Citat:
Ursprungligen postat av
Yavannanienna
Så om jag lär mig spanska blir jag spanjor? Fan va ball
Om du talar spanska som modersmål så kommer du inte kunna skapa en antispansk motståndsrörelse. Anledningen till att ETA bildades, och att basker har en högre grad av autonomi än exempelvis samer och skåningar, är att det bor hundratusentals människor i norra Spanien som talar baskiska som modersmål. Det finns inte hundratusentals människor som är födda i Sverige och som talar något annat språk än svenska som modersmål. Och då faller hela korthuset om att "svenskarna håller på att hamna i minoritet". Och därför kommer Sverige i slutet av det här århundradet att vara som ett land i Latinamerika. Frågan är vilket. Jag tror att Uruguay ligger närmast till hands. Där är kanske 5-10% svarta och över 90% vita, men av den vita befolkningen så har minst hälften ett utseende som hade klassats som ett svartskalleutseende i Sverige på 1970-talet.
Att det skulle uppstå någon typ av raskonflikt i Sverige är en pojkrumsfantasi som aldrig kommer att realiseras. Men det kan, kanske, uppstå en konflikt liknande den i Spanien, på Irland och i Kosovo. Det svenska språkets status kommer vara helt avgörande för den utvecklingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terrorstorm
Du lider av psykisk ohälsa och behöver medicin.
Och du har inga logiska argument för din rasblandade polisstat. Hon kanske har det:
https://www.youtube.com/watch?v=XraUseo4uN8
Jag har inte lyssnat på hela talet, du kanske borde göra det.