2026-09-16, 08:01
Medlem
Fleavmoes avatar
En politiker i Karlstad ska under söndagskvällen den 13/9 ha misshandlat en 15-årig pojke i centrala Karlstad.

Politikerns försvar är enligt NWT:s artikel:

"Jag skulle inte ha druckit så mycket."

Tydligen hade han innan misshandeln avvikit från partiets valvaka för att han var för full.

Är det någon som vet mer om händelsen?

https://www.nwt.se/karlstad/full-politiker-i-slagsmal-pa-stora-torget-under-valkvallen/
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-16 kl. 08:03.
Citera
2026-09-16, 08:26
Medlem
triptykens avatar
Varför hoppa han på den 15-åringen. Jag hajjar att det säkert var mer som hände men i mitt inre tänker jag att det är en politiker som bara för tokflipp och hoppar på en 15-årig lajvare med scout-ansikte och tjocka glasögan när dom läser en fantasybok vid busshållplatsen.

En ensam centerpartist som skrikande stormar och tacklar ner pojken.
Citera
2026-09-16, 08:28
Medlem
kraftfoders avatar
En spärrad artikel säger inte så mycket..

Om man ser på valets förlorare så var det troligast en man runt kanske 30-40 (som topp är han knappast så mycket äldre än så, äldre brukar vara lugnare) och sosse eller SD.
-Alla andra partier "vann" enligt Valmyndigeten:
https://resultat.val.se/val2026/RD/21/1780?r=P
Citera
2026-09-16, 08:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
En ensam centerpartist som skrikande stormar och tacklar ner pojken.

CP ökande 0,1 procent..
-Mera S eller SD, som förlorande..
Citera
2026-09-16, 08:57
Medlem
TheJesuits avatar
Känns som att politikern tar på sig skuld helt i onödan. Detta var antagligen framprovocerat av en 15-åring som betedde sig mycket illa. Sedan får man inte slå någon i alla fall, men det kan ju finnas förmildrande omständigheter. Vet vi något om 15-åringen; tidigare straffad, känd för utåtagerande, blatte eller psykisk störning?
Citera
2026-09-16, 09:37
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
CP ökande 0,1 procent..
-Mera S eller SD, som förlorande..

Visst, tog bara C som ett exempel. Å andra sidan han kanske blev redigt full just för att det gick bra?
Citera
2026-09-16, 11:53
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Visst, tog bara C som ett exempel. Å andra sidan han kanske blev redigt full just för att det gick bra?

Ja orsak till berusning vet vi inget om. Han kanske dricker oavsett om han är glad eller besviken eller inte fått ligga, men det försvarar ju inte att puckla på ett barn.
Citera
2026-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
En politiker i Karlstad ska under söndagskvällen den 13/9 ha misshandlat en 15-årig pojke i centrala Karlstad.

Politikerns försvar är enligt NWT:s artikel:

"Jag skulle inte ha druckit så mycket."

Tydligen hade han innan misshandeln avvikit från partiets valvaka för att han var för full.

https://www.nwt.se/karlstad/full-politiker-i-slagsmal-pa-stora-torget-under-valkvallen/

Karlstad

Han blev misshandlad – av politikern på Stora torget
16 september 2026 21:05

Pojkarna hade spelat padel och skulle hem.

På Stora torget väntade de på bussen när den berusade politikern dök upp.

– Han boxade mig direkt, säger 17-åringen som har fått sy tre stygn.

Nu berättar den 17-åriga pojken sin version av händelsen.

– Jag hade spelat padel och skulle åka hem. På Stora torget skulle jag byta buss och står och väntar med en kompis. Sen kommer den här mannen fram till oss och säger: vad stirrar ni på?

https://www.nwt.se/articles/02deb16d-51a0-4b8d-87c8-ebc97f2ee334?utm_source=push&utm_medium=app&utm_ca mpaign=10c5c610-7eb6-4230-8b18-4255f91813ec&push_segment=stora%20nyheter&push_tit le=tre%20stygn&source=segmentPush
Citera
2026-09-17, 01:41
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe

NWT hade lite för bråttom ut med nyheten och felade på en siffra. Den rätta åldern på pojken är nu 17 år enligt NWT. Iofs ingen större skillnad.
Citera
2026-09-17, 01:44
Medlem
Riksreptilens avatar
Den obehäskade politikern tillhör nog det röda, laget.

https://www.sverigesradio.se/artikel/elever-i-varmland-rostar-hoger-moderaterna-storst

" Moderaterna är största parti i skolvalet även på nationell nivå. Men partiet får ännu högre stöd av värmländska ungdomar; över 35 procent.

Även Sverigedemokraterna går bättre i det värmländska skolvalet än i resten av landet, och alla partier på den rödgröna sidan får lägre stöd av Värmlands elever. "
Citera
2026-09-17, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Känns som att politikern tar på sig skuld helt i onödan. Detta var antagligen framprovocerat av en 15-åring som betedde sig mycket illa. Sedan får man inte slå någon i alla fall, men det kan ju finnas förmildrande omständigheter. Vet vi något om 15-åringen; tidigare straffad, känd för utåtagerande, blatte eller psykisk störning?

17-åringen hade spelat padel. Det kan ju vara provocerande för en del. Rättfärdigat eller inte, men jag tycker inte att det är en förmildrande omständighet.
Citera
2026-09-17, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
NWT hade lite för bråttom ut med nyheten och felade på en siffra. Den rätta åldern på pojken är nu 17 år enligt NWT. Iofs ingen större skillnad.

Det är väl oklart, politikern skulle ha kunnat misshandlat både en 15-åring och en 17-åring!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in