina och Hamas. Det är lurendrejeri och slöseri med skattepengar. För att inte tala om hur förnedrande det är att svenska folket tvingas sponsra terrorism.
Alla man pratar med avskyr allt som har med Palestina att göra.
Det här landet är tyvärr sjukt på många sätt.

Det finns extremt mycket antisemitism i Sverige så vi är knappast allierade med Israel överhuvudtaget som du skriver. Dom flesta skyller ju även skoskav och huvudvärk på Israel.
Senast redigerad av Hibiscrub 2026-09-17 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in