2026-09-17, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Den obehäskade politikern tillhör nog det röda, laget.

https://www.sverigesradio.se/artikel/elever-i-varmland-rostar-hoger-moderaterna-storst

" Moderaterna är största parti i skolvalet även på nationell nivå. Men partiet får ännu högre stöd av värmländska ungdomar; över 35 procent.

Även Sverigedemokraterna går bättre i det värmländska skolvalet än i resten av landet, och alla partier på den rödgröna sidan får lägre stöd av Värmlands elever. "

Men vad har skolvalet med det här att göra? SD var det parti som tappade mest i Värmland i det riktiga valet
Citera
2026-09-17, 05:01
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men vad har skolvalet med det här att göra? SD var det parti som tappade mest i Värmland i det riktiga valet
Jag föreslår att den slagna tonåringen ev hade på sig en MUF t-shirt eller skröt upp den nuvarande regeringen så politikern på snedfylla blev provocerad och våldsam.
Citera
2026-09-17, 08:41
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Varför hoppa han på den 15-åringen. Jag hajjar att det säkert var mer som hände men i mitt inre tänker jag att det är en politiker som bara för tokflipp och hoppar på en 15-årig lajvare med scout-ansikte och tjocka glasögan när dom läser en fantasybok vid busshållplatsen.

En ensam centerpartist som skrikande stormar och tacklar ner pojken.
Tvivlar på en centerpartist eftersom gm då hade dragit med sig pojken in till buskarna efter nedslagningen.
Citera
2026-09-17, 08:44
Medlem
Om man går till fakta och historien så brukar kommunister använda våld mot meningsmotståndare. Till exempel misshandlades den person som först slutade klappa händerna åt Stalin. Så troligen är det V som ligger bakom barnmisshandeln.
Citera
2026-09-17, 10:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
NWT hade lite för bråttom ut med nyheten och felade på en siffra. Den rätta åldern på pojken är nu 17 år enligt NWT. Iofs ingen större skillnad.

Ja jag såg det. Bra att det korrigeras. Samtidigt, fortfarande en ung kille och ingen större skillnad som du säger.
Citera
2026-09-17, 10:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Den obehäskade politikern tillhör nog det röda, laget.

https://www.sverigesradio.se/artikel/elever-i-varmland-rostar-hoger-moderaterna-storst

" Moderaterna är största parti i skolvalet även på nationell nivå. Men partiet får ännu högre stöd av värmländska ungdomar; över 35 procent.

Även Sverigedemokraterna går bättre i det värmländska skolvalet än i resten av landet, och alla partier på den rödgröna sidan får lägre stöd av Värmlands elever. "

Samtidigt röstade Karlstad S+V+MP+C i riksdagsvalet i år.
Citera
2026-09-17, 10:22
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Känns som att politikern tar på sig skuld helt i onödan. Detta var antagligen framprovocerat av en 15-åring som betedde sig mycket illa. Sedan får man inte slå någon i alla fall, men det kan ju finnas förmildrande omständigheter. Vet vi något om 15-åringen; tidigare straffad, känd för utåtagerande, blatte eller psykisk störning?

Att en vuxen slår ett barn är aldrig okej. Förmildrande omständigheter finns inte. Jo om den vuxne har grav intellektuell funktionsnedsättning och inte förstår konsekvenserna av eget agerande. Möjligen.
Citera
2026-09-17, 11:36
Medlem
Citat:
Jag föreslår att den slagna tonåringen ev hade på sig en MUF t-shirt eller skröt upp den nuvarande regeringen så politikern på snedfylla blev provocerad och våldsam.

OK Boomer, på 1980-talet så kanske det fann ungdomar som hade MUF t-shirt , men det finns inte det 2026!
Citera
2026-09-17, 13:13
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Att en vuxen slår ett barn är aldrig okej. Förmildrande omständigheter finns inte. Jo om den vuxne har grav intellektuell funktionsnedsättning och inte förstår konsekvenserna av eget agerande. Möjligen.

Att barn alltid är barn är en sanning som tillhörde förra millenniet. Nu lever vi i en tid så 15-åringar kan vara mördare. I dessa tider kan rejält med pisk vara helt nödvändigt för att få bukt med trilskande 14- och 15-åringar.
Citera
2026-09-17, 13:31
Medlem
Han blev misshandlad – av politikern på Stora torget

Citat:
Nu berättar den 17-åriga pojken sin version av händelsen.

– Jag hade spelat padel och skulle åka hem. På Stora torget skulle jag byta buss och står och väntar med en kompis. Sen kommer den här mannen fram till oss och säger: vad stirrar ni på?

17-åringen fortsätter:

– Han drack en öl och kastade den i fontänen, sen boxade han mig direkt.

Stämmer detta så verkar det vara helt oprovocerat våld.
Citera
2026-09-17, 14:09
Medlem
En fråga av intresse är om han var förtroendevald eller enbart arbetade inom partiorganisationen.
Är det polisen eller särskilda åklagarkammaren som utreder?
Citera
2026-09-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
En fråga av intresse är om han var förtroendevald eller enbart arbetade inom partiorganisationen.
Är det polisen eller särskilda åklagarkammaren som utreder?
En ren gissning från min sida är att vore personen förtroendevald hade media skrivit ut det. Nu skriver de enbart politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in