2026-09-17, 10:18
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sedan återstår det att se om rösterna på Allard verkligen fällde Tidö. Personligen hade jag kunnat stödja högersidan, eftersom svensk, etablerad vänster har gått fullständigt vilse i islamism och identitetspolitiskt trams, men tycker faktiskt Tidö får skylla sig själva när de kommer med idiotförslag på att detaljstyra hur invånare får klä sig och annan skit. Synnerligen osvenskt.
Så är det. Trådens spetsiga rubrik till trots så var det inte Afs och ÖP som åstadkom ett regeringsskifte utan Tidölagets fyra katastrofala år vid makten där man bland annat skapade ett övervakningssamhälle där man inte ens behöver vara misstänkt för att kunna avlyssnas och visiteras, olika lagstiftning beroende på om man är man eller kvinna, angiverilagen, a-kassan osv. Högern brukar prata om att integritet och frihet är viktigt men det åsidosatte Tidö helt. Där förlorade man makten.

Lägg därtill att man helt ignorerade ungdomarna och inte alls gjorde det lättare för dessa att få sitt första riktiga jobb. Istället la man resurserna på att boomergenerationen, som redan är rik och välmående, skulle få billigare tandvård. Alla resurser och omsorger satsades på den väljargrupp som redan är rik och som sitter hemma och är rädd för samhället. Alla andra väljargrupper ignorerades. Där sket man i sitt eget blåa skåp.

Tidölaget förlorade själva makten. Det var varken Kasslern eller Allards fel/förtjänst.
Citera
2026-09-17, 10:28
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Av samma anledningar som dig,med tillägget: Åkessons intervju i Riks, där han sitter och säger att etnicitet är "skit samma" och att alla kan bli svenskar. Jävla flane är han.
Citera
2026-09-17, 10:30
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så är det. Trådens spetsiga rubrik till trots så var det inte Afs och ÖP som åstadkom ett regeringsskifte utan Tidölagets fyra katastrofala år vid makten där man bland annat skapade ett övervakningssamhälle där man inte ens behöver vara misstänkt för att kunna avlyssnas och visiteras, olika lagstiftning beroende på om man är man eller kvinna, angiverilagen, a-kassan osv. Högern brukar prata om att integritet och frihet är viktigt men det åsidosatte Tidö helt. Där förlorade man makten.

Lägg därtill att man helt ignorerade ungdomarna och inte alls gjorde det lättare för dessa att få sitt första riktiga jobb. Istället la man resurserna på att boomergenerationen, som redan är rik och välmående, skulle få billigare tandvård. Alla resurser och omsorger satsades på den väljargrupp som redan är rik och som sitter hemma och är rädd för samhället. Alla andra väljargrupper ignorerades. Där sket man i sitt eget blåa skåp.

Tidölaget förlorade själva makten. Det var varken Kasslern eller Allards fel/förtjänst.

Många av dina inlägg är snurriga, och antagligen mest skrivna för att provocera - vilket ibland är kul - men här träffar du åtminstone rätt. De sänkte sig själva.
Citera
2026-09-17, 10:38
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

NATO, krigshetsen, att krypa för EU som Ulf Kristersson med sina totalitära anletsdrag håller på med. Han är korrupt smuts och har alltid varit. Sedan har vi all annan skit som nuvarande regering har gemensamt med den förra regeringen och kommer ha gemensamt med den kommande regeringen: klimat-religionen, vindkraftsparkerna, solpanelerna på jordbruksmarken, att krypa för FN och därmed ta bort svenskarnas mänskliga rättigheter när man så vill, att inte skapa alternativ till digitaliseringen. Digitaliseringen syftar såklart till att stärka diktaturen i Europa. Äckliga människor allesamman och väljarkåren är som vanligt en pöbel idioter. Det vore en sak om de bara lade krokben för sig själva men de tvingar ju med en annan in i skiten också. Ska man komma bort och vara fri krävs att lämna Europa.
Citera
2026-09-17, 10:40
Medlem
-charliesheens avatar
Nu röstade jag L men TS och andra som håller med honom, ni är extrem höger radikala. Antagligen inte bättre och antagligen inte smartare än islamister. The lowest of the low.
Slänga ut 1 miljoner invandrare hade aldrig någonsin någonsin kunnat ske och inget 90% av invandringskritiska vill.
Vilket jävla fitt liv ni måste ha
Citera
2026-09-17, 10:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tidö får faktiskt skylla sig själva. När man inte inför ett moratorium för medborgarskapsprocesserna är man ganska rökt i huvudet. Nu gav man bort makten och det var kanske sista gången vi hade en regeringen som styrde i den etniska svenskens intresse.

Du säger emot dig själv något oerhört. För utifrån det du skrev var det enligt dig "i den etniska svenskens intresse" att dela ut 200 000 medborgarskap.
Citera
2026-09-17, 10:54
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Nu röstade jag L men TS och andra som håller med honom, ni är extrem höger radikala. Antagligen inte bättre och antagligen inte smartare än islamister. The lowest of the low.
Slänga ut 1 miljoner invandrare hade aldrig någonsin någonsin kunnat ske och inget 90% av invandringskritiska vill.

Väldigt många utomeuropéer som har kommit till Sverige sedan 2010 skulle behöva lämna landet om det ska kunna bli någon ordning.

Om det är en miljon vet jag inte, men det är utan tvekan massor av människor som knappast har haft asylskäl men som har påstått det.

Glöm inte hur enkelt det var att komma till Sverige fram tills 2024 (?).
Senast redigerad av Steinarr 2026-09-17 kl. 10:57.
Citera
2026-09-17, 10:55
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen

Ni håller alltid på med era epitet. Du kan lägga till "putinister", "ryssvänner" och "landsförrädare" också. Ni själva är ändå alltid lika usla och värdelösa för oss andra och för Sverige. Fittliv får du också ett till slut om du inte redan har det. En fisförnäm fitta verkar du ju vara, urtypen det som brukar rösta på Folkpartiet.
Citera
2026-09-17, 11:03
Medlem
norther1s avatar
Nej. Det gjorde ni inte. Tidö misslyckades med att nå ut till de unga och vidare övertyga sossarna. Tror själv att Jimmies PR-ansvarige är någon vänstermänniska utklädd i brunt. Hur fan kan man tro att tramsande med fröken snusk och flörtande med amerikanska slogans kan vara något som lockar folk? Man snackar också om att rensa bort klägg från regeringen, men man har då inte ens sett till att sitt eget parti är fritt från det. Ständiga skandaler relaterat till Ryssland osv. Tilliten till partiet är helt borta och i tider som dessa när världen brinner vill man väl huvudsakligen ha lite jävla stabilitet. Detta är något som sossarna har signalerat till svensken.

Moderaterna är också helt sjukt tappade som låter Uffe sitta kvar trots att han är helt genomkorrupt. Dvärgen och likaså hans företrädare AKB borde sitta bakom lås och bom. Ska det vara så svårt att få in en normal partiledare som inte skor sig på våra skattepengar? Har själv tidigare varit trogen moderat, men kan inte tänka mig att rösta på partiet p.g.a. Uffe. Så ja, jag röstade på MED vilka jag förmodligen ändå står närmast, även fast de nog tyvärr aldrig kommer ta sig in.
Citera
2026-09-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Varenda val så väntar jag med spänning på att alla muslimer i Sverige ska organisera sig och rösta på ett renodlat muslimparti. Men nej, de klarar inte av det. Men jag hoppas fortfarande att den dagen kommer! Då blir det kul i riksdagen och de etniska svenskarna får vad de förtjänar på riktigt.

Det partiet var Nyans, men nu har dom flyttat till vänstern igen istället
Citera
2026-09-17, 11:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamCookies
Det partiet var Nyans, men nu har dom flyttat till vänstern igen istället

Och det beror på att de inte klarar av att organisera sig.
Citera
2026-09-17, 11:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Nej. Det gjorde ni inte. Tidö misslyckades med att nå ut till de unga och vidare övertyga sossarna. Tror själv att Jimmies PR-ansvarige är någon vänstermänniska utklädd i brunt. Hur fan kan man tro att tramsande med fröken snusk och flörtande med amerikanska slogans kan vara något som lockar folk? Man snackar också om att rensa bort klägg från regeringen, men man har då inte ens sett till att sitt eget parti är fritt från det. Ständiga skandaler relaterat till Ryssland osv. Tilliten till partiet är helt borta och i tider som dessa när världen brinner vill man väl huvudsakligen ha lite jävla stabilitet. Detta är något som sossarna har signalerat till svensken.

Moderaterna är också helt sjukt tappade som låter Uffe sitta kvar trots att han är helt genomkorrupt. Dvärgen och likaså hans företrädare AKB borde sitta bakom lås och bom. Ska det vara så svårt att få in en normal partiledare som inte skor sig på våra skattepengar? Har själv tidigare varit trogen moderat, men kan inte tänka mig att rösta på partiet p.g.a. Uffe. Så ja, jag röstade på MED vilka jag förmodligen ändå står närmast, även fast de nog tyvärr aldrig kommer ta sig in.

Synd att ett så bra inlägg slutade så tråkigt. Du kastade bort din röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in