2026-09-16, 10:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Sirius verkar inte existera i din värld? 7 poäng före och har allt i egna händer?
Poängen är snarare att Bajen spelar 2 avgörande matcher där de missgynnas av kryss. Troligen blir dessa matcher tillknäppta och avgörs av små marginaler. Tabellen tvingar Bajen till ökat risktagande mot slutet om det står 0-0, vilket nog är gynnsamt för våra vinstchanser. Utifrån Djurgårdens perspektiv är följande resultat gynnsamma:

Bajen - Djurgården X2
Bajen - Sirius 1X

Sirius spelar bortamatch mot GAIS dagen innan derbyt. Även här är krysset mer gynnsamt för oss än för Bajen.

Sedan blir säkert allt pannkaka när DIF som enda lag tappar poäng i nästa omgång!
Senast redigerad av cokehyena 2026-09-16 kl. 10:48.
Citera
2026-09-16, 11:29
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det blir onekligen en spännande höst... inte bra för nerverna.

Det har redan börjat, jag är nervös varje gång jag tänker på Allsvenskan just nu, riktigt pers att följa resultaten även när Diffen inte spelar. Derbyt kommer vara en total katastrof för psyket.

Sirius är ju fortfarande storfavoriter såklart, men med lite kreativ matte så är det bara 4 poäng upp om vi slår dem i Uppsala. Lägg där med till att de har lite svårare schema än de övriga topplagen och också ska möta bajen, det kan fan gå...

Sen är det hockeypremiär på lördag också, hujeda mig. Får se om man överlever till jul.
Citera
2026-09-16, 11:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Poängen är snarare att Bajen spelar 2 avgörande matcher där de missgynnas av kryss.
Gäller inte det för Dif i motsvarande matcher (som till skillnad från Bajens är på bortaplan)? Eller vad menar du?
Citera
2026-09-16, 12:06
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gäller inte det för Dif i motsvarande matcher (som till skillnad från Bajens är på bortaplan)? Eller vad menar du?
Sa ju det Sirius existerar inte i hans värld.
Citera
2026-09-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hammarby har tagit fler bortapoäng på gräs än plast i år om du vill anstränga dig för att vara mongoloid

Varför är du så otrevlig för?
Citera
2026-09-16, 14:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det där korset fick önskvärd effekt. Honka får en match till.
MVH
Korsriddarna från Galgbacken.
Citera
2026-09-16, 14:14
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Varför är du så otrevlig för?

Jag har mycket låg tolerans för folk som gör sig dumma
Citera
2026-09-16, 14:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
MVH
Korsriddarna från Galgbacken.
Galgberget var på Södermalm (Stigberget) och flyttades sedan ut till Hammarbyhöjden och gick under namnet "Galgbacken".

Som om vi skulle försöka claima Alberget ute på Djurgården.
Citera
2026-09-16, 14:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Galgberget var på Södermalm (Stigberget) och flyttades sedan ut till Hammarbyhöjden och gick under namnet "Galgbacken".

Som om vi skulle försöka claima Alberget ute på Djurgården.
En galgbacke är ett uttryck för avrättningsplats. Vad gäller Galgbacken i Stockholm så har du alldeles rätt.

Nu syftade jag mer generellt från en galgbacke men kan förstå att man kan tyda det som att jag menade från den specifika platsen.

Däremot var ju vare sig DIF eller HIF bildade då så den är ju egentligen inget att claima från någon.

Dessutom vet du ju inte om jag är uppvuxen på söder eller Hammis. Kan ha bott i Hammis ex.. eller vid Stigberget.
Citera
2026-09-16, 15:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
En galgbacke är ett uttryck för avrättningsplats. Vad gäller Galgbacken i Stockholm så har du alldeles rätt.

Nu syftade jag mer generellt från en galgbacke men kan förstå att man kan tyda det som att jag menade från den specifika platsen.

Däremot var ju vare sig DIF eller HIF bildade då så den är ju egentligen inget att claima från någon.

Dessutom vet du ju inte om jag är uppvuxen på söder eller Hammis. Kan ha bott i Hammis ex.. eller vid Stigberget.
Fine, vi låter det passera även om jag är sugen på att ta upp ditt andra ordval "Riddarna", vilket är något jag förknippar med muppar från Solna.
Citera
2026-09-16, 15:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Fine, vi låter det passera även om jag är sugen på att ta upp ditt andra ordval "Riddarna", vilket är något jag förknippar med muppar från Solna.

fan vad tacksam man blir nu när det passerade

ska i ärlighetens namn säga att jag inte gav det så mkt tankearbete på förhand. var mest kul att svara mandelgubben att våra upptåg kan ge positiv effekt.
Citera
2026-09-16, 16:58
Medlem
Intressant påstående i dagens Studio Allsvenskan:
SVENSKA SPELARE ÄR DÅLIGT TRÄNADE.
Botheim var helt slut fastän han bara spelade en del av matchen i Viking...

Det har även spelare sagt, som kommit hem från utlandet.
Då Kim Hellberg kom till Hammarby inför 2024 påpekade han det och ökade på träningen, men av vad jag såg från videos var träningen då fortfarande "slö" efter mina mått från hur jag tränade själv på stenåldern...
Sedan ökade Kim på träningen, så jag trodde det var fixat i Hammarby sedan dess. Är det det? Men fortfarande för slött i en del andra Allsvenska klubbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in