2026-09-16, 18:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Galgberget var på Södermalm (Stigberget) och flyttades sedan ut till Hammarbyhöjden och gick under namnet "Galgbacken".

Som om vi skulle försöka claima Alberget ute på Djurgården.
Helt ointressant var galgbacken befann sig, mer intressant vem som förpassas dit med en galge uppkörd i analet.

Död och hat åt alla, och i synnerhet Mjällby!
Citera
2026-09-16, 18:31
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Härliga ungdomliga aik startar dagens match med bara en enda under 22 år.
Citera
2026-09-16, 19:16
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Härliga ungdomliga aik startar dagens match med bara en enda under 22 år.
Halva laget skadat. Handlar bara om överlevnad nu
Citera
2026-09-16, 20:53
Medlem
cokehyenas avatar
Hur tänker man i Solna angående dagens insats?

Stolthet över spelet eller grämer man sig över poängtappet?
Citera
2026-09-16, 20:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt ointressant var galgbacken befann sig, mer intressant vem som förpassas dit med en galge uppkörd i analet.
Du är medveten om att det var ni som körde galgen i er själva va?
https://www.expressen.se/sport/hockey/valkomnade-genom-att-bli-rakade-smiskade-och-fa-galgar-i-andtarmen/
Citera
2026-09-16, 22:05
Medlem
girigfans avatar
känns som att det är ett helt annat än vanliga 1-0 hemma aik med den nya tränaren.
Citera
2026-09-16, 22:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Mjällby var bättre i första och vi var bättre i andra men trots det är man besviken.. Vi hade så fina chanser att avgöra och från min position på läktaren så var det 4 chanser i andra halvlek där man genuint trodde på mål.

Bara en poäng från fjärdeplatsen och tabelljumbon härnäst, med tanke på vår sinnessjuka frånvaro och ny tränare inför säsongen är det svårt å argumentera för att det inte är ok, tvärtom är det bra sett till förutsättningarna.
Citera
2026-09-16, 22:14
Medlem
eternussermos avatar
Solnalaget chokear i jakten på europaplatserna igen. Gott så.
Citera
2026-09-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjällby var bättre i första och vi var bättre i andra men trots det är man besviken.. Vi hade så fina chanser att avgöra och från min position på läktaren så var det 4 chanser i andra halvlek där man genuint trodde på mål.

Bara en poäng från fjärdeplatsen och tabelljumbon härnäst, med tanke på vår sinnessjuka frånvaro och ny tränare inför säsongen är det svårt å argumentera för att det inte är ok, tvärtom är det bra sett till förutsättningarna.

Mjällby kom ut bäst och mest taggade till matchen men vete fan om ni inte var klart bäst i första också.

Utan tränareffekten där spelarna i alla fall försöker försvara målet till varje pris nu så hade det nog blivit en ny match med fyra mål i baken givet hur lätt AIK tog sig in i boxen. Mjällbys "nya" vingar är katastrofala på att försvara jämfört med hur det varit tidigare, mittbackarna får jobba för lönen nu kan man lugnt konstatera. Enkla väggspel eller rena rusher man släpper igenom. Sen skapar man helt ok framåt givet hur lite boll man har, men det är ju ingen direkt kontroll i spelet alls.

Tar dom inte Gais i nästa blir det en ruggig match mot Degen efter uppehållet. Höst-Degen ska man inte underskatta.
Citera
2026-09-17, 06:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Seriens utan tvivel sämsta målvakt Wallinder gör en light version av Kribbens insats mot Bajen, annars hade det varit 4-1 till oss. Oavsett är det fint med de ljusglimtar vi bjuds på, en Assadi som är väldigt bra framåt, en Abdi som är överallt och en Kouame som visar grym spets. Bortsett från poängtappet är jag ändå positiv.
Citera
2026-09-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det har redan börjat, jag är nervös varje gång jag tänker på Allsvenskan just nu, riktigt pers att följa resultaten även när Diffen inte spelar. Derbyt kommer vara en total katastrof för psyket.

Sirius är ju fortfarande storfavoriter såklart, men med lite kreativ matte så är det bara 4 poäng upp om vi slår dem i Uppsala. Lägg där med till att de har lite svårare schema än de övriga topplagen och också ska möta bajen, det kan fan gå...

Sen är det hockeypremiär på lördag också, hujeda mig. Får se om man överlever till jul.
Som VSKare har jag nu kunnat sluta vara nervös. Nu måste vi hålla oss kvar. Nervös över eventuellt SM-guld är en positiv nervositet. Har man nedflyttnings-spöket jagandes är det negativ nervositet. Men spänning är ju en viktig del som supporter.
Citera
2026-09-17, 07:12
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
känns som att det är ett helt annat än vanliga 1-0 hemma aik med den nya tränaren.
Tog det dig 20 omgångar att se det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in